با این 16 راه می توانید استرس و اضطراب خود را به حداقل برسانید

مراقبت از سلامت روانی و جسمی بخش مهمی از مدیریت استرس است. با این حال، ما همیشه زمانی برای چرت زدن، پیاده روی یا خواندن رمان نداریم. بنابراین، در اینجا با این 16 راه می‌توانید در در پنج دقیقه یا کمتر استرس خود را به حداقل برسانید.

راه هایی برای کاهش حداقل اضطراب و استرس:

کاهش استرس

1. نفس بکشید

نفس‌های آهسته و عمیق می‌تواند به کاهش فشار خون و ضربان قلب شما کمک کند. تنفس پرانایاما یک تکنیک تنفسی در یوگا است که شامل تنفس از طریق یکی از سوراخ‌های بینی می‌شود. این تکنیک ذهن و بدن شما را متعادل می‌کند.

2. به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به آهنگ

مهم نیست که چه آهنگی باشد، گاهی اوقات با گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌تان همه چیز بهتر می‌شود. موسیقی کلاسیک می‌تواند درست قبل از خواب آرامش‌بخش باشد.

3. از نور بهرمند شوید

اگر روز آفتابی است، بیرون بروید و راهی آسان برای بالا بردن روحیه خود پیدا کنید. نور خورشید می‌تواند یک راه موثر برای افرادی باشد که از افسردگی رنج می‌برند و حتی می‌تواند باعث شادی و سرزندگی افراد سالم شود.

3. وسط ابروها و دستان خود را ماساژ دهید

نقاطی برای تسکین موقت انواع دردها و استرس‌ها وجود دارد و یکی از این نقاط بین ابروهای شما است که به آن‌ها نقاط اثرگذار می‌گویند. فشار یا ماساژ دادن این نواحی راهی عالی برای از بین بردن استرس و اضطراب از بدنتان است. همچنین ماساژ دست هم می‌تواند اعصاب و قلب شما را آرام کند. دست‌ها می‌توانند کشش زیادی را تحمل کنند. مقداری لوسیون به دستتان بزنید و شروع به ورز دادن عضله‌ زیر انگشت شست خود کنید تا استرس شانه‌ها، گردن و پوست سرتان را کم کند.

4. گوش خود را ماساژ دهید

یکی دیگر از نقاطی که می‌تواند برای از بین بردن استرس و اضطراب مفید باشد، گوش شما است. ماساژ گوش و فشار ملایم این نقطه به مقابله با استرس کمک می‌کند.

5. بلغور جو دوسر (اتمیل) بخورید

فواید بغلور جو دو سر

جو دوسر یک غذای بسیار سالم است که حتما آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. یکی از فواید ناشناخته‌ بلغور جو دوسر اثرات آرامش‌بخش آن است. بلغور جو دوسر دارای مقدار زیادی منیزیم و پتاسیم است که فشار خون را تنظیم می‌کند و همچنین اگر به طور منظم مصرف شود، سطح سروتونین را افزایش می‌دهد. این نه تنها به آرامش شما کمک می‌کند، بلکه در دراز مدت شما را شادتر می‌کند.

6. از ویتامین C استفاده کنید

ویتامین C فواید بی‌شماری برای بدن شما دارد که یکی از آنها رهایی از استرس است. سطح استرس بالا با کمبود ویتامین C مرتبط است، بنابراین افزایش مصرف روزانه این ویتامین می‌تواند کمک کننده باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت ویتامین c بدن، نوشیدن آب پرتقال است که می‌تواند سطح اضطراب شما را کاهش دهد.

7. آدامس بجویید

جویدن آدامس می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد، از جمله کاهش استرس و اضطراب. طبق یک مطالعه، جویدن آدامس باعث کاهش استرس در افراد و افزایش سطح هوشیاری آنها می‌شود.

8. با یک دوست صحبت کنید

وقتی چیزی واقعاً شما را آزار می دهد، می‌توانید احساسات خود را با یک دوست در میان بگذارید. در واقع، افراد پرحرف‌تر به طور کلی شادتر هستند. بنابراین به یک همکار، دوست یا یکی از اعضای خانواده اعتماد کنید و حرفتان را بزنید.

9. افکارتان را یادداشت کنید

صحبت با یک دوست

یک راه دگیر برای به حداقل رساندن استرس، نوشتن احساساتتان روی کاغذ است که باعث می‌شود افکار و عواملی که باعث استرس شما شده است کمتر ترسناک به نظر برسند. سعی کنید حتما افکار و دغدغه‌هایتان را بنویسید تا آرام‌ شوید.

10. یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید

وقتی احساس می‌کنید خسته هستید یا در تمرکز مشکل دارید، به یک پیاده روی کوتاه بروید. فرصت تنهایی و فعالیت بدنی همزمان باهم می‌تواند به جمع‌آوری افکارتان کمک کند.

11. اطرافتان را مرتب کنید

به هم ریختگی می‌تواند به استرس شما دامن بزند. چند دقیقه برای مرتب کردن میز خود (میز یا هر کجا که هستید) وقت بگذارید و سپس متوجه می‌شوید که چقدر منظم بودن در کاهش استرستان تاثیرگذار بوده است.

12. کمی یوگا انجام دهید

یوگا برای آرامش اعصاب

پاهایتان را بالا ببرید و روی دیوار بگذارید. ژست یوگا Vipariti Kirani شامل دراز کشیدن روی زمین و قرار دادن پاها در مقابل دیوار است. این کار نه تنها کشش خوبی به بدن می‌دهد، بلکه به ایجاد آرامش ذهنی شما هم کمک می‌کند.

13. مقداری شکلات بخورید

فقط یک مربع کوچک از مواد شیرین می‌تواند اعصاب شما را آرام کند. شکلات تلخ سطح هورمون استرس کورتیزول را تنظیم می‌کند و متابولیسم شما را تثبیت می‌کند.

14. مراقبه کنید

طبق مشاهدات، فقط دو جلسه مدیتیشن بی‌صدا در روز می‌تواند استرس و افسردگی شما را کاهش دهد. یک نقطه راحت در یک مکان ساکت پیدا کنید، روی نفس خود تمرکز کنید و بعد از مدتی احساس می‌کنید که این اضطراب‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند.

15. وقت گذراندن با حیوان خانگیتان

وقت گذراندن با حیوان خانگی

پس از یک روز سخت، حیوان خانگی خود را بغل کنید یا با اون بازی کنید. حیوانات خانگی می‌توانند عزت نفس شما را افزایش دهند و حتی احساس طرد‌شدگی اجتماعی شما را کم کنند.

16. چای سبز بنوشید

چای سبز منبع L-Theanine است، یک ماده شیمیایی که به تسکین اعصاب شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای کم کردن اضطرابتان و رهایی از یک روز پرتنش حتما یک فنجان چای سبز بنوشید.

شما چه پیشنهادی برای به حداقل رساندن استرس دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.