6 تمرینی که به شما در کاهش درد های پریودی کمک می‌کند

وقتی با گرفتگی‌های دردناک و نفخ آزاردهنده پریودی سر و کار دارید، آخرین چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید باشگاه رفتن است. اما فعالعیت داشتن در واقع یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای کاهش درد های پریودی انجام دهید و مجبور نیستید به باشگاه بروید. تمام تمریناتی که در این مقاله توضیح دادیم را می‌توان در خانه انجام داد و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد.

6 تمرین ساده و موثر برای کاهش درد های پریودی:

1. حرکت پل

کاهش درد های پریودی

این تمرین ساده بدن شما را در وضعیت معکوس قرار می‌دهد و فشار وزن از کف لگن را بر می‌دارد و به کاهش احساسات دردناک در قسمت پایین شکم کمک می‌کند. دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید، به طوری که هر دو پای شما صاف روی زمین باشد. نوک انگشتان خود را به سمت پاشنه پا ببرید و لگن خود را کمی بالتر از تشک نگه دارید. لگن خود را به سمت بالا سقف فشار دهید و این حرکت را 8 تا 10 بار تکرار کنید.

2. پیاده روی

پیاده روی ساده ترین راه برای حفظ سلامت قلب و کاهش گرفتگی‌های ناخوشایند پریود است. پیاده‌روی سبک و کم شدت به کاهش استرس بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی کمک می‌کند. پیاده روی ممکن است به ویژه در اواخر دوره قاعدگی مفید باشد زیرا ریه‌های شما در اواخر چرخه قاعدگی بهتر کار می‌کنند.

3. کشش زانو تا سینه

کشش بدن برای درد پریودی

این تمرین آرامش‌بخش می‌تواند به تسکین گرفتگی در قسمت پایین شکم شما کمک کند. به پشت دراز بکشید و یک پا خود را به سمت بیرون دراز کرده و بکشید. سپس به آرامی زانوی دیگر را به سمت بالا و داخل شکم خم کنید و با دست زانو خود را نگه دارید. این وضعیت را برای چند دقیقه حفظ کنید و با پای مخالف هم تکرار کنید.

4. یوگا و پیلاتس

یوگا برای کاهش درد های پریودی

یوگا و پیلاتس علاوه بر تسکین استرس و کمک به شما برای رسیدن به آرامش درونی، می‌توانند بسیاری از علائم ناخوشایند پریود مانند گرفتگی، خستگی عضلانی و درد را کاهش دهد. این فعالیت‌ها ممکن است به خصوص چند روز قبل از شروع قاعدگی مفید باشند. به خاطر داشته باشید که بدن شما ممکن است در این مدت عملکرد متفاوتی داشته باشد و اگر احساس کردید که ورزش برای شما خیلی شدید است، به خود استراحت دهید.

5.  حرکت کششی نشسته

درد های پریودی

اگر در طول قاعدگی خود از سردرد و نوسانات خلقی رنج می‌برید، این تمرین ساده ممکن است همان چیزی باشد که به آرامش شما کمک خواهد کرد. در حالی که پاهای خود را دراز کرده‌اید، بنشینید. سپس به آرامی بدن خود را به سمت جلو خم کنید، شکم را به سمت داخل بکشید و این وضعیت را تا 3 دقیقه حفظ کنید

6. بلند کردن وزنه‌های سبک

در حالی که رفتن به باشگاه و بلند کردن وزنه‌های سنگین ممکن است بهترین ایده برای کاهش دردهای قاعدگی نباشد، بلند کردن وزنه سبک در واقع می‌تواند به تسکین دردهای آزاردهنده کمک کند. حرکات تکراری عضلات شما را انعطاف‌پذیرتر و قوی‌تر می‌کند و می‌توانید به راحتی در خانه ورزش کنید.

آیا در دوران قاعدگی ورزش می‌کنید؟ و آیا برای شما تاثیرگذار بوده است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.