این شهر زیبا تمیزترین هوا را در ایالات متحده و اروپا دارد

اگر به دنبال هوای تازه به معنای واقعی کلمه هستید، کارشناسان “QR Code Generator” مطالعه جدیدی ارائه داده‌اند که توجه شما را جلب خواهد کرد. در سپتامبر، تیم تحقیقاتی این شرکت نتایج جدیدی از مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد کدام مقاصد در ایالات متحده و اروپا تمیزترین هوا را دارند و هوای پاک‌تری برای مسافران و ساکنان شهر فراهم می‌کند.

این شهرها تمیزترین هوا را دارند:

برای ارزیابی کیفیت هوای هر شهر، این تیم ابتدا فهرستی از تمام شهرهای ایالات متحده و اروپا تهیه کرد. سپس این فهرست را در Google Keyword Planner وارد کرده و هر شهر را با کلمات کلیدی مرتبط با سفر، از جمله “تعطیلات” و “اجاره مسکن در تعطیلات” ترکیب کردند تا ببینند کدام شهرها بین جولای 2023 تا جون 2024 بیشترین جستجو را داشته‌اند. پس از محدود کردن فهرست به پربازدیدترین شهرها، تیم به سراغ وب‌سایت iqair.com رفت تا امتیازات کیفیت هوای این شهرها را پیدا کند.

تمیزترین هوا در جهان

سپس شهرها را بر اساس کیفیت هوا رتبه‌بندی کردند. طبق گزارش، “هرچه کیفیت هوا بهتر باشد، امتیاز پایین‌تر است. بنابراین، رتبه‌بندی بر اساس شهرهایی که به‌طور متوسط بیش از 10,000 جستجوی ماهانه داشتند و پایین‌ترین امتیاز کیفیت هوا را داشتند، درست شد.”

پس از بررسی تمام اطلاعات، ریکیاویک، پایتخت ایسلند به‌عنوان شهری با بهترین کیفیت هوا معرفی شد. در این گزارش آمده است: “ریکیاویک با امتیاز کیفیت هوای 6 در صدر قرار دارد. بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایسلند، به‌طور متوسط 10,913 جستجوی ماهانه برای تعطیلات شهری داشته است، در حالی که سطح آلودگی بسیار پایینی را حفظ کرده است.”

آنکوریج در آلاسکا با تعداد جستجوهای بالا (19,563 جستجوی ماهانه) و کیفیت هوای سالم در رتبه دوم قرار گرفت.

شهرهای دیگری که به جمع این فهرست پیوستند شامل اسلو در نروژ (رتبه سوم)، نیوکاسل در بریتانیا، اینورنس، گلاسکو و ادینبرو در اسکاتلند، کلرادو اسپرینگز، نیوآرک در نیوجرسی، ترومسو در نروژ، وست پالم بیچ در فلوریدا، استکهلم در سوئد، رینو در نوادا و هلسینکی در فنلاند هستند.

مارک پورکار، مدیرعامل QR Code Generator در این گزارش گفت: “سفرهای شهری تجربه‌ای فرهنگی غنی را به شما می‌دهند، اما آلودگی می‌تواند برای گردشگران نگرانی ایجاد کند. با توجه به آلودگی‌های بالای شهرهای محبوبی مثل نیویورک و پاریس، خوشحالیم که می‌بینیم بسیاری از شهرها کیفیت هوای قابل توجهی را حفظ کرده‌اند.”

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.