با استفاده نکردن از شامپو چه اتفاقی ممکن است برای موهایتان بیفتد؟

اخیراً افراد بیشتری روش استفاده نکردن از شامپو را در پیش گرفته‌اند و روش‌های طبیعی‌تری را برای پاکسازی موهای خود انتخاب می‌کنند. کسانی که از این روش استفاده می‌کنند معتقدند که به آنها کمک می‌کند موهایشان را درخشان‌تر و سالم‌تر نگه دارند. گرچه برای بسیاری از ما شامپو یک جزء جدا نشدنی از روتین شستشوی موهایمان است ولی این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا در انتخاب محصولات مویی دقت کنید و هر محصولی را برای شست و شوی موهایتان انتخاب نکنید و گاهی اوقات به موهایتان استراحت دهید!

ما در دینو تصمیم گرفتیم عمیق‌تر به این سوال بپردازیم که استفاده نکردن از شامپو برای شستن مو‌ها چه فوایدی برای سلامتی و زیبایی دارد.

با استفاده نکردن از شامپو چه اتفاقی برای موهایمان می‌افتد؟

استفاده نکردن از شامپو

1. پوست سر شما سالم‌تر خواهد بود

در حالی که شامپوی مورد علاقه‌تان می‌تواند موهایتان را تمیز کند، داشتن کمی سبوم روی پوست سر برای موهای شما مفید است. پوست سر شما مقدار متعادلی روغن تولید می‌کند که موهای شما را سالم و به طور طبیعی هیدراته نگه می‌دارد. از آنجایی که هدف شامپو حذف چربی اضافی است، استفاده بیش از حد از آن می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و پوست سر را بیش از حد خشک کند.

2. ممکن است موهای شما پرتر به نظر برسد

فواید استفاده نکردن از شامپو

استفاده بیش از حد از محصولات مویی می‌تواند به مو و پوست شما آسیب برساند و ترمیم آن زمان زیادی می‌برد. هنگامی که صحبت مراقبت از مو به میان می‌آید، حذف شامپو و محصولاتی که دارای مواد شیمیایی آسیب‌زننده هستند ، ممکن است در واقع موهای شما را قوی‌تر و پرتر کند.

3. ممکن است موهای شما کمتر چرب به نظر برسند

وقتی شامپویی را انتخاب می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید که با موفقیت چربی موهای شما را پاک کند اما شستشوی بیش از حد موهایتان با شامپو می‌تواند باعث شود موهایتان چرب‌تر به نظر برسد. هر بار که موهای خود را با شامپو می‌شویید پوست سر شما تحت فشار قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که سیگنال تولید سبوم بیشتری برای تسکین خود ارسال کند و موهایتان چرب‌تر شود.

4. ممکن است به محصولات آرایشی کمتری برای حالت دادن نیاز داشته باشید

استفاده نکردن از شامپو

سبوم و روغنی که پوست سر شما تولید می‌کند برای موهای شما حیاتی است و شستن بیش از حد آن در واقع ممکن است مشکلاتی برای موهای شما ایجاد کند. اگر تارهای شما کاملاً از روغن طبیعی پاک شده باشند، ممکن است حالت دادن به موهایتان دشوارتر بشود.

5. کمتر در معرض مواد شیمیایی ناسالم قرار خواهید گرفت

شامپوی مورد علاقه شما مطمئنا بوی شگفت انگیزی دارد، اما مواد مصنوعی که به آن بوی مطبوع می‌دهند می‌توانند به طور بالقوه مضر و تحریک‌کننده باشند. در حالی که این مواد شیمیایی ممکن است به شما کمک کند به نتایج فوری دست یابید، می‌توانند در دراز مدت به مو و پوست شما آسیب بزنند. به عنوان مثال، سولفات‌های موجود در بسیاری از شامپوها می‌توانند پوست شما را تحریک کرده و پوست سر را خشک کنند و فتالات‌ها حتی می‌توانند تعادل هورمونی شما را مختل کنند.

گاهی اوقات می‌توانید برای استراحت دادن به موهایتان به‌جای شامپو، راه‌های ایمن‌تر و ملایم‌تری را برای پاک‌سازی موهای‌تان انتخاب کنید، مانند جوش شیرین یا روغن نارگیل.

آیا فکر می کنید استفاده از شامپو یک مرحله ضروری برای پاکسازی موهای شماست؟ آیا تا به حال سعی کرده‌اید که از آن استفاده نکنید؟

امتیاز: 4.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.