آمار دوچرخه سواری

کدام شهرهای جهان بیشترین آمار دوچرخه سواری در سطح شهر را دارند؟

این روزها به دلیل ترافیک‌های بیش از حد، افزایش قیمت سوخت‌های مختلف، آلودگی هوا و تمایل به احترام به طبیعت، بسیاری از شهرها و کشورها دوچرخه را یک وسیله نقلیه رسمی می‌شناسند. در واقع برخی شهرها با توجه به تعداد دوچرخه سواران، خطوطی را برای آن‌ها ارائه کرده‌اند و یا دوچرخه‌هایی را به صورت اجاره‌ای و اشتراکی در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. در ادامه قصد داریم تا بر اساس آمار سال 2019، لیستی از آمار دوچرخه سواری شهرهای مختلف جهان را در اختیارتان قرار دهیم.

شهرهایی با بیشترین آمار دوچرخه سواری بین شهری

همانطور که اشاره کردیم در برخی شهرها و کشورها استفاده از دوچرخه بسیار رایج است و چه خوب بود که این فرهنگ در ایران و به خصوص در شهرهای بزرگی چون تهران هم جا بیفتد تا از آلودگی هوا کاسته شود. اما در این میان با قوانین سختگیرانه برای دوچرخه سواری خانم‌ها روبرو هستیم که مانع این موضوع می‌شود و داستانی طولانی است.

آمار دوچرخه سواری بین شهری

شهر Utrecht در هلند

شهر اوترخت، چهارمین شهر بزرگ هلند است و یکی شاخص‌های این شهر دوچرخه سواری است. بر اساس آمار در این شهر، 77.84 درصد مردم از دوچرخه استفاده می‌کنند. این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی است که درجه حرارت آن در فصل تابستان به 22.8 درجه سانتی‌گراد (73 درجه فارنهایت) و در زمستان 0.3 درجه سانتی‌گراد (32.5 درجه فارنهایت) می‌رسد. این شهر حدود 25 روز برفی و بیش از 1600 ساعت آفتاب را در سال می‌بیند. باید اشاره کنیم که این شهر کاملا جوان بوده و اغلب مسیرهای شهری دارای خطوط دوچرخه سواری است در نتیجه تعداد کمی از مردم از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. همچنین پارکینگ‌هایی برای دوچرخه‌ها در سطح شهر ارائه شده  و 33 درصد رفت و آمدهای شهری توسط دوچرخه انجام می‌گیرد.

شهر Münster در آلمان

مونستر، شهریست که ادعا می‌شود مرکز دوچرخه سواری آلمان است. این شهر رتبه دوم را در زمینه دوچرخه سواری در جهان دارد و 66.15 درصد مردم از دوچرخه استفاده می‌کنند. شهر مونستر دلپذیر‌ترین شهر آلمان بوده و سالانه 1500 ساعت آفتابی و دمای متوسط این شهر 9.4 درجه سانتیگراد است. 37.6 درصد رفت و آمدهای مردم در این شهر توسط دوچرخه انجام می‌شود و این شهر هم شبکه وسیعی از امکانات شهری را در اختیار شهروندان خود قرار داده است.

شهرهای دوچرخه سواری دیگر

نکته جالب اینجاست که در این لیست که شامل 10 شهر مختلف است، 8 شهر آن در واقع شهرهایی در کشورهای اروپایی هستند. از سوی دیگر دو شهر این لیست در هلند (اوترخت و آمستردام) قرار دارد و دو شهر دیگر در آلمان (مونستر و برمن) است. شهرهای دیگر این لیست شامل آنتورپ در بلژیک، کپنهاگ در دانمارک، مالمو در سوئد و برن در سوئیس هستند. شهرهای اوکلند در نیوزیلند با 55.38 درصد در جایگاه هفتم و Hangzhou در چین با 52.55 درصد در جایگاه هشتم، تنها دو شهر در 10 کشور برتر دوچرخه سوار خارج از اروپا هستند. باید اشاره کنیم که سه شهر ایالات متحده یعنی سانفرانسیسکو، پورتلند و سیاتل نیز آمار خوبی در دوچرخه سواری دارند اما در لیست 50 کشور برتر در این زمینه قرار گرفته‌اند. شایان ذکر است که  سانفرانسیسکو سومین اتحاد دوچرخه سواری و پیاده‌روی در شهرهای ایالات متحده برای دوچرخه سواران است. همانطور که گفتیم وضعیت ایران در این لیست هم خوب نیست در حالی که دوچرخه سواری در شرایط فعلی تاثیر خوبی بر شهرهای ایران خواهد داشت. نظرات خود را در زمینه دوچرخه سواری در شهرهای مختلف به اشتراک بگذارید و بگویید که در شهر شما مردم چقدر از دوچرخه برای مسیرهای بین شهری استفاده می‌کنند؟

لیست 10 کشور برتر در زمینه دوچرخه سواری بین شهر

آمار دوچرخه سواری
امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.