کولر خودرو

پنج اشتباه رایجی که اکثر ما در مورد کولر ماشین انجام می‌دهیم

به دلیل گرمی هوا یکی از اولین کارهایی که بسیاری از ما بعد از ورود به خودرو انجام می‌دهیم، روشن کردن کولر ماشین است. رانندگی در مسافت‌های طولانی یا پر ترافیک با خودروهای بدون کولر تقریبا غیرممکن شده است. اما برای استفاده بهینه از سیستم تهویه مطبوع ماشین نکاتی هست که باید رعایت شوند. در ادامه پنج اشتباه رایج که اکثر افراد در مورد کولر ماشین انجام می‌دهند را توضیح داده‌ایم.

روشن کردن کولر در سردترین حالت ممکن به محض ورود به خودرو

بسیاری از افراد به محض روشن کردن خودرو کولر را در سردترین حالت ممکن قرار می‌دهند. اما بهترین حالت برای خنک کردن اتاق در یک روز گرم تابستان باز کردن پنجره‌ها و درب‌های خودرو چند دقیقه پیش از روشن کردن اتومبیل است. همچنین پیشنهاد می‌شود تا حداقل دو دقیقه پس از شروع حرکت با پایین گذاشتن شیشه‌ها به گردش هوا در داخل خودرو کمک کنید و پس از آن از کولر استفاده کنید. به این ترتیب هوای داخل کابین کمی خنک‌تر شده که باعث می‌شود فشار کمتری به سیستم تهویه وارد شود.

روشن بودن مداوم کلید گردش هوا داخل کابین

در ابتدای روشن کردن کولر لازم است تا کلید گردش هوا در داخل خودرو روشن باشد تا کابین با سرعت بیشتری خنک شود. اما پس از کاهش دمای اتاق لازم است تا این کلید را در حالت ورود هوا از بیرون قرار دهید. با اینکار گردش و تقسیم هوای خنک در داخل اتاق با تعادل بهتری انجام می‌شود.

کلید گردش هوا
کلید گردش هوا در داخل کابین

روشن نکردن کولر ماشین هنگام صبح، بخاطر خنک‌تر بودن هوا

در بسیاری از روزهای تابستان، در ابتدای صبح هوا هنوز خنک و قابل تحمل است اما هرچه به ظهر نزدیک می‌شویم دمای هوا بالاتر می‌رود. خیلی از راننده‌ها تنها هنگامی که هوا به میزان زیادی گرم می‌شود شروع به استفاده از کولر می‌کنند، این در حالی است که پیشنهاد می‌شود تا از ابتدای صبح سیستم تهویه را روشن کنید، به این ترتیب فشار کمتری به خودرو وارد شده و از مه گرفتگی شیشه‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

جهت اشتباه دریچه‌های کولر

تنظیم جهت دریچه‌های باد به سمت صورت سرنشینان جلو یا به زیر پا و بر روی درب‌ها باعث هدر رفت انرژی می‌شود. اگر می‌خواهید تا تمام فضای خودرو در مدت کوتاهی خنک شود، بهتر است تا دریچه‌های کولر را به سمت بالا تنظیم کنید. به این ترتیب تمام کابین به صورت یکدست خنک شده و سرنشینان عقب نیز از گرمای هوا خلاص می‌شوند.

نگهداری از سیستم تهویه مطبوع

همانند سایر قسمت‌های خودرو، سیستم تهویه اتومبیل شما نیز به نگهداری و مراقبت احتیاج دارد. فیلترهای کولر باید حداکثر هر 15000 تا 20000 کیلومتر تعویض شوند. همچنین لازم است تا هر دو سه سال یکبار گاز کمپرسور کولر را تعویض یا شارژ کنید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم تا برای استفاده بهینه از کولر خودرو، نگهداری از این سیستم را جدی بگیرید و نکاتی که بالاتر گفته شده را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش عمر باتری خودرو تنها با رعایت چند نکته بسیار ساده و آسان

امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    خوب بود ممنون

  2. Avatar حمیدرضا گفت:

    سلام بسیار مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.