پشه ها

در چه شرایطی پشه ها بیشتر به سمت انسان می‌‌آیند و نیش می‌زنند؟

پشه ها در فصل تابستان، همه جا هستند و همه را متوجه حضور خود می‌کنند. صدای پشه ها و نیش‌شان برای انسان ناخوشایند است. به همین دلیل انسان همیشه به دنبال راهی برای فرار کردن از پشه‌ها بوده و از جمله این راهکارها می‌توان به اسپری حشره کش، قرص‌های پشه، پشه‌بند و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. اما چه چیزی پشه‌ها را به سمت انسان جذب می‌کند؟ برخی معتقدند که پشه‌ها علاقه‌مند به گروه‌های خونی خاصی هستند و جذب پشه‌ها با گروه خونی آنها مرتبط است. اما عوامل دیگری هم وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پوشیدن لباس‌هایی به رنگ قرمز، مشکی و آبی تیره پشه‌ها را جذب می‌کند

اگر در محیط‌های باز لباس‌هایی به رنگ قرمز، مشکی و آبی تیره بپوشید، مطمعنا پشه‌های زیادی را به خود جذب خواهید کرد. البته خوشبختانه در تابستان همه لباس‌های رنگ روشن به تن می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا پشه‌ها از شما فرار کنند. در نتیجه توجه داشته باشید زمانی که در محیط‌های پر از پشه هستید، لباس‌هایی به رنگ قرمز، مشکی و آبی تیره به تن نکنید.

زمانی که بدنتان عرق کرده باشد پشه ها را جذب خواهید کرد

پشه ها

احتمالا اصطلاح گوشت شیرین یا پوست شیرین را در مورد انسان‌های شنیده‌اید که افرادی با این ویژگی‌ها پشه‌ها را جذب خواهند کرد. اما به گفته متخصصان، پشه‌ها به موادی مانند آمونیاک و اسید لاکتیک که در عرق انسان یافت می‌شوند، جذب می‌شوند. در نتیجه زمانی که بدنتان عرق کرده باشد پشه‌های زیادی به سمت شما خواهند آمد.

دمای بالای بدن باعث جذب پشه ها به سمت شما خواهد شد

دمای بالای بدن انسان باعث جذب پشه‌ها و علاقه آن‌ها به نیش زدن بدن این افراد خواهد شد. در واقع گرمای بدن انسان چیزی است که پشه‌ها را جذب می‌کند در نتیجه در زمان ورزش کردن یا دویدن که دمای بدن افزایش می‌یابد پشه‌ها بیشتر به سمت شما خواهند آمد. از سوی دیگر نشانه‌هایی مانند دمای بدن، دی اکسید کربن در تنفس و برخی مواد شیمیایی پوستی مانند اسید لاکتیک پشه‌ها را هدایت می‌کند تا به سمت وعده غذایی خود بیایند و شما را پیدا کنند. ورزش کردن این سیگنال‌ها را افزایش خواهد داد در نتیجه باعث جذب بیشتر پشه‌ها خواهد شد.

خانم‌های باردار پشه ها را به خود جذب می‌کنند

پشه ها

بارداری در فصل تابستان به اندازه کافی سخت است اما پشه‌ها این دوره را در تابستان سخت‌تر خواهند کرد. پشه‌ها دمای طبیعی بدن زنان باردار را تشخیص می‌دهند و به سمت این افراد حمله‌ور خواهند شد. در واقع زنان باردار طعمه خوبی برای پشه‌ها هستند. در حقیقت، یک مطالعه در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد، که نشان داد زنان باردار برای پشه‌ها دو برابر لذیذتر از زنان غیر باردار هستند.

بیشتر بخوانید: آیا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه در تابستان وجود دارد؟
بیشتر بخوانید: راهکارهایی آسان برای تسکین خارش نیش پشه و جلوگیری از پشه گزیدگی

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar nVa گفت:

    میگن پشه ها و کلا حشرات بیشتر جذب سایبریا میشن راسته عایا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.