شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده

آشپزی با دینو: دستور تهیه شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده دسری از کاتالونیا

«بونوئلو» (Buñuelo) نوعی دسر از سرزمین کاتالونیا و در واقع نوعی سرخ کردنی خوشمزه است که می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این شیرینی‌ها گاهی شبیه دونات و گاهی شبیه پیراشکی خمیری سرخ شده هستند و برای تهیه آن‌ها، برش‌های سیب در شربت دارچین کره‌ای پخته، سپس با خمیر پوشانده شده و سرخ می‌شوند. در ادامه همراه این قسمت از آشپزی با دینو دستور تهیه شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده دسری از کاتالونیا را بخوانید و برای مهمانی‌های خود تهیه کنید.

دستور تهیه شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده

دستور تهیه شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده

توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی 25 تا 30 عدد از این شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده حدود 45 دقیقه، پخت 12 تا 18 دقیقه و در کل 2 ساعت است. دستور تهیه آن را با جزییات بیشتر در ادامه بخوانید:

مواد لازم برای تهیه سیب‌ها

  • 5 قاشق غذاخوری (71 گرم) کره
  • 2 قاشق غذاخوری شربت میوه‌ای با طعم دلخواه
  • 1/4 فنجان (53 گرم) شکر قهوه‌ای
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین
  • 5 تا 6 عدد سیب پوست کنده هسته گرفته و به ضخامت 1/4 تا 1/3 اینچ برش داده شده

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی

  • 3 عدد تخم مرغ بزرگ سفیده و زرده جدا شده
  • 2 قاشق غذاخوری (25 گرم) روغن نباتی
  • 3/4 فنجان (170 گرم) ماءالشعیر (آبجوی کلاسیک)
  • 1 1/2 فنجان (180 گرم) آرد همه کاره
  • 1/16 قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 فنجان (50 گرم) شکر
  • روغن نباتی یا روغن کنجد برای سرخ کردن

طرز تهیه سیب‌ها

طرز تهیه سیب‌ها

1. در ابتدا پیش از شروع کار فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کرده و دو ورقه پخت یا کاغذ روغنی را کمی چرب کنید و در سینی فر بگذارید.

2. برای پخت سیب‌ها کره را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط یا در مایکروویو آب کنید. پس از ذوب شدن بلافاصله شربت، شکر قهوه‌ای و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

3. بعد از پختن برش‌های سیب را روی ورقه‌های پخت درون سینی فر آماده شده قرار دهید و مواد شربت با ترکیب کره ذوب شده را با برس روی آن‌ها بکشید. سپس برش‌ها را برگردانید و طرف دیگر را نیز با باقیمانده مواد بپوشانید.

4. تا زمانی که برش‌های سیب نرم شوند یعنی چیزی حدود 13 تا 18 دقیقه آن‌ها را درون فر بگذارید و اجازه دهید بپزند. بعد آن‌ها را از فر خارج کرده و کاملا خنک کنید.

طرز تهیه خمیر شیرینی

1. برای تهیه خمیر شیرینی‌ها ابتدا زرده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کرم رنگ و روشن بشوند. 2 قاشق غذاخوری روغن و ماءالشعیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شوند. آرد را به آرامی داخل آن بریزید.

2. در یک کاسه بزرگ جداگانه، با استفاده از همزن سفیده تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط کرده و آن قدر هم بزنید تا مخلوط نرمی تشکیل شود.

3. شکر را به آرامی اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه سفت بشود. سفیده‌های زده شده را به آرامی داخل مخلوط زرده تخم مرغ بریزید و هم بزنید تا زمانی که هیچ رگه‌ای از سفیده باقی نماند. خمیر مایه شما آماده است.

طرز تهیه بونوئلو

1. در نهایت برای سرخ کردن بونوئلوها روغن سرخ کردنی را درون یک تابه عمیق یا چدنی روی حرارت متوسط بریزید و حداقل به مدت 5 دقیقه روی حرارت گرم کنید. در صورت استفاده از دماسنج، دما باید به 375 درجه فارنهایت برسد. همچنین می‌توانید روغن را با ریختن یک قاشق چایخوری خمیر درون آن تست کنید. اگر روغن به طور فعال در اطراف آن حباب بزند، آماده پخت است. توجه داشته باشید که حباب‌ها نباید خیلی آهسته یا خیلی تهاجمی باشند (به نحوی که نتوانید ببینید چه چیزی در حال سرخ شدن است).

2. برش‌های سیب را یکی یکی در خمیر فرو کنید و به آرامی داخل روغن داغ قرار دهید. سیب‌ها را بدون شلوغ کردن تابه اضافه کنید. هر طرف را به مدت 1 تا 2 دقیقه سرخ کنید تا پف کرده و طلایی شود.

3. بعد از سرخ شدن تمام تکه سیب‌ها، بونوئلوها را به ظرف دیگری منتقل کنید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

4. در نهایت قبل از سرو بونوئلوها را با شکر قنادی یا در صورت تمایل با شکلات آب شده تزیین کنید و لذت ببرید. نوش جان!

نظر شما درباره شیرینی بونوئلو با سیب سرخ شده چیست؟ آیا به نوع دسرها علاقه مندید؟ اگر راهنمایی خاصی برای بهتر شدن این شیوه پخت دارید، برای ما بنویسید و دیدگاه‌های‌ ارزشمندتان را با همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: King Arthur Baking

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.