شیوع ویروس کرونا در ایران

افزایش نگرانی‌ها در جهان با شیوع ویروس کرونا در ایران کره جنوبی و ایتالیا

به گزارش رویترز از چین، شاهد افزایش نگرانی‌ها در جهان با شیوع ویروس کرونا در ایران کره جنوبی و ایتالیا و در میان دولت‌ها هستیم. در ادامه همراه دینو باشید.

افزایش نگرانی‌ها در جهان

در خارج از چین، نگرانی‌های بین‌المللی روز یکشنبه پس از تایید شیوع ویروس کرونا در ایران کره جنوبی و ایتالیا افزایش یافت. در همین راستا دولت سئول پس از افزایش تعداد افراد آلوده به 600 نفر همراه با 6 مورد کشته شده بر اثر این ویروس، کشور را در بالاترین سطح هشدار عمومی قرار دارد. در ایتالیا نیز مقامات گفتند نفر سوم آلوده به ویروسی شبیه به آنفولانزا درگذشته است. این در حالی می‌باشد که تعداد موارد مبتلا از فقط 3 مورد قبل از روز جمعه، به بیش از 150 مورد در روز یکشنبه رسیده است.

ویروس کرونا در ایتالیا

در ایتالیا شهرهایی که موارد آلوده را گزارش داده بودند، توسط مقامات دولتی قرنطینه شدند. آن‌ها در تلاش برای مهار بزرگ‌ترین شیوع جهانی در اروپا، تجمعات عمومی را نیز در بیشتر مناطق شمالی از جمله ونیز ممنوع اعلام کردند. نخست وزیر ایتالیا «جوزف کنته» (Giuseppe Conte) ضمن ابراز شگفتی از گسترش سریع ویروس کرونا، به سخنگوی ایالتی RAI هشدار داد که احتمالا این تعداد در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. در نتیجه این هشدار تقریبا ده شهر لومباردی و ونتو با جمعیتی حدود 50000 نفری به طور موثر تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند. اتحادیه اروپا نیز در این باره گفت که به مقامات ایتالیایی اعتماد دارد. کمیسر امور اقتصادی «پائولو جنتیلیونی» (Paolo Gentiloni)، به خبرنگاران گفت:

ما نگران افزایش احتمالی آلودگی هستیم؛ اما، نیازی به وحشت نیست.

شیوع ویروس کرونا در ایران

ایران که دو مورد اول مبتلایان خود را روز چهارشنبه اعلام کرده بود، روز یکشنبه 43 مورد مبتلا و 8 مورد مرگ را تایید کرد. بیشترین میزان افراد مبتلا به این ویروس، در شهر قم گزارش شده است. در پی شیوع ویروس کرونا در ایران کشورهای عربستان سعودی، کویت،عراق، ترکیه و افغانستان محدودیت سفر و مهاجرت برای جمهوری اسلامی وضع کردند. دولت لبنان روز جمعه اولین مورد ابتلای خود را اعلام کرد. این فرد یک زن 45 ساله لبنانی بود که از قم به لبنان سفر کرده بود. اسرائیل نیز روز یکشنبه تقریبا 200 نفر از دانش آموزان یک مدرسه را که در تماس با گردشگران کره جنوبی مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، قرنطینه کرد. ویروس کرونا تا کنون موجب کشته شدن 2442 نفر از میان 76936 مورد مبتلا شده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، این آمار در حدود 28 کشور و سرزمین دیگر گسترش یافته و شمار تلفات آن تا به امروز در حدود دو هزار نفر می‌باشد. «پل هانتر» (Paul Hunter)، استاد پزشکی در دانشگاه شرقی آنجلیای انگلیس گفت:

علیرغم کاهش مداوم موارد گزارش شده از چین، در دو روز گذشته شاهد گسترش این ویروس در قسمت‌های دیگری از جهان بوده‌ایم.

شیوع ویروس کرونا در ایران

بالاترین سطح هشدار عمومی در کره جنوبی

در کره جنوبی مقامات بهداشتی گزارش کردند که 169 مورد ابتلا به 602 مورد رسیده است. کلیساهای کاتولیک در دائگو و گوانگجو خدمات و فعالیت‌های اجتماعی دیگر را به حالت تعلیق درآوردند و کلیساها شاهد کاهش حضور مردم به ویژه سالمندان بودند. رئیس جمهور کره جنوبی گفت:

بالا بردن هشدار بیماری به بالاترین سطح، به مقامات اجازه می‌دهد تا منابع اضافی را به دائگو و گوانگجو که در روز جمعه «مناطق ویژه مراقبت» تعیین شدند، ارسال کنند.

چین که شاهد اکثریت قریب به اتفاق موارد مبتلایان به این ویروس بوده است، امروز 648 مورد ابتلای جدید را اعلام کرد. تلویزیون دولتی این کشور درباره سهل‌انگاری به مردم هشدار داد و از آن‌ها خواست که از اجتماع در اماکن عمومی و توریستی بدون پوشیدن ماسک اکیدا خودداری کنند. رئیس جمهور «شی جینپینگ» (Xi Jinping) در بیانیه‌ای اعلام کرد:

در حال حاضر وضعیت اپیدمی هنوز هم شدید و پیچیده است و کارهای پیشگیری و کنترل در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین مرحله خود قرار دارند.

نظرات خود را درباره شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورها و همچنین تاثیرات اقتصادی این همه‌گیری جهانی با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Reuters

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا چیست و منشا این بیماری مرگ‌بار از چه بوده است؟

بیشتر بخوانید: هشدار شرکت اپل: کاهش تولید و عرضه آیفون در پی شیوع ویروس کرونا

امتیاز: 4.1 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۴ دیدگاه

  1. Avatar ایرانی گفت:

    بدیِ این ویروس اینه که فاز به فاز عمل میکنه. اگر همه ی کشورها همزمان این ویروس رو می گرفتند، در عرض یک ماه، یک ماه و نیم از جهان رخت برمی بست. اما اکنون این طوریه که هر دو هفته یک بار به کشورها و مناطق مختلف سرایت میکنه و این گونه به نظر میرسه که 4-5 ماه (یعنی تا حداقل 2 ماه دیگه) جهان رو درگیر خودش بکنه.
    در مورد تأثیرات اقتصادیش هم باید گفت که مؤسسات اقتصادی مختلف پیش بینی کرده اند که اقتصاد جهان بین 70 تا 350 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      ایرانی عزیز خیلی ممنونم از توضیحات مفید شما. برای خود من آموزنده بود تشکر 👌🙏 آسیب های جهانیش خیلی گسترده و شدیده اما بیشترین آسیب رو مردم ایران میبینن متاسفانه

  2. Avatar علی گفت:

    سلام.
    جالبه ، مردم اینقدر از مرگ میترسن ، ولی هیچوقت نمیخوان خودشون رو برای مرگ ، آماده کنند !
    فقط میخوان از واقعیت فرار کنند.
    اصلا نمیخوان دربارهء مرگ ، چیزی بشنون.
    ولی چه بخوان و چه نخوان ، بالاخره باید بمیریم.
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.
    بسم الله الرحمن الرحیم.
    انا لله و انا الیه راجعون…

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      همراه عزیز دینو متاسفانه صحبت ترس از مرگ نیست بیشتر بحث ترس از کشتنه! اگر من آلوده بشم و خودم موردی برام پیش نیاد، مهم نیس اما اگر باعث انتقالش بشم و اطرافیانم رو در عذاب و بیماری ببینم قابل تحمل نیست مردن هم ک عذاب دو چندانه! اونهایی ک انسانیت ندارن ب سمت شمال رفتن مسافرت چون درکی از مسئولیت یک انسان در دنیا نسبت ب همنوعانش ندارن! درصد بقیه ک خودشون قرنطینه رو انتخاب کردن و تا حد امکان موارد بهداشتی رو رعایت میکنن قابل احترامن ک مسئولانه رفتار میکنن. کاش فقط صحبت از خودمون بود و پای آلوده کردن دیگران در میون نبود.☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.