جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020

جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 برای دکوراسیون داخلی و فضای زندگی شما

به احتمال زیاد شما بعد از چند ماه ماندن در خانه با شیوع ویروس کرونا و سپری کردن روزهای کسل کننده قرنطینه خانگی، تصمیم بگیرید تا چیدمان فضای داخلی محل زندگی خود را تغییر دهید. با توجه به این موضوع یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، تغییر رنگ دیوارها است. البته خوب است این را بدانید به منظور ایجاد جذابیت ویژه، همیشه نیازی به رنگ کردن کل فضا نخواهید داشت. اگر در این زمینه کمی مطالعه داشته باشید متوجه می‌شوید که با تغییر حتی یک دیوار اما با تناسب رنگی متعادل، می‌توانید جلوه جدیدی به محیط زندگی خود ببخشید. در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین ترکیب‌های رنگی را برای ایجاد تغییر در فضای زندگیتان انتخاب کنید و بهتر تصمیم بگیرید. در نتیجه ما در ادامه جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 برای دکوراسیون داخلی و فضای زندگی شما را مشخص کرده‌ایم. با دینو همراه باشید.

جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020

جالب است بدانید که شرکت‌های تولید کننده عمده رنگ، همیشه کارشناسان متخصصی در زمینه رنگ‌شناسی دارند تا با ایجاد پالت‌های مخصوص به مشتریان خود در انتخاب کمک کنند. آن‌ها روندهای بازار و صنایع مختلفی مانند: مد، خودرو، دکوراسیون و تکنولوژی‌های جدید را دنبال کرده و با الهام از آن‌ها، به دنبال انتخاب رنگ‌هایی هستند که پیش‌بینی می‌شود در بین مصرف کنندگان محبوب خواهد بود. این بار با جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 برای دکوراسیون داخلی و فضای زندگی شما می‌خواهیم ببینیم کدام رنگ‌ها در سال جدید جزو محبوب‌ترین‌ها هستند.

جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 برای دکوراسیون داخلی و فضای زندگی شما

وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در مواقع عدم اطمینان روحی و مشکلات اجتماعی، عموما مردم به سمت رنگ‌های گرم و روشن گرایش پیدا می‌کنند چرا که این نوع رنگ‌ها بیشتر از بقیه قابل اعتماد هستند. این انتخاب‌های ویژه توسط متخصصان را با هم می‌بینیم:

جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020

Benjamin Moore
First Light 2102-70

رنگ‌های ترند سال 2020 - Benjamin Moore
First Light 2102-70

«آندره مگنو» (Andrea Magno)، مدیر بازاریابی رنگ و توسعه در شرکت Benjamin Moore درباره انتخاب برای جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 در زمینه دکوراسیون داخلی توضیح می‌دهد:

رنگ First Light شرکت Benjamin Moore، حال و هوای کاملا نرم و گرمی دارد که به هر فضایی، لطافت گل‌های رز می‌بخشد. این رنگ می‌تواند یک اتاق را به نرمی روشن کند به طوری که بیش از اندازه آزاردهنده نباشد. برای تجربه روزهای آرام ماندن در خانه، انتخابی عالی است. شما می‌توانید به منظور اضافه کردن درخشش بیشتر به اتاق‌های نشیمن یا غذاخوری خود از این رنگ استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود نقاشی‌های دیواری مات یا بسیار براق را فقط به اندازه جزئی در کنار این مورد به کار ببرید تا ظاهر نرم بیشتری را در فضا تجربه کرده باشید.

خانه HGTV توسط Sherwin-Williams
Romance HGSW2067

رنگ‌های ترند سال 2020 - خانه HGTV توسط Sherwin-Williams
Romance HGSW2067

شاید نتوانید تصور کنید که رنگ صورتی مایل به قرمز که به برجستگی‌های رنگی زردآلو شباهت دارد، به عنوان یک رنگ خنثی معرفی شود. با این وجود باید بگوییم که «اشلی بانبری» (Ashley Banbury)، طراح ارشد رنگ برای خانه HGTV اجرا شده توسط شرکت Sherwin-Williams به ما در این باره می‌گوید:

تعریف خنثی بودن با توجه به سایه‌هایی که ما درون یک فضا ایجاد می‌کنیم، تغییر می‌کند. این بار دیدگاه ما در مورد رنگ‌های خنثی در خارج از بازه رنگ‌های معمولی و خاکستری و بژ گسترش یافته و ما شروع به پذیرش سایه‌های رنگارنگ نرم و دعوت کننده کرده‌ایم. درون فضای یک اتاق ناهارخوری، این رنگ به یک عنصر پختگی آرام اشاره می‌کند که کاملا خنثی به نظر خواهد رسید. البته این رنگ در حمام نیز به خوبی جلوه خواهد کرد. شما می‌توانید Romance را با یک رنگ سبز دودی جواهری تند مانند Island Time شرکت برای ایجاد ترکیبی سنگین یا Coral Reef هلویی برای ظاهری تک رنگ همراه کنید.

Behr
Back to Nature S340-4

رنگ‌های ترند سال 2020 - Behr
Back to Nature S340-4

Back to Nature همان طور که از نام آن مشخص است، با نوعی سبز آرامش بخش طبیعت زنده را تداعی کرده و ما را به زمین متصل می‌کند. «اریکا ولفل» (Erika Woelfel)، معاون رئیس شرکت Behr در زمینه رنگ و خدمات خلاق درباره این انتخاب می‌گوید:

درست همانند خانه HGTV و رنگ Romance شرکت Sherwin-Williams، بازگشت به طبیعت یک رنگ خنثای جدید است که به فضای اتاق آرامش می‌بخشد.

ولوفل برای تزیین فضا با این رنگ توصیه می‌کند رنگی را انتخاب کنید که مکمل آن باشد. البته کمی تضاد نیز خوب خواهد بود. یک باریکه رنگی روشن و تند ضمن این که حس و حال طبیعی محیط را برجسته می‌کند، باعث ایجاد انرژی در خانه شما خواهد شد.

Valspar
Grey Brook 5001-1B

Valspar
Grey Brook 5001-1B

«سو کیم» (Sue Kim)، مدیر بازاریابی رنگ در شرکت Valspar توضیح می‌دهد:

Grey Brook نوعی آبی کم رنگ و یادآور پارچه‌های جین شسته شده است. استفاده از چنین رنگ رایجی برای فضاهای گسترده بسیار عالی خواهد بود. شما می‌توانید آن را با سایه‌های مختلف خاکستری و آبی همراه کنید و برای تکمیل جذابیت فضا، باریکه‌هایی از رنگ قهوه‌ای و سفید گرم مایل به کرمی به کار ببرید.

PPG
Chinese Porcelain PPG1160-6

PPG
Chinese Porcelain PPG1160-6

تونالیته‌های مختلف رنگ آبی در یک دهه گذشته برای گذار از رنگ‌های خاکستری، تحول خوبی را به وجود آورده‌اند. همچنین در سال‌های اخیر محبوبیت این دسته از رنگ‌ها در بین مردم افزایش قابل توجهی داشته است. با توجه به این موضوع، «دی ایشلاتر» (De Schlotter)، مدیر ارشد بازاریابی رنگ شرکت PPG درباره انتخاب جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 برای دکوراسیون داخلی می‌گوید:

این رنگ ترکیبی از آبی کبالت و سرمه‌ای است. آبی دریایی همواره احساس آرامش و امید را در محیط ایجاد می‌کند. شما زمانی که به دریا نگاه می‌کنید، به یاد آسمان می‌افتید و این آسمان آبی به معنای وسعت بخشیدن به فضای شما است. همچنین رنگ آبی کبالت، بسیار پرجنب و جوش بوده و انرژی خالص را به محیط شما تزریق می‌کند.

Chinese Porcelain در اتاق خواب شما می‌تواند بهترین گزینه برای یک دیوار لهجه باشد با این که اگر در تمام دیوارها نیز به کار برود همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. این رنگ همچنین برای یک فضای نشیمن آفتابی و پرنور یا حمام گرم نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید برای ایجاد جلوه بیشتر در فضای خود از رنگ‌های سفید برای ایجاد موج‌های طبیعی استفاده کنید.

آیا شما هم این 5 مورد از جذاب‌ترین رنگ‌های ترند سال 2020 را پسندیدید؟ به نظر شما چه رنگ‌های دیگری می‌توانند با این موارد ترکیب شوند و جذابیت فضا را بیشتر کنند؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در این زمینه با ما و همراهان باسلیقه دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Consumer Reports

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی سبز : چند ایده برای طراحی اتاق نشیمن با رنگ سبز

بیشتر بخوانید: رنگ ها در فنگ شویی : هر رنگ در فنگ شویی چه معنایی دارد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.