چرا به غذا های غنی از آنتی اکسیدان نیاز داریم

چرا به غذا های غنی از آنتی اکسیدان نیاز داریم؟ آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که آنتی اکسیدان به چه دردی می‌خورد؟ با ما همراه باشید تا بفهمید چرا به آن‌ها نیاز دارید.

ما به آنتی اکسیدان نیاز داریم زیرا آنها به متوقف کردن یا محدود کردن آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. همچنین ممکن است به پیشگیری از انواع بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 کمک کند. در حالی که بدن آنتی اکسیدان طبیعی خود را در برابر رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند، غذاهای زیادی نیز وجود دارند که آنتی اکسیدان بالایی دارند. در مرحله بعد، برخی غذا های غنی از آنتی اکسیدان را بررسی می‌کنیم:

بهترین غذا های غنی آنتی از اکسیدان

1. آواکادو

آواکادو غنی از انتی اکسیدان

آووکادو حاوی بتاکاروتن و لیکوپن و آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئیدی ضروری هستند که در قسمت تیره‌تر گوشت آواکادو که نزدیک به پوست است یافت می‌شوند.

2. گوجه فرنگی

گوجه غنی از آنتی اکسیدان

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است. لیکوپن با چندین فواید سلامتی مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی مرتبط است. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است که به جذب آهن در بدن کمک می‌کند و همچنین سرشار از ویتامین K است که به تنظیم سلول‌های خون، لخته شدن خون و متابولیسم استخوان کمک می‌کند.

3. چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان

چای سبز حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان در مقایسه با چای‌های دیگر است. چای سبز حاوی پلی فنول و کاتچین است که پلی فنول‌ها به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند و کاتچین‌ها نه تنها از سلول‌های بدن شما محافظت می‌کنند، بلکه می‌توانند به از بین بردن باکتری‌ها و جلوگیری از ویروس‌هایی مانند آنفولانزا نیز کمک کنند.

4. اسفناج

اسفناج غنی از آنتی اکسیدان

اولاً، اسفناج کالری بسیار کمی دارد اما ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بسیار بالایی دارد. به عنوان مثال، اسفناج سرشار از ویتامین C، ویتامین K، آهن، کلسیم و موارد دیگر است. اسفناج همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند زآگزانتین و لوتئین است. هر دو این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به محافظت از چشم در برابر نور مضر مانند اشعه ماوراء بنفش کمک کنند.

5. کلم پیچ

کلم پیچ غنی از آنتی اکسیدان

کلم پیچ نیز غنی از آنتی اکسیدان است. با مصرف تنها یک فنجان کلم پیچ، ویتامین A، K، C، B6 و همچنین چندین ماده معدنی مانند منگنز، کلسیم، پتاسیم و چند مورد دیگر را جذب خواهید کرد. کلم پیچ سرشار از چندین آنتی اکسیدان مانند ویتامین C، بتاکاروتن، فلاونوئیدها و پلی فنول‌ها است. این آنتی اکسیدان‌ها ممکن است به محافظت از قلب، کاهش فشار خون و همچنین به جلوگیری از التهاب و ویروس‌ها در بدن کمک کنند.

6. پرتقال

پرتغال غنی از آنتی اکسیدان

پرتقال سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فولات و تیامین است. پرتقال همچنین منبع خوبی از اسید‌‌سیتریک است که ممکن است به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی موجود در پرتقال ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند.

7. انگور

انگور غنی از آنتی اکسیدان

انگور حاوی پلی فنول است که یک آنتی اکسیدان قوی است. پلی فنول‌ها دارای خواص ضد التهابی نیز هستند. برخی از مطالعات بر این باورند که خواص آنتی اکسیدانی موجود در انگور ممکن است به پیشگیری از سرطان، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش علائم آلرژی کمک کند.

8. تمشک

تمشک غنی ازآنتی اکسیدان

تمشک سرشار از فلاونوئیدها است که یک آنتی اکسیدان قوی است. این آنتی اکسیدان ممکن است حافظه را بهبود بخشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد و از سرطان جلوگیری کند.

9. کلم قرمز

کلم قرمز غنی از آنتی اکسیدان

کلم قرمز سرشار از پلی فنول‌ها و ترکیبات گوگردی، 2 آنتی اکسیدان قوی است. علاوه بر این، کلم قرمز سرشار از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قابل توجه است که به محافظت در برابر کاهش بینایی، بیماری قلبی و همچنین برخی از انواع سرطان ها کمک می‌کند.

10. توت فرنگی

توت فرنگی غنی از آنتی اکسیدان

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی محلول در آب است. این آنتی اکسیدان قوی ممکن است سلامت قلب را تقویت کند و به مدیریت کنترل قند خون کمک کند.

11. کلم بروکلی

کلم بروکلی غنی از آنتی اکسیدان

این یک غذای غنی از مواد مغذی است! مشخصات غذایی آن بسیار چشمگیر است زیرا سرشار از فیبر، ویتامین C، پتاسیم، B6 و ویتامین A است. بروکلی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است، زیرا منبع عالی سولفورافان، یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین منبع عالی لوتئین، یک آنتی اکسیدان ترکیبی است. اعتقاد بر این است که هر دوی این آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کنند و به نوبه خود از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند.

12. شکلات تلخ

شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان

شکلات تلخ سرشار از چندین ترکیب آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول‌ها، کاتچین‌ها و فلاوانول‌ها است. این آنتی اکسیدان‌ها ممکن است به بهبود جریان خون کمک کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند و از شما در برابر آسیب نور خورشید محافظت کنند.

13. سیر

سیر غنی از آنتی اکسیدان

سیر دارای خواص دارویی قوی نیز می‌باشد. سیر به بهبود سلامت استخوان، کاهش فشار خون و مبارزه با بیماری کمک می‌کند. همچنین برخی مطالعات معتقدند که ممکن است به پیشگیری از بیماری آلزایمر نیز کمک کند.

شما چه مواد دیگری را می‌شناسید که غنی از آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.