بهترین کشورهای جهان برای زندگی

بهترین کشورهای جهان برای زندگی کدام کشورها هستند؟ (لیست 10 کشور برتر برای زندگی)

براساس مطالعه ای که توسط موسسه Legatum در سال 2018 انجام شده، نروژ بهترین کشور برای زندگی امروز است. پس از آن نیوزلند، فنلاند، سوئیس، دانمارک و سوئد بهترین کشورهای جهان برای زندگی هستند. در ادامه، لیست 10 کشور برتر برای زندگی  را رتبه بندی خواهیم کرد و دلایل این دسته بندی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. قبل از ارائه لیست باید اشاره کنیم که این تحقیقات با توجه به بررسی آب و هوا، سبک زندگی و جمعیت انجام شده و به طور دقیقی با توجه به رشد اقتصادی، آزادی شخصی، سلامتی، آموزش، ثروت، کیفیت زندگی و رفاه شخصی، این طبقه بندی صورت گرفته است. این لیست پس از بررسی 148 کشور انتخاب شده و این تنها یک رتبه بندی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است.

بهترین کشورهای جهان برای زندگی

معرفی بهترین کشورهای جهان برای زندگی

۱۰) ایرلند

ایرلند در سومین جزیره بزرگ اروپا بوده که در اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. این کشور با ایرلند شمالی و بخشی از انگلستان هم مرز است. این کشور به دلیل فرصت های تحصیلی، آزادی شخصی و امنیت در کشور، هر سال در بین جایگاه 10 تا 15 قرار می گیرد. ایرلند دارای سرانه بالا تولیدات ناخالص داخلی و منابع طبیعی غنی است.

۹) هلند

هلند کشوری نسبتاً کوچک است که در اروپای غربی قرار گرفته است. این کشور بیش از 16.5 میلیون نفر جمعیت دارد و هلند یکی از پرجمعیت ترین کشورها در جهان است. شهروندان هلند از کشوری با حکومت عاری از فساد برخوردارند. هلند همچنین دارای سیستم بسیار قدرتمندی از خدمات اجتماعی است، که شامل مراقبت های بهداشتی و آموزش است.

۸) کانادا

تنها کشور آمریکای شمالی که در این لیست وجود دارد، کانادا است. کانادا یکی دیگر از موارد متداول در فهرست بهترین کشورها در جهان برای زندگی است. کانادا دارای دولت خوب و درجه بالایی است و تعهد می دهد که آزادی فردی را در اختیار مردم قرار خواهد داد. مانند استرالیا، کانادا یک کشور با درآمد بالا و دارای درجه بالایی از ثبات سیاسی و کیفیت بالای زندگی است. متوسط ​​امید و سلامت زندگی در کانادا بیش از 82 سال است.

۷) انگلستان

انگلستان واقع در شمال غربی اروپا، در واقع از چهار کشور ایرلند شمالی، اسکاتلند، ولز و انگلیس تشکیل شده است. انگلستان نیز با داشتن رتبه برتر، در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. این کشور دارای شبکه ای قوی از زیرساخت های مراقبت های بهداشتی و آموزشی است. متوسط ​​امید به زندگی در انگلستان 81.60 سال است. عدم رشد چشم گیر اقتصادی و هزینه بالای املاک، مانع حرکت انگلستان به سمت رتبه های بالا تر شده است.

۶) سوئد

سوئد نیز ششمین کشور برتر جهان برای زندکی است. باید اشاره کنیم که سوئد سه سال متوالی در سال 2010 ، 2011 و 2012 در رتبه اول این لیست قرار داشته است اما اکنون جایگاه سوئد سقوط کرده اما این بدان معنا نیست که کیفیت زندگی در سوئد پایین آمده است. سوئدی ها هنوز هم بهترین کیفیت زندگی در جهان را تجربه می کنند و به بهترین آموزش های عالی و خدمات درمانی دسترسی دارند.

۵) دانمارک

دانمارک یک کشور پیشرفته است که اغلب به دلیل کیفیت بالای زندگی مورد احترام قرار می گیرد. این کشور یک سیستم اجتماعی قوی داشته و حمل و نقل عمومی عالی را در اختیار مردمش قرار داده است. همچنین دانمارک در بین شادترین کشورهای جهان همیشه در جایگاه های دوم و سوم قرار دارد.

۴) سوئیس

سوئیس کشوری نسبتاً کوچک است که دارای محیطی خشک و کوهستانی است. سوئیس به طور مداوم جزو بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. اقتصاد پیشرفته آن، بالاترین درآمد سرانه کره زمین را در اختیار شهروندان این کشور قرار می دهد. علاوه بر این، سوئیسی ها از سیستم عالی آموزش و بهداشتی بهره مند می شوند.

۳) فنلاند

فنلاند به طور کلی در کلیه رتبه بندی های مربوط به کیفیت زندگی در مقیاس جهانی امتیاز بالایی دارد. فنلاند همچنین در سال های 2018 و 2019، شادترین کشور جهان شناخته شد. این کشور بیشترین پیشرفت را در مراقبت های بهداشتی و آموزشی ارائه کرده و همچنین بهترین حکومت و آزادی شخصی را در اختیار مردمش قرار داده است. اگرچه درآمد سرانه در فنلاند طی سال های اخیر اندکی کاهش یافته است، اما این کشور همچنان بسیار مرفه است. فنلاند همچنین از درجه آزادی مطبوعاتی بالایی بهره برده و شکاف جنسیتی در این کشور بسیار کم است در نتیجه شاهد برابری حقوق زن و مرد در این کشور هستیم.

۲) نیوزیلند

نیوزیلند دارای 4.8 میلیون ساکن دارد و مردم نیوزیلند در جزیره شمالی و جنوبی این کشور زندگی می کنند. سطح زندگی در این کشور بسیار بالا است و سطح آموزشی و بهداشت، فرصت های اقتصادی بالا، آزادی و حکومت، این کشور را در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار داده است. اقتصاد و کیفیت زندگی نیوزیلند روز به روز بیشتر پیشرفت می کند و این کشور به طور پیوسته در حال رشد است.

۱) نروژ

نروژ دومین کشور دوم از لیست شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ است. این کشور با کشورهای فنلاند، روسیه و دانمارک هم‌مرز بوده است. نروژ به‌سلامت بهداشتی مردم اهمیت زیادی می‌دهد و در این زمینه خدمات ارزشمندی را در اختیار مردمش قرار داده است. از دیگر ویژگی های این کشور می توان به زیر ساخت های اجتماعی، خدمات درمانی و آموزشی، آزادی بیان و آزادی های شخصی، حکومت پیشرفته و کیفیت بالای زندگی مردم اشاره کرد. نروژ همچنین به عنوان یکی از ثروتمندترین و کم فسادترین کشورهای جهان نیز معرفی شده است. به هر جهت اگر می خواهید بهترین کشور را برای ادامه زندگی خودتان و فرزندانتان انتخاب کنید باید به نروژ بروید.

لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی

بهترین کشورهای جهان برای زندگی

امتیاز: 4.4 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.