به عنوان مسافر این کار‌ها را انجام ندهید زیرا می‌تواند باعث ناراحتی خدمه پرواز شود

پرواز می‌تواند تجربه‌ای نسبتاً استرس‌زا باشد، به خصوص زمانی که پروازها به تأخیر می‌افتند یا کاملاً لغو می‌شوند. اما مهم است بدانید که در حالی که پرواز می‌تواند استرس‌زا باشد، همچنین یک معجزه است و کسانی که به شما کمک می‌کنند از نقطه A به نقطه B به سلامت برسید، یعنی اعضای خدمه پرواز، سزاوار احترام کامل هستند.

“وظیفه ما بسیار فراتر از ارائه خدمات داخل پرواز است. ما در درجه اول متخصصان ایمنی هستیم و برای رسیدگی به شرایط اضطراری که ممکن است در هر لحظه از پرواز رخ دهد، آموزش دیده‌ایم.” اندی، یکی از اعضای فعلی خدمه در یک شرکت هواپیمایی بزرگ، به مجله Travel + Leisure گفت: “هنگامی که اتفاقی در ارتفاع 100000 کیلومتری زمین می‌افتد، ما اولین اشخاص برای کمک کردن به مردم هستیم.”

کارهایی که نباید در پرواز انجام دهید:

لمس کردن بدن خدمه بدون رضایت آن‌ها

همانطور که نباید به یک غریبه دست بزنید، نباید به خدمه پرواز، که برای شما غریبه است در هواپیما دست نزنید. برای صحبت کردن با آن‌ها روی شانه یا بازوی آن‌ها نزنید. به جای آن می‌توانید از کلماتی مانند “خانم” و “ببخشید” استفاده کنید.

خدمه پرواز

درخواست آب بلافاصله پس از سوار شدن

در زمان سوار شدن به هواپیما، خدمه وظایف ایمنی بسیار مهمی دارند، بنابراین مودبانه است که از درخواست لیوان آب در این مدت هرج و مرج خودداری کنید.

اگر نیاز به مصرف دارو دارید، خود را آماده کنید و قبل از سوار شدن هواپیما یک بطری آب تهیه کنید. مهمانداران هواپیما فقط چند دقیقه زمان دارند تا همه را نشانده و راهنمایی لازم برای بستن کمربند ایمنی افراد را بدهند.

استفاده از دستشویی در زمان نامناسب

گاهی اوقات استفاده از سرویس بهداشتی بسیار ضروری است اما اگر می‌توانید، دستشویی را طوری برنامه‌ریزی کنید که با سرویس‌دهی خدمه همزمان نشود.

حمل سینی غذا به خودی خود دشوار است، چه برسد به تعادل آن در زمانی که کسی سعی می‌کند به مهماندار فشار بیاورد یا به او تنه بزند تا به صندلی خود برگردد.

فشار دادن دکمه تماس هر دو دقیقه یکبار

از دکمه تماس بالای صندلی خود به ندرت استفاده کنید. اگر می‌بینید که مهماندار درگیر کارهای دیگر است یا اگر می‌بینید که درحال ارائه خدمات به چند ردیف پشت سر شما است، فقط یک دقیقه صبر کنید.

درخواست غذا پس از اتمام سرویس

اگر در طول وعده غذایی خوابیده‌اید یا در آن لحظه دوست ندارید به هر دلیلی غذا بخورید، توجه داشته باشید که ممکن است بعداً نتوانید غذای خود بگیرید.

انتظار بلند کردن چمدان

این فقط یک رفتار غیر مودبانه نیست بلکه یک کار واقعاً خطرناک برای مهمانداران است. بسیاری از مهمانداران هواپیما دچار پارگی روتاتور کاف و سایر مشکلات ناشی از بلند کردن مکرر بارهای سنگین می‌شوند.

بهتر است در صورت سنگینی، چمدان خود را گیت چک کنید. مهمانداران هواپیما فقط می‌توانند کمک‌کننده باشند نه این که وسایل شما را بلند کنند.

کش دادن بدن در وسط راهرو

کش دادن بدن در یک پرواز طولانی مهم است. فقط مطمئن شوید که این کار را در مکان مناسبی انجام می‌دهید نه در وسط راهرویی که مهماندار در حال رفت و آمد است.

کوتاه کردن یا سوهان کشیدن ناخن‌ها

این مورد برای هر دو گروه مهمانداران هواپیما و مسافران صدق می‌کند: کوتاه کردن یا سوهان کشیدن ناخن‌های دست و پا که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

تشکر نکردن

دفعه بعد که از هواپیما خارج می‌شوید، لحظه‌ای را به فکر کردن در مورد تمام کاری که خدمه پرواز برای شما انجام دادند، اختصاص دهید. از اطمینان از داشتن آب و غذا گرفته تا حفظ امنیت شما در هوا. یک تشکر ساده می‌تواند خستگی آن‌ها را به در کند. علاوه بر توجه کردن به خلبان و تشکر کردن از آن‌ها، باید به خدمه پرواز هم توجه کنیم.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.