پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX

پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی

پیشرفت جدید دنیای فضانوردی در شرف وقوع است. به زودی شاهد پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهیم بود. در ادامه با جزییات این خبر همراه دینو باشید.

پرتاب 2 فضانورد ناسا

در ماموریت معروف به Crew Dragon Demo-2 و در ساعت 01:03 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 7 خرداد 1399 به وقت ایران، قرار است شاهد پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی باشیم. به گزارش BREVARD COUNTY فلوریدا، زمانی که دریچه نهایی دراگون بسته شود، فضانوردان کهنسال ناسا «باب بهنکن» (Bob Behnken) و «داگ هورلی» (Doug Hurley) به طور رسمی مسافران یکی از مهم‌ترین پرتاب‌های قرن اخیر جهان خواهند بود. این قمار بزرگ پس از بیشترین حد بررسی و آمادگی نهایی، از پد 39A مرکز فضایی کندی ایالات متحده آغاز می‌شود. جالب است بدانید که «جیم برایدنستاین» (Jim Bridenstine)، مدیر سازمان فضایی ناسا، صبح روز سه‌شنبه درباره این ماموریت شگفت‌انگیز به خبرنگاران گفت:

همه چیز خوب به نظر می‌رسد. ما در حال حاضر کاملا برای شروع کار آماده هستیم. کشور ما سال‌های بسیار دشواری را پشت سر گذاشته است. این یک لحظه منحصر به فرد است که آمریکا و جهان می‌توانند برای چند ثانیه دست از کار بکشند و به افتخاری دیگر از کشور ما نگاه کند.

پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی

مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی

پیش‌بینی شده برای پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX در KSC، افراد رده بالای ایالات متحده نیز حضور داشته باشند. رئیس جمهور «دونالد ترامپ» (Donald Trump)، معاون رئیس جمهور «مایک پنس» (Mike Pence)، مدیرعامل SpaceX «ایلان ماسک» (Elon Musk)، حداقل نیمی از فضانوردان فعلی و سابق سازمان فضایی و همچنین تعداد بیشماری از مهمانان ویژه VIP و رده بالا همگی به اتفاق از نزدیک شاهد این رویداد مهم خواهند بود.

پرتاب 2 فضانورد ناسا - حمل موشک SpaceX
کپسول دراگون شرکت SpaceX
آماده‌سازی پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX
پرتاب 2 فضانورد ناسا - پرتاب SpaceX
تصویر ماهواره‌ای سایت پرتاب موشک SpaceX

اگر تمام مراحل ماموریت طبق برنامه پیش بروند، بهنکن و هورلی مسافتی 19 ساعته را طی خواهند کرد. پس از رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، پس از دو ساعت خدمه مستقر در ایستگاه «کریس کاسیدی» (Chris Cassidy)، «آناتولی ایوانشین» (Anatoly Ivanishin) و «ایوان واگنر» (Ivan Vagner) به باز کردن دریچه کمک خواهند کرد تا مرحله اول پرواز آزمایشی را پایان دهند. قرار است بهنکن و هورلی قبل از آغاز نیمه دوم ماموریت حساس خود، مدت یک تا چهار ماه را در ایستگاه فضایی بگذرانند. مراحل بعدی ماموریت شامل: ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی، ورود مجدد به جو زمین و فرود در اقیانوس اطلس است.

پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX

شما درباره پرتاب 2 فضانورد ناسا با کپسول دراگون شرکت SpaceX به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی چه فکر می‌کنید؟ آیا از نظر شما این پرتاب موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ آینده سفرهای فضایی و استقرار در کره مریخ را چگونه می‌بینید؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و همراهان همیشگی دینو در میان بگذارید.

منبع: USA Today

بیشتر بخوانید: 60 ماهواره Starlink شرکت SpaceX با شکستن رکورد به فضا پرتاب می‌شوند

بیشتر بخوانید: برنامه بحث‌برانگیز ایلان ماسک برای سرعت بخشیدن به سفر فضایی مریخ

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.