بازطراحی سیال iCar اپل

بازطراحی سیال iCar اپل یک طراحی مدولار مغایر با اکوسیستم فعلی اپل

بار دیگر شایعات جدیدی درباره خودرو پرحاشیه اپل بر سر زبان‌ها افتاده که به طراحی یک اتومبیل خودران به سبک و سیاق تسلا اشاره دارد تا وارد بازار به سرعت رو به رشد این وسایل نقلیه شود. در ادامه با همراهی دینو این بازطراحی سیال iCar اپل یک طراحی مدولار مغایر با اکوسیستم فعلی اپل را ببینید.

بازطراحی سیال iCar اپل

این موضوع که طراحی جدید اپل یک خودروی الکتریکی است، کاملا مشخص شده و دورنمای این شرکت از حمل و نقل در آینده را به تصویر می‌کشد. با توجه به گفته‌های تحلیلگر «مینگ-چی کو» (Ming-Chi Kuo)، این خودرو فرزند بعدی محبوب اپل خواهد بود تا یکپارچه سازی اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری خود را به نمایش بگذارد. این روزها چنین مدل‌هایی، مورد انتظارترین چهار چرخ‌ها برای دوران مدرن هستند که بیشتر از سایر طراحی‌ها در اسکیس‌ها و نمونه‌های اولیه طراحان دنیا دیده می‌شوند. بازطراحی سیال iCar اپل نمونه جذابی از همین طرح‌های آینده گرایانه است.

این بازطراحی سیال iCar اپل یک طراحی مدولار مغایر با اکوسیستم فعلی اپل

طرح «آشیش گوگته» (Ashish Gogte) به عنوان طراح این خودرو برای اپل به گونه‌ای است که می‌تواند در صورت موفقیت، به خوبی در اکوسیستم اپل ادغام شود. این اکوسیستم در حقیقت یک ویژگی بسیار مهم است که ارزش و اهمیت زیادی برای بیشتر کاربران فعلی اپل دارد.

ویژگی‌های iCar

آشیش نام طراحی جدید خود را iCar گذاشته که در حقیقت الهامی از فرم اپل ماوس 2 به صورت ایستاده می‌باشد. هسته اصلی و بسیار مهم این طراحی مفهومی، مدولار بودن آن است که در آن مونتاژ چرخ جلو و عقب با یکدیگر قابل تعویض هستند. علاوه بر این، سیستم تعلیق خودرو به نوعی طراحی شده تا بر ماهیت مدولار طرح تاکید داشته باشد. این مدولار بودن به حدی برجسته است که حتی می‌توان پیشرانه را با نسخه قدرتمندتر یا هر شاسی به روز شده که اپل در آینده طراحی می‌کند، عوض کرد. این امر جنبه مقیاس پذیری عملی را برای خودروی مفهومی اپل به ارمغان می‌آورد و آن را بسیار جذاب می‌کند.

نکته جالب توجه دیگر این است که قابلیت انعطاف پذیری طراحی در فضای داخلی نیز ادامه دارد و به کاربران امکان کنترل محیط اطراف خود را می‌دهد و در عین حال پیوند عمیق‌تری بین کاربر و خودرو ایجاد می‌کند.

اکوسیستم یکپارچه اپل

همان طور که گفته شد ایده و کاربری iCar بیانگر یک مدل کاملا آینده نگرانه برای زمانی است که انتظار می‌رود یک خودرو الکتریکی فقط شما را با خود حمل کند و همه چیز به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر کار کنند. با توجه به کمبود مدولار بودن اپل در محیط طراحی فعلی خود، از جمله چنین اجزای قابل تعویض یا قابل ارتقا، اپل نیاز به تجدید نظر در سیاست‌های طراحی خود دارد و چه کسی می‌داند، شاید این موضوع تا زمان استفاده از iCar X اتفاق بیفتد!

بازطراحی سیال iCar اپل - جذابیت بصری
بازطراحی سیال iCar اپل - نمای یکپارچه
بازطراحی سیال iCar اپل - نمای پشتی
ویژگی مدولار بودن iCar اپل
بازطراحی سیال iCar اپل روی کاغذ
بازطراحی سیال iCar اپل و طرح اصلی
اسکیس اولیه iCar از نمای بیرونی
ایده اولیه فرم iCar

نظر شما درباره این بازطراحی سیال iCar اپل چیست؟ آیا این تفاوت در اکوسیستم خودو، می‌تواند مشکل ساز باشد؟ دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمندتان در این باره را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: اسب کشنده آینده گرایانه: طراحی پلتفرم الکتریکی مدولار که می‌تواند هر خودرویی را بکشد

بیشتر بخوانید: رونمایی از اولین اتومبیل رفتگر الکتریکی مستقل دنیا که صنعت نظافت شهری را تغییر می دهد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.