طرز تهیه پاستا با پنیر فتا، آسان و بدون دردسر

در این مطلب طرز تهیه پاستا با پنیر فتا را با شما به اشتراک می‌گذاریم که یکی از غذاهای وایرال شده اخیر تیک تاک بوده است. این پاستا آسان و خوشمزه را تنها با چند قلم در خانه و به راحتی می‌توانید درست کنید.

پاستا فتا

طرز تهیه پاستا فتا خانگی:

زمان کل:

45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه پاستا فتا:

2 شاخه گوجه گیلاسی

3 حبه سیر، پوست کنده و له شده

60 میلی لیتر روغن زیتون فرا بکر

نمک به میزان لازم

فلفل قرمز به میزان لازم

200 گرم پنیر فتا

3 شاخه آویشن یا پودر آویشن

285 گرم پاستا

پوست لیمو (اختیاری)

مرحله 1

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد (فن 180 درجه سانتیگراد) گرم کنید. در یک ظرف پخت متوسط، گوجه فرنگی، سیر و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. با نمک و فلفل چیلی مزه دار کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

مرحله 2

پنیر فتا را در مرکز ترکیب گوجه فرنگی قرار دهید و روی آن روغن زیتون بپاشید. آویشن را روی گوجه فرنگی‌ها بپاشید. به مدت 40 تا 45 دقیقه تا زمانی که گوجه فرنگی‌ها نرم شوند و روی پنیر فتا طلایی شود، اجازه دهید مواد بپزد.

مرحله 3

در همین حال، در یک قابلمه بزرگ آب جوش بگذارید و به آن مقدار پاستا گفته شده را اضافه کنید. به آب پاستا کمی نمک اضافه کنید تا پاستا طعم‌دار شود. حالا قبل از آبکش کردن، 120 میلی لیتر آب پاستا را جدا کنید.

مرحله 4

در مرحله آخر به ظرف گوجه فرنگی و فتا، پاستا پخته شده، آب پاستا و رنده پوست لیمو (در صورت تمایل) اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. قبل از سرو می‌توانید این غذای خوشمزه و آسان را با ریحان تزئین کنید.

آیا این پاستا را با پنیر دیگری می‌توان درست کرد؟

بله، این پاستا را می‌توانید با پنیر مورد علاقه‌ خودتان درست کنید. می‌توانید از پنیر خامه‌ای یا پنیر ریکوتا استفاده کنید.

تا چه زمانی می‌توان آن را در یخچال نگه داری کرد؟

پاستا فتا بهتر است مستقیماً از ظرف پخت سرو شود. اگر باقیمانده‌ای داشتید، می‌توانید آنها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید و تا چند روز آینده از آن لذت ببرید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.