آموزش در دوران کرونا

آموزش در دوران کرونا : به فرزندان کمک کنیم تا در دوران کرونا بر روی درس متمرکز شوند

برای خانواده‌هایی که در دوران کرونا دانش‌آموز دارند، این دوران با چالش بیشتری همراه بوده زیرا روند آموزش به شکل آنلاین تغییر یافته و این موضوع شرایط پیچید‌ای را به ارمغان آورده است. قابل درک است که شرایط برای دانش آموزان بسیار سخت شده است. اما به عنوان خانواده چطور می‌توانیم به فرزندان کمک کنیم تا این شرایط سخت را پشت سر بگذارند؟ در ادامه توضیحاتی را در زمینه آموزش در دوران کرونا در اختیارتان قرار خواهیم داد.

به طور کلی بسیار سخت است که دانش آموزان، خارج از فضای درسی مدرسه چیزی بیاموزند اما این کار امکان پذیر است. مدرسه احساس راحتی را برای یادگیری کودکان فراهم می‌کند. اما می‌توان این احساس راحتی را در محیط خانه نیز ایجاد کرد. برای مثال می‌توانید یک برنامه درسی را در اختیار فرزندان قرار دهید تا طبق آن به تکالیف و درس‌هایشان رسیدگی کنند.

آموزش در دوران کرونا

از سوی دیگر برایشان ساعات استراحت و بازی در نظر بگیرید و برایشان میان‌وعده آماده کنید تا در وقت‌ها استراحت تغذیه خوبی داشته باشند. اتاق درس را از اتاق بازی فرزندان جدا کنید تا بدانند در اتاق درسی فقط باید به درس و کتاب و تکالیف فکر کنند.

برنامه‌ریزی‌های ماهانه، برنامه‌‌ریزی‌های هفتگی و برنامه‌ریزی‌های روزانه را در اختیارشان قرار دهید. ساعاتی را برای خلاقیت و کشف چیزهای تازه زمانبندی کنید. برای فرزندان امکانات آموزشی مانند یک تخته سفید و ماژیک را فراهم کنید تا بیشتر احساس بودن در یک کلاس خانگی را تجربه کنند.

برای فرزندان کوچک می‌توانید یادگیری را با سرگرمی ادغام کنید و از طریق بازی و شعر و داستان، آموزش‌هایی را در اختیارشان قرار دهید. برای بچه‌های بزرگ‌تر نیز می‌توانید با توضیحات و آزمایش‌های مختلف به یادگیری دروسشان کمک کنید. در نهایت برای پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان خود جشن و جوایزی در نظر بگیرید تا تحصیل به صورت آنلاین در خانه را برایشان جدی‌تر جلوه کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر آموزش آنلاین بر یادگیری دانش‌آموزان در دوران تحصیلی
بیشتر بخوانید: چند راهکار ساده در راستای آموزش بهتر و ارتباط قوی‌تر معلمان و دانش‌‌آموزان
بیشتر بخوانید: کولبری مانی برای خرید گوشی و شرکت در کلاس‌های آنلاین مدرسه به سقوط او از کوه ختم شد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.