بالاترین IQ در جهان: 25 نفر با ضریب هوشی بالاتر از انیشتین

هوش از آن دسته چیزهایی است که به نظر می‌رسد اندازه‌گیری آن دشوار باشد و در حقیقت هم همینطور است. اما این مورد باعث نمی‌شود که مجذوب تست‌های هوشی که سعی می‌کنند یک مقدار عددی را به باهوش بودن ما اختصاص دهند، نشونیم. و برای اینکه بفهمیم چه کسی بالاترین IQ را در جهان دارد، کنجکاو نباشیم.

در حالی که آزمون ضریب هوشی «استاندارد» (IQ) وجود ندارد، امتیازدهی در نسخه‌های مختلف مشابه است. به طوری که 100 به‌عنوان IQ «متوسط» در نظر گرفته می‌شود و هر فرد با IQ بالاتر از 140 نابغه در محسوب می‌شود. اگرچه تست‌های زیادی در طول سال‌ها آمده و رفته‌اند، تعداد انگشت‌شماری تست وجود دارد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر، مقیاس هوش استانفورد-بینه، و آزمون موفقیت فردی پی بادی. گفتنی است که انواع مختلفی از هوش وجود دارد: از جمله هوش احساسی، موسیقیایی، دیداری-فضایی، طبیعت گرایانه و زبانی-کلامی.

همه اینها برای این است که بگوییم ما باید از آزمون یکسانی برای تعیین نمرات IQ دقیق افراد استفاده کنیم. این موضوع حتی در مورد آلبرت انیشتین هم صدق می‌کند. در واقع، اگرچه ضریب هوشی او معمولاً 160 ذکر می شود، اما این فقط یک تخمین است. بعید است که او در طول زندگی خود تست هوش انجام داده باشد. در واقع، با توجه به اینکه تست‌های IQ اختراعات نسبتاً جدیدی هستند، هیچ راهی وجود ندارد که به طور قطعی بدانیم چه کسی بالاترین ضریب هوشی را در جهان دارد.

گذشته از همه این موارد، در این مطلب 25 نفر از افرادی که دارای بالاترین IQ در جهان هستند یا بوده‌اند (چه بر اساس آزمایش و چه بر اساس تخمین) را معرفی خواهیم کرد.

25 مورد از افراد با بالاترین IQ در جهان:

1. جیکوب بارنت: IQ 170

بالاترین IQ در جهان، جیکوب بارنت

جیکوب بارنت در دو سالگی به اوتیسم متوسط ​​تا شدید مبتلا شد و پزشکان پیش‌بینی کردند که او هرگز یاد نخواهد گرفت که بند کفش‌هایش را ببندد. نیازی به گفتن نیست که او بر این کار مسلط است. این کودک اعجوبه آمریکایی کلاس‌های 6 تا 12 را در کمتر از یک سال به پایان رساند، سپس در سن 10 سالگی به کالج رفت. او در 13 سالگی یک فیزیکدان تبدیل شد. اکنون نیز او 21 ساله است و برای دکتری خود کار می کند.

2. جودیت پولگار: IQ 170

بالاترین IQ در جهان، جودیت پولگار

استاد شطرنج مجارستانی بهترین شطرنج باز زن تمام دوران محسوب می‌شود. وقتی در سال 1991، 15 سال و 4 ماه داشت، جوانترین بازیکنی بود که یک استاد بزرگ بین‌المللی شد. گزارش شده است که او دارای ضریب هوشی 170 است. به هر حال، شطرنج تنها یکی از بازی‌های استراتژیکی است که به توسعه هوش شما کمک می‌کند.

3. ریک روزنر: IQ 192–198

بالاترین IQ در جهان، روزنر

ریک روزنر بیش از 30 تست هوش را انجام داده است که نشان می دهد ضریب هوشی او بین 192 تا 198 است. قبل از اینکه دومین مرد باهوش دنیا نویسنده تلویزیون شود، به عنوان یک قلاب‌زن، رقصنده و مدل کار می‌کرد.

4. اوانجلوس کاتسیولیس: IQ 198

اوانجلوس کاتسیولیس، بالاترین IQ در جهان

بر اساس فهرست جهانی نابغه، اوانجلوس کاتسیولیس با امتیاز 198 دارای بالاترین IQ تست شده در جهان است. این روانپزشک یونانی همچنین دارای مدرک در زمینه فلسفه و فناوری تحقیقات پزشکی است.

5. شو یانو: IQ 200

بالاترین IQ در جهان، شو یانو

پزشک آمریکایی شو یانو در 9 سالگی کالج را شروع کرد و در 21 سالگی مدرک دکترا گرفت. او آهنگسازی را از چهار سالگی شروع کرد، اما تمرکز خود را روی عصب‌شناسی کودک قرار داد.

6. ناتان لئوپولد: IQ 200

ناتان لئوپولد

ناتان لئوپولد بدنام دارای ضریب هوشی 200 بود و در سن 18 سالگی به 9 زبان صحبت می کرد. اما از هوش خود برای اهداف مثبت استفاده نکرد. در سال 1924، وقتی او 19 ساله بود، پس از تلاش برای ارتکاب “جنایت کامل” به همراه همدستش به جرم قتل دستگیر شدند. لئوپولد 33 سال را در زندان گذراند تا اینکه با آزادی مشروط آزاد شد. او در سال 1971 درگذشت.

7. مرلین ووس ساوانت: IQ 228

مرلین ووس ساوانت

هنگامی که مرلین ووس ساوانت 10 ساله بود، یک تست استنفورد بینه در سطح بزرگسالان نشان داد که او دارای ضریب هوشی 228 است که بعداً رکورد جهانی گینس را برای او به ارمغان آورد تا اینکه شرکت در سال 1990 این دسته را حذف کرد زیرا اعداد غیردقیق تشخیص داده شدند. او از سال 1986 به سوالات فلسفی و ریاضی برای خوانندگان مجله Parade در ستون “از مرلین بپرس” پاسخ می‌دهد.

8. عینان کاولی: IQ 263

عینان کاولی

پیش‌بینی می‌شود که این کودک نابغه ایرلندی، که اکنون 21 ساله است، ضریب هوشی 263 داشته باشد. در هشت سالگی، او در حال گذراندن دوره‌های شیمی سال سوم در پلی تکنیک سنگاپور بود. در 9 سالگی، او 518 رقم اعشار اول پی را حفظ کرده بود. به نظر می رسد او در سرگرمی نیز مهارت دارد، زیرا در سن 12 سالگی نوشتن فیلمنامه و آهنگسازی فیلم کوتاهی به نام Reflection را به انجام رساند.

9. یوهان گوته: IQ 210–225

یوهان گوته

زمانی که مهندس الکتروشیمی آمریکایی لیب تیمز تصمیم گرفت تا فردی با بالاترین ضریب هوشی در تاریخ را بیابد، این کار را با استفاده از روشی انجام داد که ضریب هوشی افراد را بر اساس میزان موفقیت آنها در هر 10 سال زندگی خود تعیین می‌کند. تیمز بر اساس رویکرد این روش تخمین زد که یوهان گوته، مرد رنسانس آلمانی، فردی با بالاترین ضریب هوشی تمام دوران بود، با امتیازی بین 210 تا 225. گوته در حالی که معمولاً به عنوان یک فیلسوف شناخته می‌شد، دانشمند و شاعر ماهری نیز بود.

10. کریستوفر لانگان: IQ 174-210

کریستوفر لانگان

کریستوفر لانگان که معمولاً از او به عنوان “باهوش‌ترین مرد آمریکا” یاد می‌شود، در گذشته یک گاوچران بود و حالا پرورش‌دهنده اسب و یک محقق مستقل و نظریه‌پرداز است. یکی از آثار برجسته او مدل شناختی-نظری جهان است که از آن به عنوان “CTMU” یاد می‌کند و می‌گوید cat-mew تلفظ می‌شود.

11. مارنن لیبو-کوسر : IQ 268

مارنن لیبو-کوسر

زمانی که مارنن لیبو-کوسر در کودکی مورد آزمایش قرار گرفت، ضریب هوشی 268 به او داده شد. اکنون، او آهنگساز و نوازنده‌ای است که در راندولف، ماساچوست زندگی می‌کند. او از سه سالگی همزمان به نواختن و آهنگسازی مشغول است.

12. آدراگون دی ملو : IQ 400

آدراگون دی ملو

در سال 1988، زمانی که آدراگون دی ملو از دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، با مدرک ریاضیات محاسباتی در سن 11 سالگی فارغ التحصیل شد، جوانترین فارغ التحصیل دانشگاهی در ایالات متحده بود. اگرچه ضریب هوشی دی ملو 400 گزارش شده است، اما در 20 سال گذشته چندان در معرض دید عموم قرار نگرفته است. ما می دانیم که در سال 2001، زمانی که او یک “کارگر فناوری پیشرفته” 24 ساله بود، سرپرستی پدرش را که از سرطان پیشرفته مثانه رنج می‌برد، بر عهده داشت.

13. مایکل کرنی: IQ 200–325

مایکل کرنی

مایکل کرنی که در سال 1994 در سن 10 سالگی از دانشگاه آلابامای جنوبی با مدرک لیسانس در رشته انسان شناسی فارغ التحصیل شد، فردی است که رکورد دی ملو را شکست. تا سن 22 سالگی، کرنی علاوه بر اولین مدرک خود در انسان‌شناسی، چهار مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم کامپیوتر، زمین‌شناسی و شیمی دریافت کرد. کرنی بسته به آزمون دارای نمره IQ 200 تا 325 است.

14. لئوناردو داوینچی: IQ 180–220

لئوناردو داوینچی

در حالی که در زمان لئوناردو داوینچی تست‌های هوش وجود نداشت، اکنون تخمین زده می‌شود که نمره او چیزی بین 180 تا 220 بوده است. با توجه به مهارت‌های مختلف او از هنر و علم گرفته تا موسیقی و معماری، این تخمین منطقی به نظر می‌رسد. داوینچی فقط در زمینه‌های مختلف کار نمی‌کرد، بلکه در آنها عالی بود. در واقع، او آنقدر از زمان خود جلوتر بود که بسیاری از اختراعات او (مانند ماشین‌های پرنده، تلسکوپ و زیردریایی) تا مدت‌ها پس از مرگش به نتیجه نرسیدند.

15. آیزاک نیوتن: IQ 190-200

آیزاک نیوتن

سر آیزاک نیوتن نمونه دیگری از یک دانشمند و فیزیکدان بسیار جلوتر از زمان خود است. اگرچه او بیشتر به دلیل اصول جهانی گرانش خود شناخته شده است، یک ریاضیدان، ستاره‌شناس و نویسنده نیز بود. تخمین زده می‌شود که امتیاز IQ او بسته به معیارهای مورد استفاده بین 190 تا 200 متغیر است.

16. مایکل گروست: IQ 200

مایکل گروست

در سال 1964، زمانی که مایکل گروست برای اولین بار کار کالج خود را در دانشگاه ایالتی میشیگان (MSU) آغاز کرد، تنها 10 سال داشت. گروست اکنون در دهه 60 خود دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از MSU و همچنین دکترای ریاضیات از دانشگاه میشیگان است. طبق گزارشات، گروست دارای ضریب هوشی 200 است. او در حال حاضر مشغول نوشتن داستان‌های مرموز و پلیسی است و همچنین از موسیقی کلاسیک، شعر، فیلم، هنر و معماری لذت می برد.

17. کیم اونگ یونگ: IQ 200–210

کیم اونگ یونگ

کیم اونگ یونگ هم “نابغه شکست خورده” و هم فردی با بالاترین ضریب هوشی تمام دوران لقب گرفته است. حقیقت بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. نمره IQ او که بسته به آزمون از 200 تا 210 متغیر است. اونگ یونگ که به دلیل توانایی خود در حل معادلات پیچیده ریاضی در چهار سالگی شناخته شده بود، در هشت سالگی برای کار در ناسا دعوت شد. او در سال 2010 به کره هرالد گفت اگرچه او یک دهه در آنجا کار کرد، اما در نهایت به دلیل تنهایی این سمت را ترک کرد.

18. نیکلاس کوپرنیک: IQ 160

نیکلاس کوپرنیک

ستاره‌شناس و ریاضیدان لهستانی، نیکلاوس کوپرنیک، ممکن است دارای نمره IQ تخمینی بین 160 تا 200 بوده باشد. اما ایده‌های او همیشه محبوب‌ترین نبودند. برای مثال، کلیسای کاتولیک کتاب De Revolutionibus Orbium Coelestium (درباره انقلاب‌های کره‌های آسمانی) او را برای بیش از دو قرن ممنوع کرد. در آن کتاب، او مدل هلیومرکزی جهان را ارائه کرد که خورشید – و نه زمین – را در مرکز منظومه شمسی قرار می‌دهد.

19. نیکولا تسلا: IQ 160–310

نیکولا تسلا

ضریب هوشی نیکولا تسلا، مخترع صربستانی-آمریکایی و رقیب اصلی توماس ادیسون، بنا به گزارشات، بین 160 تا 310 تخمین زده می‌شود. اگرچه او مسئول رویاپردازی طیف گسترده‌ای از فناوری های جدید است، تسلا بیشتر به خاطر اختراع اولین موتور جریان متناوب (AC) و توسعه فناوری تولید و انتقال AC شناخته شده است. در سال‌های آخر زندگی، سلامت روان تسلا رو به وخامت گذاشت و به تنهایی در اتاق هتل نیویورک که در آن زندگی می‌کرد، درگذشت.

20. رامارنی ویلفرد: IQ 162

رامارنی ویلفرد

زمانی که رامارنی ویلفرد به پیش دبستانی رفت، از قبل خواندن و نوشتن را می‌دانست. هنگامی که 10 ساله بود، مقاله‌ای در مورد نظریه عدالت نوشت و برای کارش توسط دانشگاه آکسفورد جایزه دریافت کرد. وقتی ویلفرد 11 ساله بود، در تست هوش نمره 162 را به دست آورد. اکنون 18 ساله است و مشخص نیست که در مرحله بعدی چه خواهد کرد، اما در زمان تعطیلی خود، از خواندن New Scientist ، بازی با سگش و خواندن کتاب‌های کمیک لذت می‌برد.

21. ماری کوری: IQ 180–200

ماری کوری

یکی از زنان برجسته لیست بالاترین دارندگان IQ در جهان ماری کوری است. او نه تنها اولین زنی بود که برنده جایزه نوبل شد، بلکه اولین کسی بود که دو بار برنده جایزه نوبل شد. بیشتر کار او بر رادیواکتیویته متمرکز بود. اکتشافات او به توسعه اشعه ایکس مورد استفاده در طی جراحی کمک کرد. کوری فناوری خود را در جنگ جهانی اول به کار گرفت. او در خط مقدم به عنوان رئیس خدمات رادیولوژی برای صلیب سرخ بین‌المللی خدمت کرد. ضریب هوشی او بین 180 تا 200 تخمین زده می شود.

22. ویلیام سیدیس: IQ 200-300

ویلیام سیدیس

نام ویلیام سیدیس ممکن است آشنا به نظر نرسد، اما احتمالاً چیزهایی در مورد داستان او می‌دانید. زیرا این نام اساس فیلم ویل هانتینگ خوب بوده است. نمرات ضریب هوشی این کودک اعجوبه بسته به معیار بین 200 تا 300 متغیر بود. متأسفانه سیدیس در سال 1944 در سن 46 سالگی بر اثر سکته درگذشت.

23. هیپاتیا: IQ 170-210

هیپاتیا

هیپاتیا، فیلسوف، ستاره‌شناس و ریاضیدان قرن چهارم، یونانی بود، اما در مصر و امپراتوری روم شرقی زندگی می‌کرد. ضریب هوشی او بین 170 تا 210 تخمین زده می‌شود. هیپاتیا همچنین مخترع بود و اسطرلاب را برای ناوبری کشتی و همچنین دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری چگالی مایعات اختراع کرد. احتمالا اینها تنها مواردی از چیزهایی هستند که هرگز نمی‌دانستید توسط زنان اختراع شده‌اند.

24. سرینیواسا رامانوجان: IQ 185

سرینیواسا رامانوجان

سرینیواسا رامانوجان که در سال 1887 در هند متولد شد، یکی از افراد لیست بالاترین صاحبان IQ در جهان و تاثیرگذارترین‌ ریاضیدان جهان است. او سهم قابل توجهی در تئوری تحلیلی اعداد، توابع بیضوی، کسرهای ادامه‌دار و سری‌های بی‌نهایت داشت. او دارای ضریب هوشی 185 بود.

25. ویلیام شکسپیر: IQ 210

ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر نیازی به معرفی ندارد، اما به هر حال او را معرفی خواهیم کرد. احتمالا می‌دانید که او یک شاعر، نمایشنامه‌نویس و بازیگر انگلیسی بود. او در طول عمر خود، 38 نمایشنامه، 154 غزل، دو شعر روایی و انواع شعرهای دیگر را به پایان رساند. چیزی که ممکن است ندانید این است که او ضریب هوشی تخمینی 210 داشت.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar 2pac shakur گفت:

    ببخشید ولی ای کیو ماری کوری صد و شصت ثبت شده و ای کیو مرلین ووس سانتوس هم صد و هشتاد با تشکر

  2. Avatar lee گفت:

    چرا در این مقاله اثری از ایرانی نیست مثل دولتمردان اقای رییسی در 20 سالگی دادستان کرج بود اقای قالیباف در 18 سالگی سردار سپاه بود عملکرد مشعشع انها هم بر کسی پوشیده نیست !!!
    در ضمن افراد مشهور و موفق مثل ایلان ماسک جف بزوس زاگربرگ بیل گیتس استیو جابز در این لیست کجا هستند؟
    با سپاس

    • Avatar MM گفت:

      ببینم داری مسخره میکنی یا واقعا ***
      بابا داره آی کیو رو میگه،،،،چه ربطی به آقای رئیسی وقالیباففف داره آخه وااای خدایا منو سیب زمینی کن
      بعدم مشهور و موفق بودن چه ربطی به آی کیو داره…شما فک کنم حالتون خوب نی😂

    • Avatar حسین گفت:

      آیا مجبوره هر نخبه ای که در جهان پیدا میشه رو اینجا بگه ن آدمای زیادی مثل اینا هستن

  3. Avatar Intel گفت:

    نیکلاس کوپرنیک: اسطوره من در مبارزه با جهل، خرافات و شارلاتانیزم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.