خمیردندان و جوش‌های پوستی

خمیردندان و جوش‌های پوستی: آیا واقعا خمیر دندان می‌تواند جوش‌ها را از بین ببرد؟

هر کسی که می‌گوید هرگز ترفند استفاده از خمیردندان بر روی جوش را نشنیده، یک دروغگوی جسور است زیرا این موضوع در همه‌ی جای جهان پیچیده شده است. اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد و خمیردندان چگونه می‌تواند جوش‌ها را از بین ببرد. در ادامه به رابطه‌ی خمیردندان و جوش‌های پوستی خواهیم پرداخت.

خمیردندان و جوش‌های پوستی

خمیردندان و جوش‌های پوستی

طبق گفته‌ها در مورد رابطه‌ی خمیردندان و جوش‌های پوستی همه احتمالا یکبار وسوسه شده‌ایم و از خمیردندان برای از بین بردن جوش‌ها استفاده کرده‌ایم. اما به گفته‌ی متخصصان پوست هیچ وجه مشخصی و مشترکی بین خمیردندان و جوش‌ها وجود ندارد. در واقع هیچ ماده‌ای در خمیردندان وجود ندارد که روشی موثر برای از بین بردن جوش‌ها باشد. از سوی دیگر اگر خمیردندان بر روی پوست قرار گیرد باعث خشکی و حتی در مواردی سوزش پوست خواهد شد. خمیردندان پوست را تحریک می‌کند، بنابراین ممکن است برخی بر این باور باشند که خمیردندان جوش‌ها را خشک می‌کند. اما آنچه واقعاً انجام می‌شود تحریک پوست خواهد بود که باعث قرمزی و لایه برداری بیشتر جوش می‌شود.

خمیردندان و جوش‌های پوستی

بنابراین، اگر کارشناسان معتقدند که استفاده از خمیردندان برای جوش‌ها بد است چرا مردم اصرار دارند که این شیوه جواب می‌دهد و مدام آن را تکرار می‌کنند؟ طبق گفته Healthline، بسیاری از انواع خمیردندان‌ها شامل مواد تشکیل دهنده‌ای می‌شوند که با قرار دادن جوش، اثر خشک‌کنندگی ایجاد می کند که ظاهر آن جوش را کوچکتر خواهد کرد. اما بیش از حد خشک شدن و سوزاندن نمی‌تواند راه حل خوبی برای از بین بردن آکنه و یا جلوگیری از جوش‌ها باشد. در نهایت اگر به دنبال خشک کردن پوست و جوش‌ها خود هستید به استفاده از خمیردندان ادامه دهید اما پزشکان چنین شیوه‌ای را برای از بین بردن جوش‌ها قبول ندارند و این روش را هرگز توصیه نمی‌کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar سینا گفت:

    خمیردندان برای 70 نوع مشکل تجویز میشه! اگر طعم دهنده داشته باشه خوراکی میشه، اگر نعناعی باشه برای درمان سوختگی خوبه، اگر فلوراید داشته باشه برای سفید کردن پوست خوبه، بعضی مدلها پروکساید دارند که برای ساخت بمب دست‌ساز شیمیایی استفاده میشه!

  2. Avatar Arash Irani گفت:

    توهین نکن به دیگران !
    من بینهایت کاربرد شنیده بودم از خمیر دندان جز همین یکی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.