خوردن میوه با معده خالی

چرا خوردن میوه با معده خالی توصیه می‌شود؟

شاید شنیده باشید که خوردن میوه با معده خالی می‌تواند مفید باشد. در این مطلب این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد و جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

ایده‌ی خوردن میوه با معده خالی این است که  اگر آن را همراه با غذاهای دیگر در طول وعده غذایی بخورید، هضم غذا را تا حدی کند می‌کند. از آنجا که میوه حاوی مقدار زیادی فیبر بوده، ممکن است هضم را کند کرده و باعث کندی تخلیه معده شود اما این موضوع در مدت زمان محدودی در بدن رخ خواهد داد. در واقع، این موضوع باعث نمی‌شود که معده هضم کامل را متوقف کند در نتیجه فقط روند هضم غذا دیرتر اتفاق خواهد افتاد. پس از آنجایی که گفته می‌شود، فیبر بالای میوه مدت زمان تخلیه معده را طولانی می‌کند در نتیجه توصیه می‌شود که با شکم خالی میوه بخورید تا مشکلاتی در هضم میوه به وجود نیاید. با این وجود، بسیاری از مردم به دلیل جلوگیری از سرعت هضم، با خوردن میوه با معده خالی به شدت مخالفند.

خوردن میوه با معده خالی

اگر تاکنون این قانون را رعایت کرده‌اید و فقط در خارج از وعده‌های غذایی میوه می‌خورید، می‌دانید که پیروی از این دستورالعمل‌ها چقدر سخت است. در واقع اخبار پزشکی در این زمینه اشاره کرده که تنها دلیل این موضوع بروز مشکلاتی در هضم خواهد بود و هیچ مشکل دیگری در بدن رخ نخواهد داد.

البته این موضوع به خصوص برای مبتلایان به دیابت بسیار سخت بوده، زیرا این قانون ممکن است در واقع این وضعیت را برای این افراد بدتر کند. زیرا معده خالی جذب قند را در جریان خون آسان می‌کند و بنابراین منجر به افزایش قند خون می‌شود.

در نهایت این موضوع خوردن میوه با معده خالی یک انتخاب شخصی است و بدانید احساس خوبی در بدن ایجاد خواهد کرد اما خوردن میوه با غذا هم تاثیر مخربی در بدن نخواهد داشت. در نتیجه نیازی نیست تا در این زمینه زیاد سخت‌گیر باشید.

بیشتر بخوانید: چرا باید حتما در روز کره بادام بخوریم؟
بیشتر بخوانید: اگر ویتامین C زیادی دریافت کنیم چه اتفاقی در بدن رخ خواهد داد؟
بیشتر بخوانید: غذاهایی که باید در دوران پریود مصرف کنید تا احساس بهتری داشته باشید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.