تعاملات اجتماعی

نداشتن تعاملات اجتماعی کافی در دوران کرونا چه تاثیر بر سلامت ما می‌گذارد؟

انسان‌ها به نوعی مانند خرگوش‌ها هستند و در دسته‌ی موجودات اجتماعی قرار می‌گیرند. در نتیجه انسان‌های در زندگی روزمره به تعاملات اجتماعی نیاز دارند. انسان حتی هوس می‌کند تا تعاملات اجتماعی داشته باشد در نتیجه این موضوع در هر فردی بسیار مهم است. افرادی که مجبور به انزوا هستند در واقع مانند گرسنه‌ای می‌شوند که هوس غذا خوردن می‌کند.

نداشتن تعاملات اجتماعی در دوران کرونا

تعاملات اجتماعی مثبت و سالم، نیاز اساسی هر انسان است و تنهایی برای انسان منزجرکننده خواهد بود. در واقع تعاملات اجتماعی و زندگی اجتماعی به انسان انگیزه می‌دهد و روح انسان را از بعدهایی سیر خواهد کرد. روابط اجتماعی، می‌تواند تأثیر رفتاری، روانی، اجتماعی و فیزیولوژیکی بر سلامتی ما داشته باشد. طبق مجله بهداشت و رفتار اجتماعی، انزوای اجتماعی می‌تواند منجر به “از هم گسیختگی روانی و جسمی” و گاه مرگ شود. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که افرادی که ارتباط اجتماعی بیشتری دارند و روابط رضایت بخشی با خانواده و دوستانشان دارند، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری را تجربه خواهند کرد.

تعاملات اجتماعی

اما در این روزهای کرونا و قرنطینه چه بر سر روان ما انسان‌ها خواهد آمد و عدم تعاملات اجتماعی چه تاثیری بر ما خواهد داشت؟ در واقع باید بگوییم که عدم تعاملات اجتماعی می‌تواند تاثیر منفی بر مغز و روحیه انسان داشته باشد و در این روزهای کرونا، انسان‌ها را احساسی‌تر و شکننده‌تر خواهد کرد. به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند تا در این روزها که از تعاملات اجتماعی دور هستیم مدام با دوستان و نزدیکان خود تماس تلفنی یا تماس تصویری برقرار کنیم. یک راه دیگر برای نجات از این شرایط آن است که با یک گروه از افراد در این دوران کرونا ارتباط داشته باشیم تا برای فرار از کرونا، دچار افسردگی و از هم گسیختگی روانی نشویم.

به طور کلی عدم تعامل اجتماعی و فاصله گرفتن از اجتماع می‌تواند بسیار جدی باشد و در دراز مدت اثرات منفی آن بروز خواهد کرد. در نتیجه سعی کنید روزانه با افرادی در ارتباط باشید و روابط اجتماعی خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: در روزهای کرونا، زیر ماسک‌های صورت‌ لبخند بزنید
بیشتر بخوانید: اگر ویروس کرونا برود چه کارهایی را دوباره می‌توانید انجام بدهید
بیشتر بخوانید: 30 فیلم برتر سال 2020 سینمای جهان از نگاه منتقدان طی محدودیت های ویروس کرونا

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar ستار گفت:

    سلام ببخشید اگه ممکنه یه مقاله هم با موضوع
    نداشتن رابطه جنسی کافی در دوران کرونا چه تاثیر بر سلامت ما می‌گذارد؟
    بنویسید
    خیلی ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.