تاثیر آرایش بر پوست

تاثیر آرایش بر پوست : اگر هر روز آرایش کنید چه بلایی سر پوستتان خواهد آمد؟

اگر هر روز آرایش می‌کنید در نتیجه احتمالا از ضررهای لوازم آرایشی برای پوست بی‌خبرید. در واقع اگر به آرایش روزانه عادت کنید و بدون آرایش از خانه خارج نشوید، شاهد تاثیر منفی آن بر روی پوست صورت خود خواهید بود. تولید و تنوع محصولات آرایشی بهداشتی روز به روز در حال افزایش است و به قولی هرگز متوقف نخواهد شد. هر روز هم شاهد برندهای جدید و بهتری در این عرضه هستیم که بسیار وسوسه‌انگیز است. اما هرگز نباید تاثیر آرایش بر پوست را فراموش کرد و ضررهای آن را فدای زیبایی کرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر قهوه بر پوست : آیا نوشیدن قهوه برای پوست شما بد است؟

تاثیر آرایش بر پوست

شاید تعجب‌آور نباشد که بگوییم آرایش کردن هر روز به پوست آسیب می‌رساند با این حال هیچ کس از آرایش کردن خودداری نمی‌کند. در واقع هرچه بیشتر مواد آرایشی را به صورت خود بمالید، شاهد لک‌ها و جوش‌های بیشتری بر روی پوست صورتتان خواهید بود، مخصوصا اگر پوستتان مستعد آکنه باشد.

تاثیر آرایش بر پوست

متخصصان پوست معتقدند که آرایش کردن برای پوست بسیار مضر است و پوست را خراب می‌کند. در نتیجه هرچه حجم آرایش روزانه کمتر باشد، میزان جوش‌ها و آکنه‌های پوستی نیز کاهش خواهند یافت. البته این بدان معنا نیست که نباید هرگز آرایش کنید، بلکه باید آگاه باشید و آرایش روزانه خود را به حداقل برسانید. در واقع شاید لازم نباشد برای یک بیرون رفتن ساده یا یک خرید روزانه، آرایشی سنگین داشته باشید.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست: برای داشتن پوستی جوان‌ و درخشان چه چیزهایی باید بخوریم؟

محافظت از پوست در برابر آفتاب یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی پوست خود انجام دهید. از این گذشته، نور خورشید می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، بروز لکه‌های پوستی یا حتی بروز سرطان پوست شود. در نتیجه بهترین راهکار استفاده‌ی منظم از کرم ضدآفتاب است. در واقع استفاده از کرم ضدآفتاب یک روش عالی برای پیشگیری از ضررهای نور خورشید است. هیچ ماده یا پودر آرایشی دیگری که در آن SPF وجود داشته باشد، نمی‌تواند کار کرم ضدآفتاب را انجام دهد؛ در نتیجه فکر نکنید که می‌توانید کرم‌های آرایشی را جایگزین کرم ضد آفتاب کنید.

تاثیر آرایش بر پوست

یکی از تاثیرات منفی استفاده روزانه از لوازم آرایش، چین و چروک پوست است. هیچ کس از چین و چروک خوشش نمی‌آید در نتیجه بد نیست بدانید که استفاده‌ی روزانه از مواد آرایشی مختلف منجر به چین و چروک زودرس خواهد شد. در نتیجه هرچه بیشتر آرایش کنید، تاثیر آرایش را بر پوست خود خواهید دید و شاهد چین و چروک بیشتر بر پوست خود خواهید بود. از سوی دیگر نشستن مواد آرایشی از پوست صورت قبل از خواب، عامل اصلی پیری پوست و چین و چروک صورت خواهد بود. زیرا مواد آرایشی در طول روز با آلاینده‌های زیست محیطی بر روی پوست انباشته می‌شوند و وارد منافذ پوستی خواهند شد، در نهایت نیز تاثیر منفی خود را بر پوست خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: خمیردندان و جوش‌های پوستی: آیا واقعا خمیر دندان می‌تواند جوش‌ها را از بین ببرد؟

پوست انسان از قابلیت تجدیدپذیری برخوردار بوده است در نتیجه اگر آرایش روزانه را کاهش دهید، می‌توانید به پوستتان فرصت تجدیدپذیری دهید. براساس تحقیقات، پوست انسان هر 28 روز، لایه‌برداری می‌شود و لایه جدیدی از پوست ایجاد خواهد شد. در نتیجه هرچه پوست بدون آرایش باشد، دما، میزان چربی و روند لایه‌برداری طبیعی‌تر خواهد بود. در واقع زمانی که آرایش می‌کنید، پوست قادر به ایجاد و تغییر سلول‌های جدید نخواهد بود و این فرصت تجدید‌پذیری پوست را از دست خواهید داد.

مواد آرایشی، برای پوشاندن چین و چروک و لک‌های پوستی یا به طور کلی نواقص پوستی استفاده می‌شوند اما خود لوازم آرایش، عامل اصلی تخریب و آییب پوست است. در واقع با استفاده‌ی بیشتر از لوازم آرایشی، لکه‌های پوستی نیز افزایش خواهد یافت و نیاز شما به کرم‌های آرایشی مختلف روز به روز بیشتر خواهد شد. برای اینکه به این موضوع پی ببرید، لکه‌های روی صورتتان را بشمارید و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چه میزان افزایش یافته‌اند. در نتیجه از آرایش روزانه خودداری کنید و هرچه زودتر قبل از اینکه پوست صورتتان نابود شود، این عادت بد را کنار بگذارید.

تاثیر آرایش بر پوست

سرطان پوست از شایع‌ترین نوع سرطان در جهان است. از هر 5 نفر در آمریکا یک نفر قبل از 70 سالگی به سرطان پوست مبتلا می‌شود و آرایش روزانه می‌تواند ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. برخی شواهد نشان می‌دهد که مواد موجود در لوازم آرایشی باعث بروز سرطان پوست خواهد شد. البته نمی‌توان ادعا کرد که این موضوع در مورد تمامی لوازم‌های آرایشی صادق است اما چنین موضوعی صحت دارد. پس اگر بیش از اندازه از این لوازم استفاده کنید، شاهد تاثیر آرایش بر پوست خود خواهید بود و پوست خود را برای ابتلا به سرطان آماده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ۵ روش برای جلوگیری از لکه‌ها و آکنه‌های پوست صورت : با آرایش نخوابید

در نهایت هرگز با آرایش صورت نخوابید و ورزش نکنید. چندین لایه مواد آرایشی بر روی پوستتان نمالید و توجه داشته باشید که با آرایش نکردن می‌توانید به ترمیم پوست خود کمک کنید و وضعیت پوست خود را بهبود ببخشید. برای پاک کردن آرایش از مواد شوینده خوب استفاده کنید و پارچه یا دستمال خشک را بر روی پوستتان نکشید. اگر پوستی حساس دارید از لوازم آرایشی دوری کنید و در صورت نیاز از لوازم آرایشی مختص پوست خود (چرب – خشک) استفاده کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.