تشخیص محصولات سالم و تازه غذایی در فروشگاه با 9 روش کاربردی و آسان

در دنیای مدرن، تقریباً هر جا که بروید فروشگاه‌هایی را خواهید دید. محصولاتی که این فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند بسیار متنوع هستند. اما گاهی اوقات این موضوع فقط شرایط را سخت‌تر می کند. ممکن است با محصولی مواجه شویم که تاریخ انقضای آن عقب گذشته‌است یا میوه و سبزیجات نارس یا بی‌مزه بخریم. البته خوشبختانه اگر نکات درست را بدانید می‌توانید محصولات تازه و سالم را تشخیص دهید و از همه این موارد اجتناب کنید.

احتمالا همه‌ی ما برای سلامتی و پول خود ارزش قائل هستیم. در این مطلب، چندین ترفند را معرفی می‌کنیم که به شما در تشخیص محصولات تازه و سالم کمک می‌کند.

9 روش آسان برای تشخیص محصولات غذایی تازه

1. زیتون

زیتون-تشخیص محصولات تازه و سالم

هنگام انتخاب زیتون، بهتر است زیتون هسته‌دار را انتخاب کنید. به این دلیل که پس از برداشتن هسته‌ها، زیتون را برای طعم دار شدن در موادی قرار می‌دهند که ممکن است باعث پوره‌مانند شدن آن شود. علاوه بر این، این کار طعم واقعی زیتون‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که اصلا خوب نیست.

2. ماهی سالمون

ماهی سالمون

هر چقدر هم که ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد، در مورد ماهی تازه نباید بوی آزاردهنده ماهی به طور محسوس مشخص شود. اگر این را حس کردید، احتمالاً ماهی تازه نیست.

یکی دیگر از نشانه‌های تازگی ماهی رنگ آن است. ماهی‌های سالمون که در استخرها پرورش می‌یابند معمولاً صورتی روشن هستند، در حالی که ماهی‌های وحشی معمولاً تیره‌تر هستند. اگر لکه‌های خاکستری یا قهوه‌ای روی سطح ماهی وجود داشته‌باشد، نشان دهنده این است که ماهی تازه نیست و مدت زیادی است که از آب خارج شده‌است.

3. خرما

خرما-تشخیص محصولات تازه و سالم

خرمای تازه ممکن است تا حدی چروکیده باشد، اما نه خیلی زیاد. میوه‌های خشک وقتی گوشتی به نظر می‌رسند و پوسته‌ای تقریباً براق دارند در بهترین حالت خود هستند. آنها نباید شکرک یا لکه‌های سفید داشته باشند، زیرا این موارد نشان می‌دهد که خرماها به هیچ عنوان تازه نیستند.

4. سیر

سیر

اگر فروشنده‌ای اعلام کند سیری که می‌فروشد تازه است، از بوی ملایم آن می توان متوجه صداقت یا عدم صداقت این موضوع شد. اگر بو خیلی شدید باشد، احتمالاً سیر کهنه است یا به درستی ذخیره نشده‌است. علاوه بر این، ممکن است از داخل نیز شروع به پوسیدگی کرده‌باشد.

5. چغندر

چغندر-تشخیص محصولات تازه و سالم

هنگام خرید چغندر، به سراغ چغندرهای سبز بروید. زیرا این مورد به شما کمک می‌کند تا به راحتی تشخیص دهید که چغندر تازه است. اما همیشه نمی‌توان چنین چغندرهایی را پیدا کرد، به همین دلیل است که باید حتما به اندازه و ریشه چغندر نیز توجه کنید. بهتر است یک چغندر نه چندان بزرگ و بدون ریشه‌ی زیاد انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است یک محصول سفت و غیر شیرین دریافت کنید.

6. تخم بلدرچین

تخم بلدرچین

هنگام انتخاب تخم بلدرچین، اول از همه مطمئن شوید که وضعیت پوسته آن را به دقت بررسی کنید که آسیب‌دیده نباشد. لازم به یادآوری است که در مورد ماندگاری: تا 30 روز در دمای اتاق و تا 60 روز در یخچال استاندارد است. اگر بسته‌بندی تاریخ تولید ندارد، می‌توانید تازگی تخم‌مرغ‌ها را از روی وزن آنها تشخیص دهید. یک تخم مرغ تازه 0.4-0.35 اونس وزن دارد. اگر تخم مرغ کمی کوچکتر باشد، به این معنی است که تخم بلدرچین (درست مانند سایر انواع تخم‌مرغ) شروع به خشک شدن کرده‌است و تازه نیست. برای سنجش این ترفند می‌توانید تخم‌مرغ‌های مختلف را امتحان کنید.

7. آووکادو

آواکادو_تشخیص محصولات تازه و سالم

هر لکه برجسته‌ای که با رنگ اصلی آواکادو متفاوت باشد نشان می‌دهد که مشکلی در میوه وجود دارد. بهتر است از مصرف آووکادو با لکه‌های پوستی تیره خودداری کنید، زیرا این مورد اغلب نشانه شروع فرآیند پوسیدگی است. همچنین می‌توانید به ناحیه کنار ساقه فشار وارد کنید- اگر بتوانید آن را با انگشت خود فشار دهید، میوه احتمالاً بیش از حد رسیده است.

8. انار

انار

گاهی اوقات خرید انار به یک ناامیدی بزرگ می‌انجامد. زیرا معلوم می‌شود که انار خریده ‌شده رنگ پریده است و درونش اصلاً شیرین نیست.
برای جلوگیری از چنین وضعیتی به نکات زیر توجه کنید:
شکل میوه نباید دایره کامل باشد، بلکه باید زاویه‌دار باشد، زیرا صافی و سفتی پوست نیز از نشانه‌های رسیده بودن انار است.

9. لیمو

لیمو_تشخیص محصولات تازه و سالم

اول از همه، یک لیموی خوب را می‌توان از روی وزن و ضخامت پوست آن تشخیص داد. میوه ممکن است در نگاه اول بزرگ به نظر نرسد، اما باید سنگین باشد. پوست نازک و انتهای میوه که قبلاً ساقه آن بوده است با خطوط کوچکی که از آن خارج می شد، نشانه لیموی درجه یک است. این موارد نشان می‌دهند که مقدار زیادی مواد معدنی در میوه وجود دارد.

آیا شما در مورد این نکات برای تشخیص محصولات تازه و سالم اطلاع داشتید؟ شما از چه ترفندهایی برای انتخاب خوشمزه ترین و تازه ترین محصولات یک فروشگاه کمک استفاده می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.