عواقب دویدن با ماسک صورت

دویدن با ماسک صورت در دوران شیوع ویروس کرونا چه عواقبی برای پوست شما دارد

به جرات می‌توان گفت که COVID-19 همه جنبه‌های یک زندگی معمولی را مختل کرده است. دفتر کار جایگزین دورکاری در خانه شده است. دورهمی‌ها توسط تماس‌های تصویری برگزار می‌شود. برنامه ورزش در سالن بدنسازی به اتاق نشیمن منتقل شده و سایر مواردی که تحت الشعاع گسترش این ویروس قرار گرفته‌اند، همگی گویای این مطلب هستند. با وجود تمام این مشکلات، می‌توان گفت که هنوز هم خبرهای خوب وجود دارند. طبق گفته CDC، تا زمانی که از دیگران دور بمانید، رفتن به پیاده‌روی یا دویدن در خارج از خانه ایرادی ندارد. در ادامه همراه دینو باشید تا ببینید دویدن با ماسک صورت در دوران شیوع ویروس کرونا چه عواقبی برای پوست شما دارد.

عواقب دویدن با ماسک صورت

در حالی که دویدن در هوای تازه بسیار جذاب به نظر می‌رسد، باید به یاد داشته باشید که حتما احتیاط کنید. ممکن است در طول تمرین، شما با افراد دیگری روبرو شوید و در معرض خطر قرار بگیرید پس باید با ماسک صورت خود را بپوشانید. این مسئله به ویژه اگر در خارج از منزل باشید و به منطقه‌ای پرجمعیت بروید، بسیار مهم می‌شود. حتی در مواردی، ماسک زدن ممکن است طبق دستورالعمل‌های حفاظتی تعیین شده توسط دولت محلی شما، ضروری باشد. اکنون که می‌دانید مجبور هستید در حین ورزش کردن صورت خود را بپوشانید، باید به عواقبی که دویدن با ماسک صورت برای پوست شما دارد نیز توجه کنید. احتمالا پوست شما به شدت تحریک شده و دچار التهاب، زخم، آکنه و سایر آسیب‌های دیگر خواهد شد. باید بدانید که به چه طریق می‌توانید از بروز این آسیب‌ها جلوگیری نمایید.

عواقب دویدن با ماسک صورت

جلوگیری از آسیب هنگام دویدن با ماسک صورت

در ادامه بخوانید که با رعایت این 5 نکته به سادگی می‌توانید در هنگام دویدن با ماسک صورت در دوران شیوع ویروس کرونا، پوست خود را از آسیب دیدن نجات دهید.

1. قبل و بعد از دویدن، پوست خود را آماده کنید

یک روش موثر برای جلوگیری از تحریک پوستتان در هنگام استفاده از ماسک، مصرف یک ماده پاک کننده فوق‌العاده ملایم قبل و بعد از دویدن است. این کار باعث تمیز شدن منافذ پوست بدون آسیب دیدگی می‌شود. توجه داشته باشید که مولکول‌های مواد پاک کننده آرایش، همان مواد آبرسان موجود در مرطوب کننده‌های سنتی هستند. همچنین می‌توانید ژل وازلین پترولیوم را در جایی که ماسک در تماس مستقیم با پوست شما است، برای حفظ هیدراتاسیون و کاهش اصطکاک به کار ببرید.

2. التهاب پوست خود را از بین ببرید

به این نکته دقت داشته باشید که اگر در هنگام استفاده از ماسک روی پوست خود کمی التهاب دارید، قبل از پوشاندن صورتتان یک باند هیدروکلوئید را روی پوست تمیز و خشک خود بگذارید. این کار باعث بهبودی شده و از آسیب بیشتر به پوست جلوگیری می‌کند.

3. از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید

مطمئن شوید که برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب نور خورشید و آلودگی‌های هوا، در آن قسمت‌هایی که توسط ماسک پوشیده نشده‌اند، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. در انتها نیز پوست خود را به خوبی تمیز کرده و سپس از یک مرطوب کننده تسکین دهنده برای ترمیم و احیاء استفاده نمایید.

4. لک‌های پوستی را با بنزوئیل پراکسید درمان کنید

اگر بعد از ماسک زدن شاهد لک‌های پوستی در اطراف دهان خود بودید، برای درمان به سراغ بنزوئیل پراکسید بروید. این ماده میزان باکتری‌های ایجاد کننده آکنه را که در محیط‌های روغنی رشد می‌کنند، کاهش می‌دهد. در هنگام استفاده مراقب باشید که این ماده روی لباس‌های شما نریزد؛ زیرا، می‌تواند پارچه‌های رنگی را سفید کند.

5. از هر ماسک فقط یک بار استفاده کنید

در انتها به خاطر داشته باشید که صورت شما تنها موردی نیست که بعد از دویدن و عرق کردن، نیاز به شستشو دارد. اگر از ماسک پارچه‌ای قابل شستشو استفاده می‌کنید، مهم است که حتما آن را بشویید. ماسک‌ها به راحتی می‌توانند محلی برای تجمع گرد و خاک و عرق و باکتری‌های مضر باشند.

شما از دویدن با ماسک صورت و عواقب آن برای پوست چه اطلاعات و تجربیاتی دارید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Women’s Health

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند

بیشتر بخوانید: کرونا هراسی چیست: واکنش بیش از حد یا رعایت نکات بهداشتی

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.