آلن دلون هنرپیشه مشهور فرانسوی در 86 سالگی تصمیم به اتانازی گرفت

آلن دلون، هنرپیشه مشهور فرانسوی، با فیلم هایی مانند ظهر بنفش (1960)، روکو و برادرانش (1960)، L’Eclisse (1962)، یوزپلنگ (1963) و بسیاری دیگر به شهرت رسید. این بازیگر پیشکسوت اخیرا تصمیم گرفته در آینده نزدیک با روش اتانازی یا همان مرگ خود خواسته، داوطلبانه به زندگی خود پایان دهد. او فاش کرد که وضعیت سلامتی‌اش رو به وخامت است و دیگر به او اجازه نمی‌دهد مانند گذشته رفتار و فعالیت کند.

مرگ خود خواسته آلن دلون

متوسل شدن آلن دلون به روش اتانازی

طبق گزارش RTL، آلن دلون بازیگر 86 ساله، قصد دارد داوطلبانه با استفاده از اتانازی زندگی خود را تمام کند تا بتواند از پیری و بیماری نجات یابد. اتانازی عمل پایان دادن عمدی به زندگی برای تسکین درد و رنج است. در برخی از کشورها، این روش مجاز در حالی که در برخی ممنوع است.

این بازیگر افسانه‌ای همچنین از پسرش آنتونی دلون خواسته‌است تا او را تا انتها این مسیر همراهی کند، اما پسرش کشتن پدر و همراهی او برای پایان دادن به زندگی‌اش را قبول نکرده‌است.

برای کسانی که نمی‌دانند، اسطوره سینمای فرانسه و یکی از خوش‌ تیپ‌ترین مردان تاریخ سینما در سال‌های اخیر دچار مشکلات سلامتی شده و در سال 2019 دچار دو سکته شده‌ است. او در حال حاضر در سوئیس زندگی می‌کند، جایی که روش اتانازی قانونی و مجاز است.

اطلاعات بیشتر در مورد آلن دلون

این بازیگر کار خود را در دهه 1950 آغاز کرد و در بیش از صد فیلم از جمله داستان ما، آفتاب سرخ، آستریکس در المپیک و بسیاری دیگر بازی کرده‌ است. او همچنین جوایز متعددی از جمله جایزه سزار بهترین بازیگر مرد در سال 1985 را برای بازی در تاریخ نوتر به دست آورد. او در سال 1991 نشان لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد و در چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین برنده خرس طلای افتخاری شد. علاوه بر این، او در جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

نظرات خود را در مورد این بازیگر و مرگ خود خواسته او با ما به اشتراک بگذارید. آیا شما با روش اتانازی موافق هستید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۸ دیدگاه

  1. Avatar ستار گفت:

    خیلی از حاکمان و رجل سیاسی ما باید این تصمیمو بگیرن و از همه مهمتر همونیه که اگه اسمشو ببرم نظرم تایید نمیشه

  2. Avatar علی گفت:

    کاشکی داریوش ارجمند هم چنین تصمیمی میگرفت

    • Avatar Intel گفت:

      و اکثر هنربندان منحوس متصل!

    • Avatar پایا گفت:

      باسلام،بله ۱۰۰درصد اتانازی راقبول دارم،،،بنا به بیشتر از۱۰۰ دلیل وبرهان علمی،دینی،سیاسی،مذهبی،شخصی،،اجتمایی،معنوی،وغیره،،،هرکسی هم که متاسفانه خلاف نظر بده حاضرم شماره تماس بدم تا براش شرح کامل بدم،،،معمولاکسانی با سطح رفاه زیادوعدم خودشناسی وجهان بینی منفی وحس بی‌تفاوتی نسبت به مساله درد ورنج دیگران مشابه این نظر بالااین مساله رو رد میکنه واونوغیر الهی میدونه،،،متاسفانه سطح آگاهی ودارایی وشناخت وفهم ودرک مسائل در کشور ما به شدت پایین است،یک نظر هم دادید که در قبول کردن این مساله هست ودرسته ولی دلایلی کرواسی میدید جای بحث داره که میگید یارو مریض سختی وداشته چند بار سکته زده،پا نداره معلول جسمی و روحی وپیر ه وکمی مونده که اجلش برسه رو رد میکنم،آتا نازی حتی برای افراد سالم از لحاظ بدنی،هم لازم هست،،،در زندگی زخم هایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا ومیتراشد،واین دردها را نمی‌شودبه کسی اظهار کرد چون عموما عادت دارندکه این دردهای باور نکردنی را جز اتفاقات وپیش آمدهای نادر وعجیب بشمارند و،،،(اثرمتوفی استادوانسانی بزرگ جناب آقای صادق هدایت عزیز)

  3. Avatar تینا رحمتی گفت:

    عاقبت اعتماد به شیطان همین است .
    اسکار نمی دهند و با کمترین تزلزل ، خودشان را در ورطه سقوط می بینند .
    اتانازی یکی از رفتارهای غیر الهی است .

    • Avatar lee گفت:

      خدا شفات بده شیطان این وسط چه کاره است جملات قصار مینویسی
      الن دلون بوده اخر خوشتیپی و هنر حالا سنش بالا رفته 2 بار سکته کرده نمیخاد فلج و از کار افتاده بشه اخرش کنج خونه یا تو بیمارستان
      با زجر و بدبختی اخر عمرشو بگذرونه همین حالا تو رفتی بالا منبر تو مگه از پیش خدا میای یا مشاوری که از طرف خدا نظر میدی
      انسان تولدش دست خودش نیست با خیلی چیزای دیگه خانواده کشور و….ولی چرا برا مرگش هم نباید اختیار داشته باشه من به این مرد
      و نظرش احترام میذارم و همیشه یادش با ما خواهد بود

  4. Avatar سامان گفت:

    آلن‌دلون خوش چهره‌ترین و جذاب‌ترین هنرپیشه تمام تاریخ است. این هنرمند بزرگ هیچوقت در اسکار مطرح نشد و جایزه نگرفت. چون اسکار یک اختاپوس سیاسی است نه یک جشنوارۀ هنری.
    من تقریبا تمام فیلم‌های سینمائیش را دارم دوبله ، زیرنویس و زبان اصلی
    من به این انسان عزیز و گرامی و بی‌نظیر احترام میگذارم و بی‌نهایت دوستش دارم. و اگر بمیرد انگار که یک عزیز را از دست داده‌ام و تا آخر عمر غصه از دست دادنش را خواهم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.