کاربران اینترنت

لیست کشورهایی که بیشترین تعداد کاربران اینترنت را در جهان دارند

در طول دو دهه‌ی گذشته تعداد کاربران اینترنت جهان به‌سرعت افزایش‌یافته است و هرسال تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود. این افزایش کاربران اینترنت شامل کشورهای مختلفی اعم از نیجریه و بنگلادش نیز بود که با سرعت زیادی رشد داشته‌اند. درواقع می‌دانیم که اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیرات زیادی بر زندگی انسان داشته و تغییرات اقتصادی را ایجاد کرده است. در حال حاضر جمعیت قابل‌توجهی از جهان، کاربران اینترنت هستند و استفاده از اینترنت در کشورها بسیار گسترده شده و درنتیجه کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مطلب سعی داریم تا لیست کشورهایی که بیشترین کاربران اینترنت را دارند منتشر کنیم و باید بگوییم که ایران هم در این لیست قرار دارد.

اینترنت

کدام کشورها بیشتری کاربران اینترنت را دارند؟

۱) چین

چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت جهان را دارد که این تعداد درواقع 746 میلیون کاربر بوده است. چین با بیش از 1 میلیارد جمعیت، گسترده‌ترین شبکه‌ی اینترنت را دارد که این آمار روزبه‌روز در حال افزایش است. کاربران اینترنت چین در طی یک دهه‌ی گذشته تقریباً دو برابر شده است و در حال حاضر این کشور بیشترین کاربران اینترنت موبایل را دارد که نشان می‌دهد بیشتر کاربران در گوشی‌های هوشمند از اینترنت موبایل بهره می‌برند.

۲) هند

هند دومین کشور با تعداد کاربران اینترنت بالا است که 391 کاربر اینترنتی دارد. در هند اکثر کاربران اینترنت در مناطق شهری زندگی می‌کنند و در مناطق روستایی دسترسی به اینترنت کمتر دیده می‌شود. هند نیز مانند چین از بیشترین اینترنت موبایل بهره می‌برد و کاربران اغلب از اینترنت در گوشی‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند.

۳) ایالات‌متحده آمریکا

در ایالات‌متحده آمریکا تقریباً 245 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که تقریباً 80 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید ایالات‌متحده آمریکا محل تولد اینترنت بود در حال حاضر بالاترین درصد کاربران اینترنت جهان را دارد. در ایالات‌متحده بیشترین دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه‌های مودم ADSl صورت می‌گیرد و نه از طریق اینترنت موبایل.

۴) برزیل

کاربران اینترنت در برزیل 123 میلیون نفر هستند و این کشور چهارمین کشور با بیشترین کاربران اینترنت محسوب می‌شود. برزیلی‌ها بیشتر وقت خود را با اینترنت مشغول هستند و یکی از دلایل محبوبیت اینترنت در برزیل شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک هستند که نظر مردم را به خود جلب کرده‌اند.

۵) ژاپن

ژاپن ازلحاظ استفاده‌ی اینترنت در جایگاه پنجم قرارگرفته و حدود 117 کاربر اینترنت دارد. ژاپن به‌تازگی تعداد کاربران اینترنتش رشد کرده و از اوایل سال 2000 شاهد سرعت‌بالای اینترنت در این کشور بوده‌ایم. اولین خدمات اینترنت موبایل هم در سال 1990 با نام iMode در ژاپن ارائه‌شده است.

جدول و نمودار کشورهایی که بیشترین تعداد کاربران اینترنت را دارند

تعداد کاربران اینترنت

 

تعداد کاربران اینترنت

امتیاز: 4.2 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar محسن گفت:

    ایران با این همه کاربر و مودم و تجهیزات چرا 17؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.