دندان‌درد

چند راهکار برای درمان خانگی دندان‌درد که می‌توانید در شرایط بحرانی انجام دهید

قطعاً برای شما هم پیش‌آمده که دچار دندان‌درد شوید و دسترسی به دندان‌پزشک نداشته باشید درنتیجه مجبور می‌شوید به مدت یک یا دو روز را با درد دندان سپری کنید. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا برای چنین موقعیت‌هایی چند راهکار خانگی را برای تسکین دندان‌درد در اختیارتان قرار دهیم.

دندان‌درد

چند راهکار خانگی برای تسکین دندان‌درد

محلول آب و نمک

یکی از ساده‌ترین چیزهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، محلول آب و نمک است. باید در یک لیوان مقداری آب گرم بریزی و 1 یا 2 قاشق نمک به آن اضافه کنید. ر نهایت باید محلول آب‌نمک را در دهانتان بچرخانید و به بیرون بریزید. پس از چندین بار انجام دادن این کار خواهید دید که دندان‌درد شما به‌کلی تسکین یافته و دیگر آزاردهنده نخواهد بود.

کمپرس سرد

اگر صورتتان کمی متورم شده و دردتان بسیار شدید است برای تسکین دردتان می‌توانید یخ را خورد کرده و لای یک پارچه قرار دهید درنهایت می‌توانید آن را بر روی صورتتان بگذارید تا دردتان کاهش یابد. درواقع کمپرس سرد می‌تواند گردش خون را کم کند و عصب‌ها را بی‌حس خواهد کرد درنتیجه دردتان تسکین خواهد یافت.

دندان‌درد

یخ

برای تسکین دندان در می‌توانید کمی یخ را در دستتان بگذارید و یا یخ را به مدت 7 دقیقه بین انگشتانتان فشار دهید. محققان معتقدند که یخ می‌تواند از ارسال سیگنال‌های در به مغز جلوگیری کن ر نتیجه دیگر احساس درد نخواهی کرد.

روغن گل میخک

روغن گل میخک یک روش درمان طبیعی برای درمان و تسکین در است. می‌توانید این روغن را بر روی پنبه بریزید و بر روی محل درد قرار دهید. این عصاره‌ی گیاهی یکی از روش‌های تأثیر گذار برای دندان‌درد است که می‌توانید در شرایط بحرانی از آن استفاده نمایید.

سیر

جویدن سیر و خورد کردن آن با دندان می‌تواند دندان‌درد را تسکین دهد و این روش یکی از بی‌خطرترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای درمان دندان‌درد است که می‌توانید در شرایطی که درد زیادی دارید از آن بهره ببرید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.