از بین رفتن ویروس کرونا

از بین رفتن ویروس کرونا به گرمای هوا و فصل تابستان ارتباطی ندارد

شایعاتی در رابطه با از بین رفتن ویروس کرونا در فصل گرما یعنی تابستان منتشر شده است اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟ در ادامه بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

در ابتدا نظریه از نابودی کرونا در فصول گرم توسط برخی از پژوهشگران به صورت احتمالی عنوان شده و پس از آن بسیاری از افراد سیاسی این موضوع را به شکل‌های مختلف بیان کردند تا شاید به ذهن مردم آرامش ببخشند اما باید بگوییم که از این خبرها نیست. در واقع اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد که گرمای هوا و شرایط جوی زمین بتواند به از بین رفتن ویروس کرونا کمک کند.

بیشتر بخوانید: افزایش نگرانی‌ها در جهان با شیوع ویروس کرونا در ایران کره جنوبی و ایتالیا

از بین رفتن ویروس کرونا در تابستان

اکنون این نظریه بسیار گسترش یافته و بسیاری از مردم بر این گمانند که این ویروس در تابستان از بین خواهد رفت. براساس احتمالات تا اواخر فروردین این ویروس به اوج خود خواهد رسید و کم‌کم شاهد کاهش شیوع آن و حتی از بین رفتن ویروس کرونا خواهیم بود. در واقع به طور حتم نمی‌توان گفت که گرمای هوا این ویروس را از بین خواهد برد و این نکته‌ای است که سازمان جهانی بهداشت نیز به آن اشاره کرده اما بعید نیست که افزایش دما قدرت انتقال این ویروس را کاهش دهد و شاهد کاهش شیوع آن باشیم. از سوی دیگر برخی معتقدند که اگر سناریوی از بین رفتن کرونا در تابستان درست بود پس در کشورهایی گرم چون استرالیا نباید شاهد این ویروس و مرگ و میر مردم بر اثر COVID 19 می‌بودیم.

البته مدیر امور برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت، نتیجه نهایی این سناریو را بیان کرد و در یکی از کنفرانس‌ها اشاره کرد که هیچ شواهدی مبنی بر نابودی ویروس کرونا در فصل تابستان وجود ندارد و هرگونه اظهاری در این زمینه اشتباه است. در نتیجه امید به از بین رفتن این ویروس در فصول گرم شاید اشتباه باشد اما احتمال ضعیف شدن انتقال آن ممکن است وجود داشته باشد.

ویروس کرونا اکنون در سراسر جهان پخش شده اما براساس گزارش‌ها ظاهرا آمار بیماران جدید در چین رو به کاهش است. اگر این آمار صحت داشته باشد، براساس داده‌های موجود تا این لحظه ۱۶۲ هزار و ۵۹۳ نفر به این ویروس در سراسر جهان مبتلا شدند و بیش از ۶ هزار نفر جان خود را از طریق این ویروس از دست دادند و بیش از ۷۶ هزار نفر مداوا شدند. در این میان چین، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آلمان و فرانسه در ابتدای لیست قرار دارند. تاکنون در ایران ۷۲۴ بیمار در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد بیماران تا این لحظه به ۱۲۰۹ نفر رسیده است. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در زمینه تاثیر هوای گرم بر این ویروس به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.