فراستی و آرش ظلی‌پور

درگیری لفظی مجری برنامه و مسعود فراستی ، بازی ناکام برای جذب مخاطب

در این روزها شاهد جنجال برنامه‌ی روز جمعه “من و شما” هستیم که تمام فضای مجازی را پر کرده و با نمایش درگیری مجری برنامه با فراستی، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. این جنجال درواقع رفتار عجیب مجری برنامه با مسعود فراستی، منتقد سینما بود که موردتوجه همگان قرار گرفت. در این مدت نقدها و اعتراضات زیادی به مجری برنامه یعنی آرش ظلی‌پور شد. قطعاً همه‌ی شما ویدیوی این درگیری لفظی مجری و مسعود فراستی را دیده‌اید و از اخبار و جزییات آن مطلع هستید. این درگیری لفظی که دور از ادب و احترام به مخاطب بود موجب اخراج ظلی‌پور یعنی مجری برنامه شد و جریمه و توبیخی برای تهیه‌کننده برنامه داشته است.

همان‌طور که مشاهده کردید که این برنامه پر از سخنان نامتعارف و درگیری‌های لفظی عجیب بود و باعث اعتراضات مردم شد. برخی از کاربران در فضای مجازی از مجری حمایت می‌کنند و برخی دیگر حامی جدی مسعود فراستی شده‌اند. اما نکته اینجاست که آقای فراستی در تمام برنامه‌ها، نقدهایی تند و صحبت‌های کوبنده و شدیدی دارد. درواقع تا قبل از این جنجال هیچ‌کس روی خوشی از آقای فراستی نداشت اما این بار ورق برگشت و ماجرا به نفع آقای فراستی تمام شد. البته نباید فراموش کنیم رفتار مجری به‌عنوان میزبان دور از ادب و نزاکت بود و تأثیر بدی بر آینده‌ی شغلی او خواهد داشت.

مسعود فراستی

ماجرای پشت پرده مسعود فراستی و آرش ظلی‌پور

در این میان عده‌ای معتقدند که کل این درگیری‌ها یک شو و نمایش برای جلب‌توجه مخاطب بوده و تمام رفتارها، هماهنگ شده و برنامه‌ریزی‌شده بوده است. ازآنجایی‌که آقای فراستی مدتی است کمرنگ شده برای حواشی جدیدش تن به این کار داده و برنامه نیز برای پربازدید شدن چنین برنامه‌ای را ساخته تا فضایی حاشیه ای و زرد را ایجاد نماید. عده‌ای دیگر معتقدند که مسعود فراستی خارج از نقد سینمای ایران، صحبت دیگری را در برنامه نمی‌پذیرد و برای صحبت‌های برنامه، شرط و شروط می‌گذارد. درنتیجه با آغاز برنامه، متوجه شد که چه ماجرایی در پیش است.

عده‌ای دیگر نیز معتقدند که این برنامه یک بازی کاملاً هماهنگ شده و نقش بود تا زمانی که آقای فراستی تصمیم می‌گیرد به این بازی خاتمه بخشد و با جمع‌بندی نهایی، برنامه را ترک نماید. درنتیجه با چنین نقشه‌ای آقای فراستی توانست تمامی هماهنگی‌های قبلی برنامه را کنار بگذارد و به‌عنوان یک فرد مظلوم در دل بیننده جای گیرد و نظر مردم را به خود جلب کند. البته باید اشاره کنیم تمامی این‌ها فقط حدس و گمان کاربران و مردم است.

عذرخواهی مجری برنامه از مسعود فراستی و پاسخ فراستی به او

بر اساس حرف ها و درگیری های لفظی پیش آمده، مشخص است که این دو، خارج از برنامه نیز ارتباطی باهم داشته اند و ماجرا فقط چیزی که ما در برنامه دیده ایم نبوده است. در نهایت نیز آرش ظلی‌پور مجری برنامه با نوشتن متنی در صفحه ی اینستاگرامش سعی کرد تا از آقای فراستی و از مخاطبین عذر خواهی کند که متن این عذرخواهی به شرح زیر است:

آرش ظلی‌پور

«به نام بهترین قاضی

از چند روز پیش که مشخص شد مهمان این هفته «من و شما» آقای مسعود فراستی است به اتفاق نویسنده و به همراهی تهیه کننده برنامه شروع به تحقیق و جستجو و طراحی سوال و نقطه گذاری برای یک گفتگوی جذاب کردیم که در خاطر مخاطب و میهمان به عنوان یکی از بهترین گفتگوهایش ثبت و ضبط شود ؛ قصدی که برای همه میهمانان قبل از حضورشان داریم. اما این بار قصد ما به سرانجام نرسید و جناب مسعود فراستی مهمان این هفته ما در یک اقدام غیرمنتظره برنامه را ترک کردند و حاضر نشدند پاسخگوی سوالات ما باشند.

میخواستیم با هم به تحلیل رفتارها و حاشیه‌های پیش از این مهمان بپردازیم که امکان‌پذیر نشد. من به عنوان مجری «من و شما» در مقاطعی از گفتگو و در حمایت از مخاطبی که حدس زدم دارد از جانب مهمان مورد توهین قرار می‌گیرد، متاسفانه در برخی از مقاطع نتوانستم آرامش لازم را حفظ کنم و همین باعث بروز سوءتفاهماتی شده است.

جناب آقای فراستی من دوست داشتم منتقدی که همه سینما از زیر تیغ نقدش رد شدند به ما به عنوان یک برنامه تلویزیونی اجازه سوال و نقد جدی را می‌داد و هرگز دلمان نمی‌خواست که کم تحملی شما را ببینیم اما به هر دلیلی این اتفاق افتاد و من به عنوان مجری و به نمایندگی از تیم «من وشما» از آنجا که شما حکم بزرگ‌تر را برای ما دارید از شما عذرخواهی می‌کنم اگر میزبان خوبی نبودم و مهمانی ما با طبع شما سازگار نشد.

هر زمان که تمایل داشته باشید در فضای آرام و بدون سوءتفاهم ما دوباره میزبان شما خواهیم بود، ما دوست داریم سوالات باقیمانده امروز را از شما بپرسیم چون شما برای ما مهم و قابل احترام هستید و برای همه اعضای تیم من و شما اتفاق ناراحت کننده‌ای است که مهمان نواز خوبی نباشیم آن هم برای صندلی‌ای که روی آن از استاد علی نصیریان و جمشید مشایخی تا آتیلا پسیانی، حامد بهداد، رضا کیانیان، محمدرضا فروتن ، هنگامه قاضیانی و خیلی از ستاره‌های درخشان این سینما نشسته اند و با لب خندان بیرون رفته اند. امیدواریم مخاطبان ما هم که همراهان گرانبهای ما هستند اتفاق رخداده را با طبع مهربانشان ببخشند.»

در ادامه نیز آقای مسعود فراستی در کانال رسمی خود در تلگرام پاسخ این عذر خواهی را اینگونه داد:

«این متن، متن عذرخواهی نبود، اگر بلد نیستید، یه سری کلاس دایر شده باب همین موضوعات، حتما یه سر برید، شاید یاد بگیرید، هم معذرت خواهی هم احترام. البته بعید می‌دانم.»

فراستی

سخن پایانی

این درگیری و حواشی به‌قدری زرد بود که حتی ارزش حمایت کردن از یکی از طرفین را هم ندارد و به‌کلی روندی تکراری را برای جذب مخاطب به نمایش می‌گذارد. به نظر ما بازنده‌ی این بازی هم مجری برنامه، هم فراستی و هم تلویزیون است که با به نمایش گذاشتن چنین شویی سعی در جذب مردم دارد. نظر شما در راستای این حاشیه‌ی جدید برنامه‌ی “من و شما” چه بود؟ آیا از نظر شما این درگیری یک بازی برای جذب مخاطب بود یا کاملاً جدی صورت گرفت؟ می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

امتیاز: 4.4 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵ دیدگاه

  1. Avatar امیر گفت:

    “من به عنوان مجری و به نمایندگی از تیم «من وشما» از آنجا که شما حکم بزرگ‌تر را برای ما دارید از شما عذرخواهی می‌کنم اگر میزبان خوبی نبودم و مهمانی ما با طبع شما سازگار نشد.”
    یعنی اگر یک نفر کوچیکتر یا همسن بود، حق داشت مجری که کاملا طرف رو بشوره بزاره کنار؟

  2. Avatar No nAME گفت:

    این وسط بی ادبی مجری نماان همه چیز است

  3. Avatar محمدصفا گفت:

    گلزار هم یه نظری داده در رابطه با فراستی که: ایشون جزو بدردنخور ترین آدمهای سینمای ایران هستن!

    والا ممد جون، از تو چه پنهون، خودتم جزو دماغو های خودشیفته سینمای ایرانی، نه نقش بلدی بازی کنی، نه صدای زیبایی برای آواز، برو همون سبزیتو بفروش تو کوچه پس کوچه های تهران!

    البته ناگفته نماند، من نه از فراستی خوشم میاد که ازش دفاع کنم، نه از گلزار خودشیفته، و نه از مجری تند رو بی ادب

  4. Avatar راوی گفت:

    علاقه ای به بحث درمورد دلقک ها ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.