مصرف روزانه خیار

مصرف روزانه خیار چه تاثیری بر بدن دارد و چه تغییراتی در بدن ایجاد خواهد کرد؟

شاید اکثر ما این نظر را داشته باشیم که خیار به میوه است و طعم کمی دارد در نتیجه مصرف خیار ما بسیار پایین است. رنگ سبز خیار شاید باعث شود که فکر کنید در دسته سبزیجات است اما در واقع خیار در دسته میوه‌ها قرار می‌گیرد. خیار کاملا بدون چربی و کالری بوده ولی در عین حال آب زیادی دارد. این باعث می‌شود تا هیدراتاسیون مناسب در بدن حفظ شود و برای کاهش وزن نیست انتخاب خوبی باشد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که خیار یک میوه ناسالم و بی‌فایده است، سخت در اشتباهید. خیار حتی می‌تواند از بدن در برابر سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی محافظت کند. در این مطلب جزییاتی از تاثیر مصرف روزانه خیار را در اختیارتان قرار خواهیم داد و تاثیر آن را در بدن بررسی خواهیم کرد.

مصرف روزانه خیار و تاثیر آن بر بدن

محافظت در برابر بیماری‌ها

خیار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است، یعنی مولکول‌هایی در خیار هستند که می‌توانند از آسیب اکسیداتیو در بدن جلوگیری کنند. آنها برای محافظت از شما در برابر مواردی مانند بیماری مزمن و پیری زودرس با الکترون‌های به نام رادیکال‌های آزاد پیوند می خورند و آنها را خنثی می‌کنند. در نتیجه خیار برای مقابله با مشکلات قلبی، ریوی، سرطان و بیماری‌های دیگر بهترین انتخاب خواهد بود. اگر روزانه خیار مصرف کنید، بدن شما مقاوم‌تر خواهد شد و بر اساس مطالعات خیار باید در رژیم غذایی افراد مسن قرار گیرد. تا سطح فعالیت آنتی اکسیدانی بدن این افراد به طور قابل توجهی بهبود یابد.

مصرف روزانه خیار

آبرسانی بهتر و بیشتر

آب نقش مهمی در تنظیم دما، سوخت و ساز بدن، عملکرد بدنی و دفع ضایعات دارد. کمبود مزمن آب می تواند به طور جدی بر سلامتی کلی شما تأثیر بگذارد. خبر خوب این است که شما با خوردن غذاهایی سرشار از آب مانند خیار می‌توانید آب بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید. تمام میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار قابل توجهی آب هستند، اما خیار در واقع 96٪ آب است. مصرف روزانه خیار می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کنید. مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف میوه و سبزیجات وضعیت هیدراتاسیون را بهبود می‌بخشد و این خبر خوبی برای بدن شما خواهد بود.

کاهش وزن

خیار در حقیقت در کنار سایر تغییرات سبک زندگی می‌تواند گزینه ای برای کاهش وزن باشد. در واقع خیار می‌تواند قند اضافی بدن را از بین ببرد. خیار به دلیل داشتن کالری بسیار کم و فیبر زیاد تاثیر خوبی بر بدن خواهد داشت. خوردن این میوه به شما کمک می‌کند تا بدون کربوهیدرات و وزن بالا، احساس راحتی و سبکی کنید. اگر هر روز یک خیار کامل بخورید، فقط 45 کالری (و بدون چربی) مصرف می‌کنید، اما مقدار قابل توجهی پروتئین، ویتامین C، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم و منگنز به دست می‌آورید.

کاهش قند خون

افزایش قند خون باعث دیابت خواهد شد در نتیجه افرادی که قند خون بالایی دارند امکان ابتلا به دیابت در آن‌ها بیشتر است. صدها هزار نفر بدون اینکه بدانند در خطر ابتلا به دیابت هستند. در نتیجه خوب است که همیشه به دنبال راهی برای کنترل قند خون باشیم. خیار توانایی کاهش سطح قند خون و محافظت از بدن در برابر دیابت را دارد. براساس مطالعات انجام شده خیار می‌تواند مانع مبتلا شدن به دیابت شد. از سوی دیگر پوست خیار نیز تاثیر خوبی در این زمینه خواهد داشت.

مصرف روزانه خیار

منظم سازی فعالیت روده

هیچکس دوست ندارد در رابطه با عملکرد روده خود صحبت کند اما یبوست  یک مشکل اساسی در بسیار است. یبوست عمدتا از استرس، کمبود آب و رژیم‌هایی غذایی بد اتفاق می افتد. خوردن خیار به صورت روزانه می‌تواند تا حدی آب مورد نیاز را تامین کند و یبوست را برطرف کند در نتیجه به عملکرد روده نیز نظم خواهد بخشید. از سوی دیگر فیبر موجود در خیار نیز کمک می‌کند. خیار همچنین حرکت عضلات روده را تسریع خواهد بخشید و باکتری‌های خوب را تقویت خواهد کرد.

سخن پایانی:

در نهایت باید بگوییم که مصرف روزی یک خیار تاثیر خوبی بر بدن خواهد داشت. از طرفی آب بدن را افزای می‌دهد و از سوی دیگر از فیبر بالایی برخوردار بوده است. این میوه معطر بدون چربی بوده و باعث کاهش وزن خواهد شد در نتیجه خوب است که روزانه در رژیم غذایی خود خیار را داشته باشیم و سلامت بدن را تضمین کنیم. خیار احساس نشاط را برایتان به همراه خواهد داشت و برای پوست هم بسیار خوب خواهد بود. به طور کلی این میوه از بدن در مقابل تمامی بیماری‌هایی چون سرطان، دیابت و بیماری‌های خطرناک دیگر نیز محافظت خواهد کرد. در نتیجه خیار یک میوه با ارزش غذایی بالا است.

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.