7 اشتباه رایج که باعث آسیب به گوشی هوشمند و وسایل الکترونیکی می‌شود

در اینجا می‌خواهیم به 7 اشتباه رایج که می‌تواند باعث آسیب گوشی هوشمند و وسایل الکترونیکی شما شود بپردازیم. عمر گوشی‌های هوشمند بسته به برندشان بین 2 تا 10 سال است، اما مهم‌تر از همه، نحوه استفاده شما از آن است. اگر از آن در برابر آسیب محافظت کنید، از باتری عاقلانه و درست استفاده کنید و برنامه‌های خود را به روز کنید، به آن کمک خواهید کرد تا دوام بیشتری داشته باشد. اما این فقط به این نیست که بدانید چه کاری باید انجام دهید – بلکه در مورد کارهایی است که تحت هیچ شرایطی نباید انجام دهید.

موارد آسیب زننده به گوشی هوشمند و وسایل الکترونیکی

1. هرگز از پین‌های فلزی برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده نکنید

پاک کردن جای شارژ گوشی

اجسام فلزی مانند پین، سنجاق، چاقو یا گیره کاغذ باعث خراش درگاه گوشی شما می‌شوند. یکی از بهترین 2 گزینه یک خلال دندان است که به اندازه کافی کوچک است که داخل درگاه قرار بگیرد و تمام لبه‌های آن را را تمیز کند. گزینه دوم یک کمپرسور هوا است که می‌تواند تمام گرد و غبار و زباله‌ها را از بین ببرد. از دمیدن با دهان خود در داخل درگاه خودداری کنید زیرا نفس شما حاوی ذرات آب است که می‌تواند آسیب بیشتری به درگاه بزند.

2. گوشی خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید

گوشی در معرض آفتاب

قرار دادن گوشی در معرض نور خورشید، باعث می‌شود احتمالاً شارژ شدن تلفن شما بیشتر طول بکشد زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید روند شارژ را کند می‌کند. نه تنها این، بلکه صفحه نمایش گرما را خیلی سریع جذب می‌کند و به طور غیرمنتظره‌ای شروع به خراب شدن می‌کند. در بدترین حالت، تلفن شما ممکن است به شدت داغ کند و برای محافت از خود خاموش شود.

3. اجازه ندهید باتری به 0٪ برسد

د باتری شدن گوشی

بهترین درصد عمر باتری بین 20 تا 80 درصد است. هرگز نباید اجازه دهید قبل از شارژ کردن گوشی‌تان به 0% برسد و پر کردن آن تا 80% ممکن است باتری را خسته کند. با این حال، ممکن است برای بسیاری از شما چندان کاربردی نباشد و در مدت زمان کوتاهی خالی شود، بنابراین 80٪ را به عنوان سقف خود نگه دارید.

4. تلفن خود را به مدت طولانی زیر آب نگذارید، حتی اگر گفته می‌شود در برابر آب مقاوم است

گوشی ضد آب

برخی از سازندگان می‌گویند که تلفن شما می‌تواند به خوبی زیر آب بماند، اما توصیه نمی‌شود گوشی خود را بدون دلیل در آب بگذارید زیرا باعث آسیب گوشی هوشمند شما می‌شود . اگر به طور تصادفی در یک گودال بیفتد یا در باران خیس شود، طبیعی است اما نگه داشتن آن برای مدت طولانی زیر آب هوشمندانه نیست. 5-30 دقیقه زمان معقولی است زیرا قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌تواند باعث آسیب سخت افزاری شود که هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

5. برنامه‌ها را از فروشگاه‌های تایید نشده دانلود نکنید

ویروسی شدن گوشی

بسیاری از مردم سعی می‌کنند اپلیکیشن‌ها را به صورت رایگان دانلود کنند تا مجبور نباشند برای نسخه‌های اصلی پولی بپردازند. با این حال، آنها متوجه نمی‌شوند که با دانلود برنامه، بدافزارهای مضر را نیز دانلود می‌کنند. به همین دلیل است که باید از فروشگاه‌های برنامه رسمی که دارای رتبه‌بندی و بررسی برای همه برنامه‌ها هستند، برنامه را بگیرند. برای راهنمایی بیشتر، مطمئن شوید که برنامه آنتی ویروس شما روشن است تا بتواند هر بدافزاری را که قصد ورود به دستگاه شما را دارد شناسایی کند.

6. هیچ وسیله ای را با خود به حمام نبرید

بردن تلفن همراه خود به حمام نه تنها مضر است، بلکه می‌تواند برای گوشی و خودتان نیز خطرناک باشد. ممکن است هنگام حمام کردن آن را در کنار خود در حال شارژ بگذارید. یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به افتادن گوشی و شارژر در وان و برق گرفتگی مرگبار شود.

7. از محصولات پاک‌کننده خانگی برای تمیز کردن صفحه نمایش خود استفاده نکنید

پاک کننده اسکرین

اگر فکر می‌کردید که آیا می‌توانید از یک پاک کننده پنجره برای لپ‌تاپ خود استفاده کنید، پاسخ یک “نه” بزرگ است! مواد شیمیایی موجود در آن، به ویژه آمونیاک، برای صفحه نمایش شما آسیب زننده و خشن هستند. به همین دلیل است که شما به یک پاک‌کننده ساخته‌شده برای صفحه نمایش یا فقط آب و یک پارچه میکروفیبر نیاز دارید. بهترین راه این است که ابتدا پارچه را خیس کنید و سپس به آرامی روی صفحه بکشید. همچنین، نمی‌خواهد فشار زیادی روی صفحه نمایش وارد کنید زیرا می‌تواند باعث ایجاد نقاط مرده شود و در نهایت، تحت هیچ شرایطی از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا باعث خراش صفحه نمایش شما می‌شود.

8. لپتاپ خود را به وسیله صفحه نمایش بلند نکنید

بلند کردن لپتاپ توسط صفحه نمایش ایده بدی است و می‌تواند به لپتاپ شما آسیب برساند تا جایی که نیاز به خرید یک لپ تاپ جدید داشته باشید. اعمال فشار زیاد به لولاها باعث آسیب به کل صفحه نمایش و شکستن لولاها می‌شود. بهترین راه برای بلند کردن لپتاپ این است که آن را با دو دست از هر طرف بگیرید و به آرامی روی سطحی صاف بگذارید. به خاطر داشته باشید که نگه داشتن لپتاپ روی سطوح ناهموار می‌تواند باعث خم شدن آن شود.

آیا شما هم مرتکب هر یک از اشتباهات ذکر‌شده شده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا به ترک این عادت‌های بد فکر می‌کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.