تصاویر شگفت انگیز برندگان مسابقه موبیوگرافی 2021

mobiography اخیراً برندگان جوایز عکاسی گوشی هوشمند امسال را اعلام کرد. رقابت عمداً در بین دوربین‌های بدون آینه و DSLR قرار داشت. کریس گامپات عکاس EIC داور رسمی مسابقه بود. برندگان تصاویر شگفت انگیز و استثنایی را ارائه کردند. به نقل از سایت thephoblographer جوایز امسال به پنج دسته تقسیم شدند: خیابان، منظره، مردم، دیجیتال و عکاس سال 2021

اندی باتلر، بنیانگذار Mobiogrpahy، در مورد استاندارد عکس‌های ارسالی هر دسته، چنین می‌گوید:

«کیفیت عکس‌های ارسال شده برای جوایز بسیار چشمگیر بوده‌است و کار محدود کردن عکس‌ها به فهرست نهایی برندگان بخش و جوایز افتخاری کار دشواری بود. ما نسبت به استاندارد کاری که ارائه شده‌بود شگفت زده شده‌ایم.»

برنده عکاسی مردم – Dominik Schulze

عکاسی از مردم

دومینیک شولزه برنده بخش جایزه برتر شد. تصویر او از دو زن در حال استراحت با هم در قطار، توجه داوران را به خود جلب کرد. این یک عکس ارام است که حس زیبایی از پیوند را ثبت می‌کند. داور، گلن مولکاهی، اظهار داشت:

“چه عکس فوق‌العاده‌ای. من فکر می‌کنم کادربندی نزدیک تصویر واقعاً به تأکید بر پیوند نزدیک دو سوژه کمک می‌کند. یک لحظه زیبا و صریح در زمان.”

برنده عکاسی منظره – Dominika Koszowska

عکاسی طبیعت

دومینیکا کوزووسکا، عکاس لهستانی، جایزه دیگری را برای عکاسی با موبایل خود دریافت کرد. عکس گرم او با رنگ سبز، و با کادربندی قوی، برای گرفتن رتبه اول در دسته منظره کافی بود.

اندی باتلر در مورد این تصویر می‌گوید:

“من فکر می‌کنم این یک عکس بسیار ساده و موثر است. من عاشق تن رنگ‌های تصویر و اینکه چگونه ماهیگیر در شکاف کوچکی در شاخه‌های درخت قرار گرفته‌است، شدم. این کمک می‌کند تا چشم خود را به سمت تصویر و به سمت سوژه مورد‌نظر بکشید. شما واقعاً می‌توانید حسی از فضایی که عکاس هنگام گرفتن عکس احساس می‌کرد، دریافت کنید.”

برنده هنر دیجیتال – M. Cecilia São Thiago

هنر دیجیتال که بر پایه عکاسی ساخته شده‌است، رو به افزایش محبوبیت خود است. به خصوص با ظهور NFT‌ها. خالق این قطعه با شکوه M. Cecilia São Thiago  است. این اثر شگفت‌انگیز است.

برنده جایزه خیابان – Laurence Bouchard

لارنس بوچارد که قطعه‌اش یکی از محبوب‌ترین آثار در سال 2021 بود، توانست جایزه دسته عکاسی خیابانی را بگیرد. عکاسی خیابانی محبوب و مینیمال او یک پله بالاتر از بقیه جوایز موبیوگرافی امسال بود.

 عناصر گرافیکی و عنصر انسانی، کنجکاوی در مورد اینکه این که کاراکتر کیست و کجاست و به کجا می‌رود را برمی‌انگیزد و همچنین با دیدن این تصویر مخاطب دوست دارد بداند که عکاس کجاست که توانسته این صحنه پویا را ثبت کند. استفاده از فضای سیاه و سفید و فضای نگاتیو به طرز ماهرانه‌ای برای کادربندی زیبای سوژه استفاده شده‌است.»

موبیوگرافی عکاس سال

پس از تفکر بسیار، موبیوگرافی به این نتیجه رسید که لارنس بوچارد برنده عکاسی خیابان، شایسته عنوان عکاس سال 2021 است و این نشان می‌دهد که کار او در میان این تصاویر شگفت انگیز چقدر درخشان بوده و عکاس در کار خود مهارت بالایی داشته‌است. به خصوص وقتی رقابتی را که او در پیش‌رو داشت در نظر بگیریم.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.