بوی بد تهران

بوی بد تهران از کجا نشأت می‌گیرد و چه احتمالاتی در حال بررسی است؟

به‌تازگی خبری مبنی بر بوی بد و ناخوشایند عجیبی در تهران به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها مردم مناطق مختلفی این بوی بد را احساس کرده‌اند اما به گزارش ایسنا فرمانداری تهران در ابتدا اعلام کرده بود که چنین چیزی نیست و اصلاً بویی در مناطق مختلف تهران احساس نمی‌شود. باید بگوییم که این ماجرا از 11 دی آغاز شد و در مناطق مختلف تهران بوی بد و شدیدی گزارش‌شده که این بو برای مردم آزاردهنده بود و موجب اعتراضات شده است.

احتمالات مختلف منبع بوی بد تهران

در ابتدای احتمال داده شد که شاید ماجرا از ترکیدگی شبکه‌ی فاضلاب باشد که باعث انتشار بوی بد شده است. از سوی دیگر احتمالاتی در راستای پالایشگاه تهران و گاز شهری داده‌شده است که هیچ‌یک از این موارد نبوده و به گفته‌ی عده‌ای از مردم این بو از فاضلاب است و عده‌ای دیگر از مردم معتقدند که این بوی بد شبیه به بوی سوختن زباله است. در پی این ماجرا مدیریت بحران شهر تهران، احتمالات مختلفی را بررسی کرده تا علت این بوی بد تهران را کشف نماید.

تهران

از سوی دیگر احتمال داده شد که این بو درواقع بوی گوگرد است و از فعال شدن آتش‌فشان دماوند سرچشمه می‌گیرد که این‌طور نبود و به گفته‌ی مسئولان محیط‌زیست، بوی منتشرشده بوی گوگرد نبوده و بویی شبیه بوی آمونیاک است که احتمال می‌رود از مرکز زباله کهریزک سرچشمه گیرد. درنهایت با در نظر گرفتن تمامی احتمالات گفته شده که احتمالاً این بوی بد تهران از اگزوزهای کارخانه‌های غرب و جنوب تهران و افزایش غلضت آلاینده‌ها است.

هنوز توضیحاتی قطعی در این راستا ارائه نشده و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. درواقع متخصصان هنوز در حال بررسی احتمالات هستند و تمامی موارد فاضلاب، گاز، مترو، زباله، کارخانه‌ها و آتش‌فشان را بررسی کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های ایسنا هیچ مسمومیتی در پی این ماجرا به وجود نیامده و کسی به دلیل این بوی بد تهران، به مراکز درمانی مراجعه نکرده که این خبر خوبی است. به‌طورکلی هنوز این ماجرای بوی بد به‌طور کامل به نتیجه نرسیده و علت بوی بد مشخص نشده که وضعیت بدی را تهران ایجاد کرده است. در صورت منتشر شدن اخبار جدید در این رابطه، جزییات را با شما عزیزان در میان خواهیم گذاشت.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    بی صاحب بشه الهی ، 12میلیون چپیدن توی ی شهر … زمین لرزه بیاد چی میشه …….. :((

  2. Avatar عباس گفت:

    کم کم تهران داره گندش در میاد:)

  3. Avatar مجید گفت:

    همون اصلاح قدیمی که توی این طور مواقع میگن کی بود کی بود من نبودم …. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.