مبله کردن پایدار: چگونگی چیدمان صحیح خانه با رعایت اصول طراحی پایدار

اگر دنبال ظاهری جدید در خانه خود هستید، ممکن است در ابتدا سایه‌های رنگی، مبلمان و نور را در نظر بگیرید. اگر شما یک فرد آگاه محیط زیست باشید، ممکن است در مورد اثری که خرید محصولات جدید روی محیط زیست دارد کمی عمیق‌تر شوید. در حالی که مصرف‌گرایی قطعا بر دیدگاهتان تاثیر می‌گذارد. بسیاری از طراحان داخلی به سختی در تلاشند تا این تاثیر را کاهش داده و همه ما را تشویق به تفکر دقیق در مورد انتخاب‌هایمان کنند. در اینجا، کارشناسان داخلی برجسته در مورد چگونگی مبله کردن پایدار کاملا توضیح داده‌اند. با ما همراه باشید.

مبله کردن پایدار-چیدمانی مدرن با استفاده از چوب‌های بازیافتی

چگونه مبله کردن پایدار را تعریف می کنید؟

«آنا وایتهد» از سخنرانان جشنواره خانه و باغ، می‌گوید:

اگر از 10 نفر حاضر در یک اتاق، درباره تعریف مبله کردن پایدار بپرسید، احتمالا 10 پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد.

طراحی پایدار راهی است برای ارائه خانه و محل کار دل‌انگیز و زیبا که از نظر ماهیت، انرژی و آب کارآمد باشد. استفاده از محصولات نوآورانه مصالحی که متعهد و الهام‌بخش باشند. ابزاری که برای سلامت جسمی و روانی مشتری، تندرستی و شادی طراحی شده‌اند.

بزرگ‌ترین مسائل مربوط به محیط زیست در صنعت طراحی داخلی چیست؟

«مری کلر بید» مدیر عکاسی در نمایشگاه هنر و عتیقه‌فروشی المپیا پاسخ می‌دهد:

بسیاری از مبلمان مدرن امروزه از MDF ساخته می‌شوند. عمر مفید آن‌ها کم‌تر از 10 سال است. هرگز بازسازی نشده و اغلب گران قیمت هستند. بسیاری از مردم، به ویژه نسل جوان که درآمدهای پایین‌تری دارند، در نهایت اقدام به خرید مبلمان ارزان قیمت با عمر مفید کوتاه می‌کنند. این عمل فقط تأثیر مخرب بر منابع مالی آن‌ها ندارد. به دلیل نیاز به خرید دوباره در پنج سال آینده، در آلودگی محیط زیست هم تاثیرگذار است. این همان ذهنیتی است که ما باید تغییر دهیم. ما باید مردم را تشویق کنیم نه فقط برای استایل و سبک کار، بلکه برای سرمایه‌گذاری و طول عمر محصولات، آن‌ها را خریداری کنند. به طور رایج، بسیاری از مردم تصور می‌کنند که عتیقه‌جات گران هستند. باید گفت که اینطور نیست. شما می‌توانید گزینه‌های شگفت‌انگیزی را با قیمت‌های عالی پیدا کنید.

مبله کردن پایدار-استفاده از وسایل ساده و چیدمان کاربردی
مبله کردن پایدار-استفاده از گیاهان برای بهبود کیفیت هوا

پاسخ شما به افرادی که فکر می‌کنند محیط‌های داخلی دوستدار محیط زیست، به معنی قربانی کردن سبک می‌باشد، چیست؟

آنا درباره مبله کردن پایدار ادامه می‌دهد:

تا همین اواخر، تنها یک حالت قابل برجسته شدن بود. شما مجبور بودید یک طرف را انتخاب کنید؛ یا یک محیط پایدار داشته باشید، یا یک فضای شیک. ما راهی طولانی را طی کرده‌ایم. برخی از محصولات خلاقانه و ابتکاری اکنون، پایدار و پایبند به اصول اخلاقی هستند.

یک نمونه خوب، شرکت‌هایی هستند که با استفاده از اصول بیومیمکری – جایی که از طبیعت برای توسعه استفاده می‌شود – محصولاتی مانند پارچه‌های رنگی تولید می‌کنند. در تهیه این محصولات، از حلال‌های شیمیایی استفاه نمی‌شود.

چطور می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که انتخاب‌های داخلی ما تاثیر کمتری بر محیط زیست دارند؟

«جنی گیبس» مدیر مدرسه طراحی KLC چنین می‌گوید:

روکش کردن و عایق‎‌بندی صحیح بام، پنجره‌های دو جداره کاملا متناسب، بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی یا باتری و نصب کنترل‌های خودکار برای نورپردازی و تنظیم حرارت، در زمینه کاهش مصرف انرژی، همه چیز را تغییر خواهد داد.

«ربکا ویر» مدیر خلاق LightIQ می‌افزاید:

نقش ما به عنوان طراحان نورپردازی این است که اطمینان حاصل کنیم چراغ‌ها عاقلانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین به طور قابل توجهی کنترل می‌شوند. کارآمدترین نور، چیزی است که خاموش باشد. یک طرح روشنایی با طراحی صحیح، همیشه با نور طبیعی شروع می‌شود. در نهایت از روشنایی مصنوعی به عنوان یک تعریف برای آن استفاده می‌کنیم. روشنایی مصنوعی تنها باید در صورت لزوم ارائه شود. یکی دیگر از جنبه‌های نورپردازی که امیدوارم بیشتر در آینده مورد توجه قرار گیرد، بخش بازیافت منابع نوری به طور کامل است. در حال حاضر این موضوع هنگام خرید، اولویت اصلی به حساب نمی‌آید. ما باید تلاش کرده و آن را تبدیل به این اولیت کنیم.

مبله کردن پایدار-به کار بردن لوازم قدیمی برای یک چیدمان مدرن

راهنمایی‌های شما برای به روزرسانی یک اتاق بدون تاثیر مخرب زیست محیطی چیست؟

جنی توضیح می‌دهد:

LEDهای کارآمد را برای درخشش فضایی انتخاب کنید. از رنگ‌های روشن و سطوح بازتابنده برای صرفه‌جویی در روشنایی بهره بگیرید. لوازم مختلف کارآمد از لحاظ انرژی را تهیه و نصب کنید. از جمله آن‌ها سردوشی‌های کاهنده موثر برای صرفه‌جویی در مصرف آب است. مواد، رنگ‌ها، پوشش‌ها و مبلمانی که به صورت ارگانیک تولید شده‌اند را برگزینید. از مواد شیمیایی به دور باشید. رنگ‌هایی با ترکیبات آلی فرار (VOC) که یک گزینه بسیار سالم هستند را انتخاب کنید. رنگ‌های روشن و سطوح بازتابنده به کاهش نیاز به نور کمک می‌کند. مطمئن شوید که شما رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اید. رنگ‌ها می‌توانند تاثیر بسیاری بر روحیات شما داشته باشند. فضا را با پرده، پوشش، فرش و قالیچه، که همچنین برای آکوستیک فضا مناسب است مجزا کنید. این‌ها از اثر سطوح سخت مانند چوب و سنگ می‌کاهند.

از دور ریختن وسایل اجتناب کنید. تلاش کنید با خلاقیت و نوآوری، آن‌ها را بازیافت و دوباره مورد استفاده قرار دهید. سعی کنید مصالح محلی را شناسایی و از مراکز تولیدی محلی، مبلمان و پوشش‌ها را تهیه کنید. اگر شما مجبور به سفارش مبلمان مورد نیاز خود از یک مسیر طولانی هستید، به سراغ بسته‌بندی مسطح بروید. با این کار هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهید. هنگامی که به سراغ لوازم زینتی می‌روید، مقدار زیادی از گیاهان را به فضای نهایی خود اضافه کنید تا آلودگی را کاهش و کیفیت هوا را افزایش دهید.

چه توصیه‌ای برای خریداران عتیقه برای اولین بار دارید؟

«مری کلر بید» می‌گوید:

من پیشنهاد می‌کنم که ما در مورد عتیقه‌جات و دیدن ارزش آن‌ها، روشنفکرانه‌تر نگاه کنیم. مبلمان آنتیک، تنها یک محیط سنتی را به وجود نمی‌آورند. آن‌ها می‌تواند قطعات معاصر را تکمیل نموده و به زیبایی در یک محیط مدرن هماهنگی ایجاد کنند. شخصیت مستقل آن‌ها در محیط، بیانگر طول عمر و دوام‌شان است. هنگام خرید محصولات جدید، ما باید واقعا از فرآیند تولید آن مطلع باشیم. آیا نام تجاری، اعتبار اقتصادی محصول خود را ارتقاء می‌دهد؟ آیا می‌دانید از چوب‌های تایید شده FSC ساخته شده اند یا خیر؟ آیا زیست تخریب‌پذیر هستند؟ مهم‌تر از همه، آیا مدت زمان طولانی عمر خواهند کرد؟ اگر چنین است، آیا مایل هستید در صورت عدم نیاز آن‌ها را بازیافت، فروخته یا به دوستان و خانواده خود انتقال دهید؟

من از مردم می‌خواهم که از اموال خود مراقبت کنند. عتیقه‌ها اغلب صدها سال پیش متخصصانه و با مهارت ساخته شده‌اند. اگر مراقبت‌های اولیه از آن‌ها صورت گیرد، برای صدها سال دیگر نیز عمر می‌کنند. این می‌تواند در مورد برخی از مبلمان ساخته شده امروزی نیز صادق باشد.

شما چه موارد دیگری را می‌توانید به این موضوع بیافزایید؟

بیشتر بخوانید: 5 نام تجاری برتر برای مبلمان پایدار و بی نظیر در اروپا را بشناسید

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.