بهترین فیلم‌هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند

بهترین فیلم‌هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند

دیدن یک فیلم بر اساس واقعیت همیشه می‌تواند ذهن شما را بیش از فیلم‌های تخیلی به خود درگیر کند. چرا که فیلم بر اساس داستان واقعی، این حس را به شما القا می‌دهد که امکان دارد داستان فیلم را روزی زندگی کنید!

بدیهی است که از گذشته تا کنون تعداد زیادی فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است که هیچکدام داستان یکنواخت و اصطلاحا حوصله‌سربری ندارند؛ اما مانند همه فیلم‌ها، در اینجا هم بحث بین بهتر و بهترین است. بالطبع شما هم خواستار فیلمی هستید که دیدن آن بتواند احساساتی چون حیرت، ناباوری، ذوق، امید، ترس یا حتی غم و وحشت را در شما بیدار کند. به این ترتیب باید لیستی از فیلم‌های بر اساس واقعیت را بیابید که این لیست خود فیلتر شده باشد؛ یعنی تمام فیلم‌های برتر واقعی را بیابید و سپس از تماشا کردن داستان‌های واقعی در صفحه تلویزیون خود لذت ببرید. ناگفته نماند که لیست فیلم بر اساس واقعیت که در ادامه ارائه می‌دهیم، با توجه به بینندگان و بازخورد آن‌ها تهیه شده است. لذا در ادامه با ما همراه باشید تا با کلمات به سفر داستان‌های واقعی برویم.

فیلم پیانیست (The Pianist) – 2002

این فیلم به کارگردانی رومن پولانسکی، یک درام زندگینامه‌ای بر اساس زندگی پیانیست یهودی-لهستانی ولادیسلاو شپیلمن در طول جنگ جهانی دوم است. داستان این فیلم به دنبال تلاش‌های او برای زنده ماندن در گتوی ورشو و فرار نهایی او است. (دانلود از همراه مووی)

فیلم احضار (The Conjuring) – 2013

این فیلم ترسناک فراطبیعی به کارگردانی جیمز وان، اد و لورین وارن محققین ماوراء الطبیعه را دنبال می‌کند که به خانواده‌ای کمک می‌کنند. بی شک احضار یکی از فوق‌العاده‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ است که وحشت را به بند بند وجود شما تزریق می‌کند.

فیلم خاطرات یک قتل (Memories Of A Murder) – 2003

این درام جنایی کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو بر اساس داستان واقعی شکار یک قاتل زنجیره‌ای در یک شهر روستایی است. این فیلم به بررسی ناامیدی‌ها و شکست‌های تحقیقات پلیس می‌پردازد.

فیلم بازی تقلید (The Imitation Game) – 2014

فیلم بازی تقلید یک درام تاریخی به کارگردانی مورتن تیلدوم، بندیکت کامبربچ در نقش آلن تورینگ، ریاضیدانی که در خلال جنگ جهانی دوم به شکستن کد انیگما آلمان کمک کرد، بازی می‌کند. این فیلم همچنین به مبارزات شخصی تورینگ و آزار و اذیت او برای همجنسگرایی اش می پردازد.

فیلم درخت گردو (Walnut Tree) – 2015

فیلم درخت گردو یک درام ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که به جرمی مرتکب نشده به زندان می‌افتد. به صورت کلی این فیلم مضامین بی عدالتی و انعطاف پذیری را بررسی می‌کند.

فیلم ستیغ هکسا (Hacksaw Ridge) – 2016

ستیغ هکسا یک درام جنگی است که به کارگردانی مل گیبسون، داستان واقعی دزموند دوس، یک مخالف وظیفه شناس را روایت می‌کند. این فرد وظیفه شناس در طول جنگ جهانی دوم به عنوان یک پزشک خدمت می‌کرد و در طول نبرد اوکیناوا بدون حتی یک شلیک جان د‌ه ها نفر را نجات داد. (دانلود این فیلم – Hacksaw Ridge)

فیلم زودیاک (Zodiac) – 2007

فیلم زودیاک یک تریلر معمایی به کارگردانی دیوید فینچر بر اساس داستان واقعی قاتل زودیاک است که منطقه خلیج سانفرانسیسکو را در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 وحشت زده کرد. در حالت کلی این فیلم تحقیقات روزنامه نگاران و کارآگاهانی را دنبال می‌کند که سعی در کشف هویت قاتل دارند.

فیلم در برابر یخ (Against The Ice) – 2022

فیلم در برابر یخ یک نوع مستند بقای آینده به کارگردانی پیتر فلینث بر اساس داستان واقعی اکسپدیشن دانمارک به گرینلند در سال 1909 به رهبری کاپیتان اجنار میکلسن به شمار می‌آید. به صورت کلی این فیلم مبارزه آن‌ها برای بقا در محیط خشن قطب شمال را دنبال می کند.

فیلم آب‌های تیره (Dark Waters) – 2019

فیلم آب‌های تیره نمایی از یک زندگی حقوقی است که به کارگردانی تاد هاینز ساخته شده است‌. این فیلم بر اساس داستان واقعی راب بیلوت، وکیل محیط ‌زیست شرکتی است که با شرکت شیمیایی DuPont به دلیل آلوده کردن یک شهر کوچک با مواد شیمیایی سمی، مقابله می‌کند. فیلم آب‌های تیره خطرات آلودگی صنعتی و طمع شرکت‌ها را برجسته می‌کند تا مردم را با تاریک‌ترین جلوه‌های صنعت آشنا سازد.

فیلم دختران گمشده (Lost Girls) – 2020

دختران گمشده درام جنایی است. این فیلم به کارگردانی لیز گاربوس بر اساس داستان واقعی ماری گیلبرت، مادری است که به دنبال دختر گمشده خود می‌گردد و مجموعه‌ای از قتل‌های حل نشده زنان جوان را در لانگ آیلند کشف می کند. ناگفته نماند که این فیلم مضامین عدالت، غم و اندوه و مبارزات جوامع به حاشیه رانده شده را بررسی می‌کند.

فیلم شیادان (Hustlers) – 2019

شیادان نیز یک درام جنایی است که به کارگردانی Lorene Scafaria ساخته شده و از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است. همچنین این فیلم در مقاله مجله نیویورک نشان داده شده است. شیادان درباره گروهی از کارمندان سابق باشگاه استریپ است که نقشه‌ای برای سرقت پول از مشتریان ثروتمندشان در وال استریت در طول بحران مالی سال 2008 ارائه می‌کنند. به طور کلی این فیلم به موضوعات دوستی، طمع، و تانمندسازی می پردازد.

فیلم خداشناس (No Man Of God) – 2021

فیلم خداشناس یک درام جنایی به کارگردانی امبر سیلی بر اساس گفتگوهای واقعی بین بیل هاگمایر، تحلیلگر FBI و قاتل سریالی تد باندی در سال‌های منتهی به اعدام باندی است. این فیلم پویایی روانشناختی بین دو مرد را بررسی می کند، زیرا هاگمایر سعی می کند انگیزه‌ها و طرز فکر باندی را درک کند.

در نهایت لازم به ذکر است که این‌ها تنها بخشی از لیست فیلم بر اساس واقعیت را شامل می‌شوند. چرا که داستان‌های واقعی همیشه در حال اتفاق افتادن هستند و فیلم‌های واقعی نیز به دنبال آن‌ها ساخته می‌شوند و نگاه مخاطب را مجذوب خود می‌کنند. می توانید جهت دانلود فیلم به سایت همراه مووی منبع دانلود فیلم مراجعه نمایید .

سلب مسئولیت:
تیم دینو در تهیه محتوای رپورتاژ آگهی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.