تولد ۲۰ سالگی گوگل

تولد ۲۰ سالگی گوگل ، غول فناوری ، در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸

امروز ۲۷ سپتامبر، تولد ۲۰ سالگی گوگل است. گوگل امروز را به مناسبت روز تولد خود انتخاب کرد و سال‌های گذشته در این روز جشن گرفت. همان‌طور که می‌دانید گوگل غول تکنولوژی و یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های فناوری است. این کمپانی با ارائه‌ی موتور جستجوی پیشرفته، سرویس‌های کاربردی و هوش مصنوعی در سرویس‌های مختلف، نظر بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی را به خود جلب کرده و شکل جدیدی به دنیا داده است.

گوگل اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط Larry Page و Sergey Brin با ایده‌ی سازماندهی اطلاعات جهان مطرح شد. در سال ۱۹۹۷ دامنه‌ی وب گوگل (www.google.com) به ثبت رسید و از ۴ سپتامبر ۱۹۹۸، این سایت به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. بر اساس گزارش‌ها، تاریخ تولد گوگل باید در تاریخ ۷ سپتامبر باشد زیرا در آن تاریخ کار گوگل به‌طور رسمی شروع شد، اما این کمپانی در طی سال‌های مختلفُ تاریخ تولد خود را به ۲۷ سپتامبر تغییر داد. اکنون نیز تولد ۲۰ سالگی خود را در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸ جشن گرفت.

تولد گوگل

گوگل در طول سال‌های فعالیت خود پیشرفت زیادی داشته و درزمینه‌هایی چون هوش مصنوعی، نرم‌افزار، بهبود سیستم‌عامل اندروید، گوشی‌های هوشمند و دستیار صوتی فعالیت خود را گسترش داده است. درواقع گوگل یکی از کمپانی‌های بزرگی بوده که تحول عظیمی در تکنولوژی ایجاد کرده است. این روزها استفاده از سرویس‌های گوگل و استفاده از موتور جستجوی گوگل به‌قدری گسترش‌یافته که کاربران از گوگل به‌عنوان یک فعل استفاده می‌کنند. درواقع استفاده از گوگل برای کاربران به‌عنوان گوگل کردن رایج شده است و تمامی مردم در سراسر جهان با گوگل آشنایی دارند و از خدمات این غول فناوری بهره می‌برند.

گوگل در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی امنیت در حریم خصوصی کاربران در سرویس‌های خود گذاشت و سعی داشت تا امنیت را در سیستم‌عامل اندروید بهبود ببخشد. البته تا حدودی درزمینه امنیت موفق بوده و در سه سال گذشته نیز چالشی در راستای بهبود امنیت در اختیار کاربران قرار داده شد تا با پیدا کردن و برطرف کردن باگ‌های اندروید و سرویس‌های دیگر گوگل، جوایزی دریافت کنند. درنهایت باید بگوییم که گوگل نعمت بزرگی در دنیای امروز ما بوده و تأثیر بزرگی در رشد تکنولوژی داشته است. این تولد ۲۰ سالگی گوگل بر همه‌ی مردم جهان و کمپانی گوگل مبارک باد…

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.