بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن

بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند

اگر فکر می‌کنید که تنها ماسک زدن به خودی خود می‌تواند شما را از ابتلا و انتشار ویروس کرونا در امان نگه دارد، به احتمال زیاد از بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند اطلاعی ندارید. در ادامه با دینو همراه باشید تا از این مورد بسیار مهم مطلع شوید.

بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در جهان (CDC) برای کمک به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (COVID-19)، به طور رسمی توصیه می‌کند تا افراد برای محافظت از خود، در هر شرایطی از ماسک و پوشش صورت استفاده نمایند. این در صورتی است که اقدامات مربوط به رعایت فاصله اجتماعی دشوار باشد. با این وجود، محافظت موثر از خود و دیگران در برابر COVID-19 فقط با پوشیدن ماسک در ملاء عام تضمین نمی‌شود. در حقیقت، بسیاری از افراد در هنگام استفاده از ماسک مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند و می‌توانند خود و اطرافیان را مستعد ابتلا به این ویروس کنند، لمس کردن ماسک با دست‌های شسته نشده است. «جی وودی» (Jay Woody)، دکترای پزشکی، عضو کالج پزشکان اورژانس آمریکا (FACEP)، رئیس ارشد پزشکی Intuitive Health و همچنین از بنیانگذاران Legacy ER & Urgent Care در این باره به خوبی توضیح می‌دهد:

اولین خط دفاعی شما در برابر انتشار ویروس کرونا، شستن دست‌هایتان به صورت مداوم است. این موضوع مخصوصا قبل و بعد از هر باری که ماسک خود را لمس کنید، اهمیت فراوانی می‌یابد. در حالی که شستن کامل و مکرر دست‌هایمان چیزی است که همه ما طی چند ماه گذشته به تمرین آن عادت کرده‌ایم، حتی افراد با وجدان نیز ممکن است هر از گاهی در انجام آن سستی به خرج دهند. مردم عادی معمولا برای شستن دست‌هایشان به این تعداد دفعات، عادت ندارند و فضای زیادی برای آلودگی متقابل و حتی خود-آلودگی نیز در جامعه وجود دارد.

بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن

روش صحیح استفاده از ماسک

به گفته دکتر وودی، بالاترین خطر آلودگی مربوط به قسمت جلویی ماسک صورت است. این بخش با قرارگیری در معرص آلودگی‌های محیطی، بدترین قسمت برای لمس کردن خواهد بود. شما باید توجه داشته باشید که برداشتن ماسک به روشی که دستانتان این ناحیه خاص را لمس کنند، شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد. او در ادامه توضیحاتش می‌گوید:

وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، به کار بردن ماسک صورت بی‌معنی می‌شود. به جای لمس ماسک، برای جدا کردن آن از قسمت کش نگهدارنده دور گوش استفاده کنید.

نکات مهم اشتباه درباره ماسک زدن

وودی درباره این موضوع به چند نکته مهم اشاره دارد. او خاطرنشان می‌کند که استفاده مجدد از یک ماسک صورت یکبار مصرف، خطر آلودگی مشابهی را با خود به همراه دارد (به خصوص اگر آن را روی یا در نزدیکی هر سطحی قرار دهید که ممکن است آلوده به ویروس باشد). در این حالت آلودگی تماسی بسیار محتمل است. به یاد داشته باشید که هرگز ماسک خود را لمس نکنید. هرگز آن را درون سبد خرید خود نگذارید و یا درون اتومبیلتان رها نکنید. همچنین برای این که خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار ندهید، به صورت منظم دستان خود را با مواد شوینده مناسب بشویید. در صورت عدم دسترسی به آب نیز حتما از ضدعفونی کننده‌های دست با غلظت الکل بالای 70 درصد استفاده نمایید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که باید ماسک خود را بعد از هر بار استفاده در ملاء عام، با آب داغ بشویید و مطمئن شوید که آن را درون یک کیسه مابین کاغذهای باطله قرار داده‌اید و سپس دور بریزید تا رشد باکتری‌ها در محیط آن به حداقل برسد. با رعایت این نکات کوچک اما پراهمیت، سلامت خود و اطرافیانتان را بیش از پیش تضمین خواهید کرد. شما چه موارد دیگری از اشتباه درباره ماسک زدن را می‌توانید متذکر شوید؟ تجربیات ارزشمند خود را با ما و همراهان همیشگی دینو در نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Best Life

بیشتر بخوانید: مرگ صدها نفر در ایران بر اثر نوشیدن متانول در پی اخبار جعلی مربوط به ویروس کرونا

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا: تفاوت اپیدمی و پاندمی یک بیماری را بیشتر بشناسیم

امتیاز: 5.0 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar جادوی سیاه گفت:

    لطفا مطلبی هم درباره اینکه آیا میشه ماسک رو شست یا با الکل ضدعفونی کرد و دوباره استفاده کرد، تو سایت بذارید.
    البته اینم اشاره کنم که مهمترین عامل در استفاده از ماسک، دقت در کیپ بودن اون روی صورت است. هنگام استفاده حتما نوار فلزی بالایی رو روی بینی خود فشار داده تا خم شده و فرم بگیرد و کاملا کیپ شود.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      دوست عزیز خیلی متشکرم از توضیح کامل و مفید شما👌🏼👌🏼👌🏼🌟 اتفاقا یک سری ماسکها رو برای ارزونتر تموم شدن بدون فلز بالایی میفروشن ک عملا کیپ نمیشه و زدنش فایده نداره! ممنون ک ب این مورد اشاره کردید. از پیشنهاد خوبتون هم ممنونم چشم اگر مطلب معتبری بود منتشر میکنیم👍🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.