بهرام شفیع

بهرام شفیع ، مجری  و گزارشگر باسابقه ورزشی از میان ما رفت

یکی از باسابقه‌ترین مجری‌ها و گزارشگران عرضه ورزشی، بهرام شفیع متأسفانه روز گذشته به دلیل عارضه قلبی از دنیا رفت.

بهرام شفیع از ورزش و مردم تا فدراسیون هاکی

شفیع متولد 1335 در شهر تهران بود. پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی در مقطع لیسانس، مدرک ارشد خود را در زمینه تهیه‌کنندگی و گزارشگری گرفت. بهرام شفیع از سنین جوانی علاقمند به گزارشگری بود و در همان دوران در کنار فوتبال به گزارش هم می‌پرداخت. او برای مدتی هم عضو تیم فوتبال عصر یخ تهران بود. شفیع در سال 1361 در صداوسیما استخدام شد و به اولین برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب تبدیل شد.

او که خواهرزاده همسر  آیت‌الله خمینی بود، پس از ممنوع التصویر شدن مجید وارث، بنیانگذار برنامه ورزش و مردم، اجرای این برنامه را عهده‌دار شد. او پس از این تهیه‌کنندگی این برنامه را نیز بر عهده گرفت. در تابستان امسال  و پس از 40 سال اجرای این برنامه اعلام شد که او از ادامه کار انصراف داده و با هدف تغییر نسل، ورزش و مردم را به دست جوان‌ترها خواهد سپرد. البته این خبر توسط پسر او “امیراقبال شفیع” تکذیب شد و او این موضوع را شیطنت رسانه‎‌ای عنوان کرد.

بهرام شفیع در سال 1384 به عنوان رئیس فدراسیون هاکی ایران منصوب شد و تا آخرین روزهای فعالیتش در زمینه ورزش در این سمت باقی ماند. این در حالیست که او علیرغم موفقیت‌هایی که در زمان حضور خود در فدراسیون هاکی داشت، طبق قوانین بازنشستگی باید در دی ماه 1396 از این سمت کناره‌گیری می‌کرد، اما با ارائه مجوز ایثارگری به انتخابات راه یافت و 4 سال دیگر در سمت خود ابقا شد. البته این موضوع پربحث در نهایت به بازنشستگی او و جدایی اجباری‌اش از فدارسیون هاکی سرانجامید.

بهرام شفیع 62 ساله، روز گذشته در بیمارستان بهمن تهران دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    خدا رحمتش کنه صداش و اجراش هیچوقت از یاد نمیره

  2. Avatar المیرا گفت:

    خدا رحمتش کنه.متاسفانه عزیزان ارزشمندی را از دست میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.