8 مورد که نباید در سینک ظرفشویی آشپزخانه خود بریزید

ریختن مواد نامناسب در سینک ظرفشویی می‌تواند به گرفته شدن لوله‌ها و مشکلات جدی در لوله‌کشی شود. در ادامه با 8 مورد از موادی که نباید در سینک آشپزخانه ریخته شوند، آشنا می‌شوید.

مواردی که نباید در سینک ظرفشویی آشپزخانه بریزید:

تمیزی سینک ظرفشویی

روغن‌های پخت و پز

روغن‌های پخت و پز و چربی‌های مشابه از مضرترین موادی هستند که می‌توانید در سینک ظرفشویی آشپزخانه بریزید. در حالت مایع، ممکن است به نظر برسد که به راحتی از لوله‌ها عبور می‌کنند بدون اینکه مشکلی ایجاد کنند. اما در واقع اینطور نیست. چربی‌ها و روغن‌های پخت و پز با وجود مایع بودن، بسیار چسبناک هستند. این چسبندگی باعث می‌شود که این مواد به راحتی در لوله‌ها به هم بچسبند، سفت شوند و مسیر لوله‌ها را مسدود کنند.

تفاله قهوه

ریختن تفاله قهوه در سینک برای لوله‌ها مناسب نیست. حتی مقدار بسیار کمی از تفاله قهوه می‌تواند به مرور در لوله‌ها جمع شده و جریان آب را مسدود کند. این مسئله باعث می‌شود که سینک آشپزخانه شما به مرور زمان پر شود و احتمال سرریز کردن آب زیاد شود.

پوست تخم‌مرغ

در گذشته انداختن پوست تخم‌مرغ در سینک آشپزخانه موردی نداشت. اما در حقیقت تکه‌های پوست تخم‌مرغ به سرعت جمع شده و باعث انسداد می‌شوند. بهتر است پوست تخم‌مرغ را به کمپوست تبدیل کنید یا به سطل زباله بیندازید.

استخوان‌ها

تنها استخوان‌های بسیار نازک مانند استخوان‌های ماهی به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانند به راحتی از لوله‌ عبور کنند. باقی استخوان‌ها می‌توانند لوله‌ها را مسدود کنند.

آرد

آرد ممکن است در حالت خشک سبک و نرم به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که وقتی با آب مخلوط می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. هیچ‌کس دوست ندارد که یک گلوله ضخیم و چسبناک در میان لوله‌ها به وجود بیاید و زباله‌ها را به خود جذب کند. همین اتفاق برای جو دوسر هم می‌افتد.

تکه‌های ریز میوه و سبزیجات

پوست، دانه‌ها و هسته‌ میوه‌ها و سبزیجات ممکن است بدون مشکل در سینک شسته شوند، یا حداقل اینطور به نظر برسد. اما وقتی این تکه‌های ریز در لوله‌ها انباشته شوند، می‌توانند به سرعت انسداد ایجاد کنند.

برنج و ماکارونی

برنج و ماکارونی هر دو حاوی مقدار زیادی نشاسته هستند. این یعنی، بدون توجه به این که چقدر پخته شده باشند، باعث جذب آب می‌شوند. اگر در لوله‌ها گیر کنند، به سرعت به یک گلوله چسبناک تبدیل می‌شوند که هم سخت است و هم به راحتی دیگر زباله‌ها را به خود جذب می‌کند.

برچسب‌ محصولات

حتما برچسب‌های کوچک روی میوه‌ها و سبزیجات را دیده‌اید که وقتی مرطوب می‌شوند، به نظر می‌رسد کوچک شده و اندازه‌ای ندارند. این برچسب‌ها ممکن است معمولی به نظر برسند، اما بهتر است قبل از شستشو آن‌ها را جدا کنید.

چگونه از خراب شدن سینک آشپزخانه خود جلوگیری کنیم؟

حالا که می‌دانید چه چیزهایی را نباید در سینک ظرفشویی آشپزخانه بریزید، چند نکته برای سالم نگه داشتن سینک با شما در میان می‌گذاریم:

1. اگر روغن یا چربی باقی‌مانده از پخت و پز دارید، آن را در یک ظرف در بسته بریزید و در یخچال یا فریزر نگه دارید. وقتی که جامد شد، می‌توانید آن را با یک قاشق جدا کرده و در سطل زباله بیندازید.

2. اجازه ندهید که مواد غذایی یا چربی روی سینک انباشته شود. این مواد به سختی تمیز می‌شوند و همچنین باعث رشد باکتری‌ها می‌شوند. بعد از هر بار استفاده، سطح سینک را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگر لازم است، کمی مایع ظرفشویی یا یک محصول تخصصی به آن اضافه کنید. این کار به تمیز نگه داشتن سینک و جلوگیری از تجمع زباله کمک می‌کند.

3. از مواد شوینده ملایم و محصولات پاک‌کننده مناسب استفاده کنید. از مواد شیمیایی قوی برای شستشوی سینک استفاده نکنید، زیرا می‌تواند به سطح سینک آشپزخانه آسیب بزنند.

4. اگر چیزی سینک را مسدود کرد، ابتدا سعی کنید با یک تلمبه آن را باز کنید. اگر کار نکرد، ممکن است نیاز به تماس با یک لوله‌کش داشته باشید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.