مدیتیشن پیاده روی

چگونه مدیتیشن پیاده روی می‌تواند احساس درونی شما را بهبود ببخشد؟

حتما برایتان پیش آمده که در شرایط بحرانی برای اینکه آرام شوید یا احساس بهتری داشته باشید قدم بزنید. قدم زدن یک راه حل عالی برای بهبود بخشیدن احساس درونی است. از همین رو مدیتیشن پیاده روی هم داریم که می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روح و روان فرد داشته باشد. در ادامه به این سوال که چگونه مدیتیشن پیاده روی می‌تواند احساس درونی شما را بهبود ببخشد، پاسخ خواهیم داد.

قدم زدن و پیاده‌روی یک اقدام آرامش‌بخش است و راهی برای اتصال بدن به ذهن بوده است. مدیتیشن پیاده روی باعث ایجاد خودآگاهی و پرورش حضور بیدار فرد خواهد شد و حواس‌پرتی‌های زندگی روزمره را کاهش خواهد داد. البته این کاری نیست که ما در روز انجام دهیم اما بسیار ضروری است.

مدیتیشن پیاده روی چیست؟

مراقبه پیاده‌روی عملی باستانی است که ریشه در بودائیسم دارد. همانطور که از نامش پیداست مدیتیشن پیاده روی در واقع مراقبه در حال قدم زدن است. در این مدیتیشن شما باید در یک خط راست و مستقیم یا یک مسیر مشخص دایره‌ای حرکت کنید. سرعت حرکت شما به خودتان بستگی دارد در نتیجه هم می‌توانید به صورت آهسته و هم به صورت سریع حرکت کنید. مدیتیشن پیاده روی باید بیرون از خانه و در محیط‌های باز انجام شود. در واقع این مدیتیشن را می توانید در هر محیطی که احساس آرامش و راحتی می‌کنید انجام دهید. تمام چیزی که در این مدیتیشن نیاز دارید در واقع دو پا و یک ذهن آگاه و متمرکز است.

مدیتیشن پیاده روی

امروز زندگی پرسرعت و پرمشغله است در نتیجه زمانی برای آزادسازی ذهن باقی نمی‌ماند. اما مدیتیشن پیاده روی می‌تواند تاثیر خوبی در این زمینه داشته باشد و بسیار ساده و بدون دردسر قابل انجام خواهد بود. بسیاری ترجیح می‌دهند که مدیتیشن را به صورت نشسته انجام دهند، اما بسیار مدیتیشن قدم زدن را ترجیح می‌دهند زیرا متوجه می‌شوند که عملکرد تکراری راه رفتن به آنها کمک می‌کند تا راحت‌تر از ساکن بودن تمرکز کنند. در واقع بدن برخی از افراد در حال حرکت آگاهی و تمرکز بیشتری دارد به همین دلیل برخی از افراد در زمان درس خواندن راه می‌روند یا خودشان را تکان می‌دهند. مدیتیشن پیاده‌روی یک گزینه عالی برای مبتدیانی است که به دنبال مدیتیشن و تمرکز ذهن هستند.

مزایای مدیتیشن پیاده‌روی چیست؟

طبق فلسفه بودا، هدف از این عمل، تقویت مقاومت و بهبود وضعیت بدن، تقویت هضم و حمایت از ایمنی شما است. این درمان کاملاً معنوی و جسمی است و تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت. تحقیقات در زمینه پزشکی توانسته است تا تعداد قابل توجهی از این ادعاها را بپذیرد. با توجه به اینکه ورزش و آگاهی ذهن به طور گسترده‌ای برای بهبود سلامت ما شناخته شده‌اند‌، در نتیجه تعجب آور نیست که این نوع مدیتیشن تاثیر خوبی بر بدن داشته باشد.

در واقع از یک طرف، پیاده روی وجود دارد، که باعث حرکت غذا در امتداد دستگاه گوارش و هضم غذا می‌شود و گردش خون را بعد از ساعت‌ها نشستن بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر، مدیتیشن موجود در این ورزش می‌تواند به شما در تمرین خودآگاهی و رسیدگی به نیازهای عاطفی، سطح استرس را کاهش داده و باعث ایجاد احساس خوب شود.

مدیتیشن پیاده‌روی در کاهش علائم افسردگی، بهبود سلامت قلب و عروق و تناسب اندام عملکردی موثر دارد. به طور خاص، مشخص شده است که مراقبه پیاده روی به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. در یک مطالعه در سال 2016، بیماران دیابتی که در یک برنامه تمرینی مدیتیشن پیاده روی 12 هفته‌ای شرکت کردند، پیشرفت قابل توجهی در سطح گلوکز خون‌، فشار خون و حتی سطح کورتیزول این افراد مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: مدیتیشن سکوت را به طور مداوم در محیط‌های خلوت برای آرامش درونی انجام دهید
بیشتر بخوانید: یوگا برای مبتدیان : آنچه که باید قبل از شروع کلاس‌های یوگا بدانید!

امتیاز: 4.0 از 5 (1 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.