خنده شما حقایقی جالب را در موردتان آشکار می‌کند

خنده یکی از نشانه‌هایی است که بوسیله آن متوجه می‌شویم که آیا فردی خوشحال و سرحال است یا خیر. اخیراً تحقیقات علمی نیز ثابت کرده‌ است که خنده می‌تواند به ما کمک کند تا حقایقی جالب را در مورد دیگران و خودمان کشف کنیم. این موضوع توسط روانشناسان و محققانی ثابت شده که برای مدتی طولانی در مورد خنده مطالعه کرده‌اند.

تحقیقات مختلف نشان داده‌است که خنده یک فرد نشانگر حقایق بیشتری غیر از شاد بودن او است. در این مطلب، به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانیم با نگاهی دقیق‌تر به خنده افراد آنها را بهتر بشناسیم.

شناخت خنده‌های خودآگاه و ناخودآگاه

خنده شما حقایقی را در موردتان آشکار می‌کند

2 نوع خنده وجود دارد. اولین مورد، خنده ناخودآگاه است و در واقع واکنشی غیرقابل‌کنترل نسبت به چیزی است که ما را می‌خنداند، مثل یک شوخی یا داستان خنده‌دار. این نوع خنده صدایی متمایز ایجاد می‌کند که معمولا قابل شبیه‌سازی نیست. از طرف دیگر، خنده خودآگاه با صدایی جعلی ایجاد می‌شود. خنده خودآگاه، نوعی خنده است که معمولاً وقتی می‌خواهید مودبانه به یک شوخی بی‌مزه واکنش نشان دهید، ایجاد می‌کنید.

مطالعات نشان داده‌است که خنده ارادی می‌تواند به ما در شناخت فرد، کمک کند. زیرا این نوع خنده به عمدا و با هدفی خاص ایجاد می‌شود.

اگر با کسی را که جوک می‌گوید آشنا باشید، راحت‌تر میخندید

آیا دوستی بامزه یا کمدین مورد علاقه‌ای دارید که همیشه شما را بخنداند؟ اغلب وقتی جوک‌ها توسط کسی که می‌شناسیم، مانند یک دوست یا یک کمدین معروف تعریف می‌شود، برای ما خنده‌دارتر است و این حس به علت راحتی و آشنایی ما با آن فرد است. در این حالت ما بدون هیچ تردیدی به شوخی یا جوک فرد مقابل واکنش نشان می‌دهیم.

زمانی که با دوستانمان هستیم بیشتر می خندیم

زمانی که با دوستانمان هستیم بیشتر می خندیم

به گفته رابرت پرواین، روانشناسی از دانشگاه مریلند، زمانی که در حال گفتگو با دوستانمان هستیم، 30 برابر بیشتر احتمال دارد که به چیزی بخندیم. این مطالعه همچنین نشان داد که فقط شوخی‌ها نیستند که ما را می‌خندانند. در واقع ما از طریق این واکنش به دوستانمان نشان می‌دهیم که آنها را دوست داریم و درک می‌کنیم.

وقتی با هم می‌خندیم روابطمان طولانی‌تر می‌شود

طی تحقیقاتی که توسط باب لونسون، روانشناس دانشگاه کالیفرنیا برکلی انجام شد، از زوج‌ها خواسته شد تا در مورد یک موضوع حساس مانند چیزی که آنها را در مورد شریک زندگی‌شان آزار می‌دهد، صحبت کنند. این مطالعه نشان داد که وقتی زوج‌ها از خنده و لبخند در مکالمات خود استفاده می‌کردند، حتی پس از صحبت در مورد یک موضوع حساس نیز احساس بهتری دارند. آنها همچنین گزارش دادند که پس از این کار از رابطه خود رضایت بیشتری دارند و مدت طولانی‌تری در کنار هم می‌مانند.

شما اغلب در جمع‌ها شخصی هستید که می‌خندید یا می‌خندانید؟ کمدین مورد علاقه شما چه کسی است؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.