تعلیق فدراسیون جودو ایران

تعلیق فدراسیون جودو ایران پس از باخت اجباری سعید ملایی در انتخابی المپیک 2020 توکیو

به دنبال اتفاقی که در آخرین مسابقات جهانی جودو توکیو 2019 رخ داد و سعید ملایی پس از این مسابقات به ایران بازنگشت، فدراسیون بین المللی جودو، فدراسیون جودو ایران را به تعلیق درآورد. فدراسیون بین المللی جودو (IJF)، مطلع شده است که در تاریخ 28 اوت 2019، در آخرین مسابقات جهانی 2019 در توکیو، جودوکار ایرانی آقای سعید ملایی (در وزن 81 کیلوگرم) به دستور مقامات ایرانی و فدراسیون جودو ایران، نتایج مسابقات را با باخت اجباری یا مصلحتی خود تغییر داده تا از مقابله احتمالی در برابر ورزشکار اسرائیلی، ساگی موکی جلوگیری شود. به همین دلیل فدراسیون بین‌المللی، فدراسیون جودوی ایران را به تعلیق درآورده است و این اولین باری است که چنین اتفاقی برای ورزش ایران می‌افتد.

تعلیق فدراسیون جودو ایران از سوی فدراسیون بین المللی جودو

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم سعید ملایی مجبور به باخت مصلحتی مقابل حریف شد تا در فینال مقابل اسرائیل قرار نگیرد و همین ماجرا تصمیم او را برای تغییر کشور خود قطعی کرد. اکنون نیز این ماجرا به گوش فدراسیون بین المللی جودو رسید و این تصمیم برای فدراسیون جودو ایران گرفته شد. در واقع بر اساس این اتفاق، ایران به نقض جدی اساسنامه IJF، منافع قانونی و اصول و اهداف ورزشی پرداخته و چندین ماده قانونی را زیر پا گذاشته است. در نتیجه کمیته اجرایی IJF در نظر گرفته که چنین رفتاری غیرقابل تحمل است و باید برای آن تصمیمی گرفته شود. مطابق ماده 28 اساسنامه IJF، مقررات انضباطی علیه فدراسیون جودو ایران آغاز خواهد شد و این پرونده به کمیسیون انضباطی IJF معرفی خواهد شد.

تعلیق فدراسیون جودو ایران

ظاهرا فدراسیون جودو بین المللی در این زمینه بسیار جدی بوده و پرونده را کاملا قانونی پیش خواهد برد. کمیسیون با بررسی مسابقات، این شکست اجباری را متوجه شده و خاطرنشان کرد که اقدامات مشابهی نیز در گذشته در این زمینه مشاهده شده است. برای مثال در طول بازی‌های المپیک 2004، برای جلوگیری از رقابت احتمالی در برابر یک ورزشکار اسرائیلی نیز چنین اتفاق مشابهی رخ داد و اکنون نیز این ماجرا برای سعید ملایی در سال 2019 دیده شده است که حتما باید پیگیری شود. این کمیسیون دلیل محکمی دارد که معتقد است، فدراسیون جودو ایران به طور مداوم و یا مرتباً مرتکب چنین تخلفی شده و از این پس نیز خواهد شد که این تخلف خلاف اصول یا اهداف قانونی IJF است.

در حال حاضر تعلیق فدراسیون جودوی ایران در زمینه حضور در کلیه مسابقات، فعالیت‌های اداری و اجتماعی بوده است تا زمانی که این پرونده مراحل قانونی خود را طی کند و تصمیمی برای جودوی ایران گرفته شود. البته به فدراسیون جودو ایران اطلاع داده شده که این تصمیم قابل تجدید نظر در دادگاه ورزشی است و تنها 21 روز برای تقاضای تجدید نظر فرصت دارند.

امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۶ دیدگاه

  1. Avatar سعید گفت:

    رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری عجیبی رو دیپلماسی که منجربه نرمایزه کردن خودش تو دنیا بشه انجام داده…..یکی از این حیطه ها مسابقات ورزشی هستش… در تلاشن که کشورشون رو با نرمال نشون دادن به همه غالب کنن…. اینا از کی کشور شدن ؟؟؟ مگه میشه یه کشور دیگه رو نابود کرد ملتش رو آواره کرد بعد بیایی بخایی باهات مثل انسان نرمال رفتار کنن؟؟؟؟؟

  2. Avatar امیر گفت:

    واقعا مسئولین فدراسیون جهانی ورزشها ، شور همه چی رو درآوردن.
    باید یه پویش همگانی راه بندازیم و اونا رو سر جاشون بنشونیم.
    ایرانی ها رو دست کم گرفتن.
    فکر کردن کی هستن؟
    به اونا چه ربطی داره که ما چیکار میکنیم؟
    عمدا چینش رو طوری طراحی کردن که ورزشکار کشور ایران در مقابل رژیم منحوس اسرائیل بیفته.
    همون چیزی که فکر میکنن ماییم ، خودشونند.
    عزت زیاد.

  3. Avatar فرشید گفت:

    بله . هرروز منزوی تر و بی وجه تر میشیم در دنیا . دیگه چی میشه گفت از این همه سیاست غلط و کینه توزی بی مورد ؟

  4. Avatar امیرحسین گفت:

    خودشون نقض قانون میکنن ، اشکال نداره.
    به ایران که میرسه ، ایران میشه آدم بَده.
    توی وزنه برداری هم ، مثل آب خوردن ، حق آقای بهداد سلیمی رو خوردن.
    هیچکی هم نتونست حق ایشون رو اَدا کنه.
    خاک بر سر همه اون مسئولان فدراسیون جهانی ورزش که دَم از جدایی ورزش از سیاست میزنن ، ولی خودشون نوکران حلقه به گوش سیاستمداران کثیف اسرادیل و آمریکا و انگلیس هستن.
    در ضمن ، همین چند وقت پیش هم کشور انگلیس استعمارگر و روباه پیر ، که میزبان مسابقات تکواندو بود ، یه غلطهایی هم کرد که خودتون میتونید برید ببینید.
    هر چیزی که به نفعشون نباشه ، بایکوت میشه.
    فکر کردن که مردم ، نادان تشریف دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.