واکسن کرونا

واکسن کرونا در ایران در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه تعداد از مردم واکسینه شده‌اند؟

تزریق واکسن کرونا در اکثر کشورهای جهان در حال انجام است و می‌توان گفت که تقریبا کادر درمان با واکسیناسیون در امنیت هستند. در ایران نیز کادر درمان کاملا واکسینه شده‌اند و در مرحله‌ی واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا هستیم. البته در کشورهای پیشرفته‌تر واکسیناسیون در مراحل پایانی قرار دارد و دوران محدودیت‌ها و استفاده از ماسک به پایان رسیده است.

طبق آخرین اخبار در راستای واکسن کرونا، تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر در ایران دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بیش از ۶۵۰ هزار نفر نیز دوز دوم واکسیناسیون را تزریق کرده‌اند. در این میان امکان تزریق دوز دوم برای برخی افراد وجود ندارد و با مشکل تامین دوز دوم واکسن در ایران روبرو هستیم. در این میان وعده داده شده که واکسیناسیون بزرگسالان تا دی ۱۴۰۰ انجام شود و همین امر نیز باعث کاهش ابتلا به ویروس کرونا خواهد شد.

واکسن کرونا

در این میان واکسیناسیون واکسن ایرانی برکت در برخی شهرها به صورت داوطلبانه آغاز شده و قرار است تا تولید این واکسن برکت در پایان شهریور سال جاری به ۱۸ میلیون دوز برسد. در حال حاضر در ایران واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن چینی سینوفارم تزریق می‌شود و ظاهرا به زودی شاهد تزریق گسترده‌ی واکسن ایرانی برکت در کشور خواهیم بود.

واکسن کووایران برکت توسط شرکت شفا فارمد تولید شده و در مرحله‌ی اول بر روی حیوانات تست شده است. پس از تایید مرحله اول، مراحل تست بر روی انسان آغاز شده که اکنون در فاز سوم تزریق انسانی است. طبق گفته‌ی محققان تمامی واکسن‌های تولید شده از سراسر جهان اثر بخش هستند و اگر عوارض جانبی نداشته باشند، می‌توانند به کاهش ابتلا و کنترل ویروس کرونا کمک کنند.

در نتیجه بهترین کار این است که هر واکسنی که در اختیارتان قرار گرفت برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا آن را تزریق کنید. شما عزیزان می‌توانید تجربه‌ی خود را در مورد واکسیناسیون کرونا با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: اگر ویروس کرونا برود چه کارهایی را دوباره می‌توانید انجام بدهید
بیشتر بخوانید: خطرناک‌ترین و جهش‌یافته‌ترین نوع ویروس کرونا در هند در حال شیوع است!
بیشتر بخوانید: نداشتن تعاملات اجتماعی کافی در دوران کرونا چه تاثیر بر سلامت ما می‌گذارد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.