چگونه تاریخ ساخت تایر‌های خودرو را متوجه شویم: نحوه تشخیص زمان تولید تایر نو

زمانی که تایرهای خودرو در مرحله تولید است در لبه بیرونی آن، تاریخ تولید این تایر حک می‌شود اما متاسفانه در خیلی از موارد خریداران به این موضوع دقت نمی‌کنند و تایر‌های کهنه را به عنوان جنس نو و تازه تولید شده دریافت می‌کنند.

این موضوع در کشور ما بسیار زیاد درحال رخ دادن است و شمار زیادی از رانندگان اصلا توجه‌ای به زمان تولید تایرهای خودرو نمی‌کنند و فقط به قیمت آن توجه زیادی دارند. درحالی که قیمت پایین تایر به احتمال زیاد به دلیل نبود کیفیت خوب آن است اما دلیل دیگری که برای آن وجود دارد، زمان ساخت و تولید این تایر می‌باشد.

خوشبختانه روش چک کردن اینکه متوجه شوید که آیا تایرهای خودرو خریداری شما نو می‌باشد یا خیر بسیار ساده است، در زمان خرید تایر حتما به لبه بیرونی آن توجه کافی داشته باشید، معمولا در کنار مارک و مشخصات دیگر تایر یک عدد 4 رقمی که مثال آن می‌تواند 2416 اشاره نمود. اما چگونه باید از روی این عدد مشخص شود که این تایر تولید حال بوده است و مدت زمان زیادی در انبار خاک نخورده است.

تایرهای خودرو

نحوه تشخیص سال تولید تایرهای خودرو

عدد 2416 را باید به دو بخش 24 و 16 تبدیل نمود. دو عدد اول از سمت چپ، نشان دهنده هفته تولید و دو عدد سمت راست نشان دهنده سال تولید است. به عنوان مثال برای عدد 2416 می‌توان گفت که این تایر در 24 هفته سال 2016 تولید شده است. یعنی حدود 4 سال از عمر آن گذشته است و باید دقت کنید که فرسوده نشده باشد. نکته قابل توجه که باید به آن به شدت دقت کنید این است که عدد مربوط به زمان ساخت تایر 3 رقمی نباشد. این مورد نشان دهنده این است که این تایر قبل از سال 2000 تولید شده است. گرچه این مورد آن هم در سال 2020 امکان پذیر نمی‌باشد و هیچ تایر ماشینی حدود 20 سال در یک انبار خاک نخواهد خورد اما به هرحال این موضوع را حتما رعایت نمایید.

این مورد برای خرید ماشین نیز کاربرد دارد و می‌توان زمان تولید تایر آن را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید: پنج اشتباه رایجی که اکثر ما در مورد کولر ماشین انجام می‌دهیم

امتیاز: 3.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.