جشن دیوالی - هند

تصاویری زیبا از جشن دیوالی در هند – فستیوال نور و روشنایی

7 نوامبر (16 آبان) روز جشن دیوالی یا دیپاوالی (Deepavali)، مهمترین جشن مردم هند و هندو مذهب‌هایی است که در سراسر جهان زندگی می‌کنند.

جشن دیوالی و هر آنچه که در مورد این جشن نیاز است بدانید

دیپا به معنای نور و آوالی به معنی صف است و در مجموع دیپوالی به معنی صفی از نور می‌باشد. دیوالی در واقع یک جشن پنج روزه است که در هند اجرا می‌شود و ریشه آن به قبل از تاریخ برمی‌گردد. مانند نوروز برای ما، جشن دیوالی برای هندی‌ها جشن پایان سال است و مردم هند پیش از برگزاری آن، یک خانه‌تکانی اساسی انجام می‌دهند و با مرتب کردن  و تزئین وسائل خانه با پاکیزگی به استقبال سال جدید خود می‌روند.جشن دیوالی - هند

مردم هند با پخش شیرینی و روشن کردن شمع و چراغ دوره 5 روزه جشن دیوالی را به خوشحالی می‌گذرانند. نمایش نور در این جشن بدون شک زیباترین و جذاب‌ترین بخش ماجرا است. فرقی ندارد ثروتمندی کاخ نشین باشند یا در فقیرانه‌ترین خانه‌های شهر سکونت داشته باشند، همه با روشن کردن صف‌هایی از نورهای نارنجی جلوه بی‌نظیری به محل سکونت خود می‌دهند.

جشن دیوالی - هند

رکوردشکنی در جشن دیوالی

جالب است بدانید که شهر آیودیا در قسمت شمالی هند، امسال بر روشن کردن 300 هزار چراغ نفتی رکورد کتاب گینس را شکستند. در مراسم امسال 301,152 چراغ نفتی به مدت 5 دقیقه به طور همزمان در روی رودخانه Sarayu در شهر آیودیا روشن شد. رکورد گینس پیش‌تر متعلق به همسایه این شهر، هاریانا در سال 2016 بود. در آن سال 150,009 چراغ به طور همزمان روشن شده بود. رکوردشکنی امسال جشن دیوالی با حضور بانوی اول کره‌جنوبی، کیم جونگ-سوک انجام شد که به مدت 4 روز برای بازدید به هند سفر کرده بود. در افسانه‌ها آمده است که پیوند تاریخی عمیقی بین کره و آیودیا وجود دارد و شاهزاده‌ای از این شهر به کره سفر کرده و 48 سال پیش از عصر حاضر با کیم سورو ازدواج کرده است.

جشن دیوالی - هند

جشن دیوالی - هند

جشن دیوالی - هند

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar مهتا مجدی گفت:

    مراسمات هندیا هم جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.