از بین بردن بوی بد آشپزخانه

هشت راهکار ساده برای از بین بردن بوهای نامطبوع آشپزخانه

بسیاری از آشپزخانه‌ها معمولا پس از مدتی بو می‌گیرند. این اتفاق در فصول سرد سال و با بستن پنجره‌های خانه شدت بیشتری می‌گیرد. اما منشا این بوها چیست و چگونه می‌توان آنها را رفع کرد؟ در ادامه هشت منشا اصلی بوی بد آشپزخانه و راه‌های خلاص شدن از شر آنها را معرفی کرده‌ایم.

اسفنج جدید

یکی از مهمترین عوامل ایجاد بوی بد در آشپزخانه، اسفنج آلوده است. این وسیله‌ی تمیزکاری، باکتری‌ها و میکروارگانیزم‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که هر چند هفته یکبار از اسفنج جدیدی استفاده کنید.

تکه‌های کوچک خوراکی‌ها را پاک کنید

تکه‌های کوچک خوراکی پس از مدتی می‌توانند بوهای زیادی ایجاد کنند. مثلا پس‌مانده‌های غذایی که در سینک ظرفشویی باقی می‌مانند، یا تکه‌های کوچک خوراکی و نوشیدنی که روی کانتر آشپزخانه می‌ریزند یا به ته سطل آشغال می‌چسبند می‌توانند از عوامل مهم ایجاد بوهای نامطبوع باشند. پس باید به سرعت این مواد را پاک کنید تا از بروز آلودگی‌های بیشتر جلوگیری شود.

یخچال

شما می‌توانید با قراردادن ظرفی پر از جوش شیرین در یخچال، بوهای نامطبوعی که از این وسیله به مشام می‌رسد را از بین ببرید. بهتر است که هر سه ماه یکبار این جوش شیرین را تعویض کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به نتایج بهتر، این ماده را در ظرف‌هایی مثل سینی یا بشقاب‌های گود قرار دهید. همچنین می‌توانید برای از بین بردن بوی یخچال از بوگیرهایی که به همین منظور تولید شده‌اند استفاده کنید.

لیموها

اگر از لیموی تازه در هنگام آشپزی استفاده می‌کنید، آنها را پس از استفاده دور نیندازید. شما می‌توانید لیموها را تکه تکه کرده و با مالیدن آنها به بدنه سطل آشغال، تخته گوشت و محل‌هایی که آلودگی زیادی دارند، بوی بد آنها را از بین ببرید. همچنین می‌توانید پوست لیموها را به سرکه آغشته کرده و در فریزر قرار دهید تا در تموم طول سال بتوانید از این تمیز کننده قدرتمند استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد آشپزخانه

هواکش

اگر در حال پختن یا سرخ کردن موادی مثل سیر یا پیاز هستید که بوی زیادی ایجاد می‌کنند، حتما از هواکش استفاده کرده و پنجره آشپزخانه را باز کنید. در صورت شدید بودن بو حتی می‌توانید از یک پنکه برای بیرون کردن بوی نامطبوع استفاده کنید.

زباله‌های مواد غذایی را زودتر تخلیه کنید

برخی مواد مثل ماهی یا گوشت، پس از مدت زمان کوتاهی بوهای نامطبوع تولید می‌کنند. به همین دلیل لازم است تا بلافاصله پس از مصرف این مواد، زباله‌های مربوط به آنها را از آشپزخانه خارج کنید، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است!

اجاق گاز

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بوهای نامطبوع ایجاد کند، اجاق گاز است. مواد غذایی که بر روی اجای گاز ریخته شده را هر شب تمیز کنید تا از ایجاد بوهای نامطبوع در آشپزخانه جلوگیری شود.

از یک لوله کش کمک بگیرید

اگر همه نکات بالا را انجام داده‌اید اما هنوز هم بوهای بدی در آشپزخانه وجود دارد، شاید بهتر باشد که از یک حرفه‌ای کمک بگیرید. ممکن است که چیزی در لوله‌ها یا سینک ظرفشویی گیر کرده باشد که بوهای نامطبوعی ایجاد می‌کند. یک لوله کش می‌تواند با بررسی و بازکردن لوله‌ها به رفع این بو کمک کند.

بیشتر بخوانید: هفت وسیله خانگی که برای داشتن زندگی سالمتر باید هرروز شسته شوند

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.