6 چیزی که ممکن است رفلاکس اسید معده شما را بدتر کند و چگونه آن را برطرف کنید

اگر بعد از غذا احساس سوزش کردید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که از سوزش سر دل یا رفلاکس اسید رنج می‌برید. این وضعیت بسیار رایج ممکن است توسط کارهایی به ظاهر عادی که ما به صورت روزانه انجام می‌دهیم اتفاق بیوفتد و تغییر برخی از عادات شما ممکن است همان چیزی باشد که برای کاهش و رفع این مشکل به آن نیاز دارید.

رفلاکس معده

دلایل رفلاکس معده :

1. شما لباس‌های تنگ می‌پوشید

پوشیدن لباس‌های تنگ به صورت مکرر بهترین انتخاب برای سلامتی شما نیست. لباس‌های نامناسب علاوه بر ایجاد مشکل در گردش خون، می‌توانند رفلاکس اسید را تشدید کنند. از آنجایی که شلوار جین و کمربندهای تنگ به شکم شما فشار می‌آورند، می‌توانند علائم ناخوشایند سوزش سر دل را بدتر کنند.

2. شما صاف می‌خوابید

بد خوابیدن

اگرچه خوابیدن بدون بالش ممکن است برای گردن و ستون فقرات شما مفید باشد، اما اگر از رفلاکس اسید رنج می‌برید مطمئنا کمکی نخواهد کرد. متخصصان توصیه می‌کنند اگر سر تخت یا بالش خود را تا 20 سانتی متر بالا بیاورید، این کار می‌تواند جریان سالم اسید معده را در هنگام خواب تشویق کند. می‌توانید از بالش‌های اضافی استفاده کنید یا به سادگی بلوک‌هایی را زیر چارچوب تخت خود قرار دهید تا مطمئن شوید سرتان بلند شده‌است.

3. بعد از غذا دراز می‌کشید

شما می‌خواهید بعد از خوردن یک وعده غذایی حجیم به رختخواب بروید اما اگر از سوزش سر دل رنج می‌برید، ممکن است این عادت ارزش ترک کردن را داشته باشد. وقتی درازمی‌کشید، تمام غذایی که خورده‌اید به دریچه بین مری و معده فشار وارد می‌کند. بهتر است بعد از غذا درست بنشینید و حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از رفتن به رختخواب صبر کنید.

4. در حین غذا آب می‌نوشید

اگرچه هیدراته ماندن برای سلامتی شما بسیار حیاتی است، اما زمان نوشیدن آب نیز مهم است. ممکن است برای شستن یک وعده غذایی سنگین نیاز به یک لیوان آب داشته باشید، اما انجام این کار ممکن است منجر به سوزش سر دل شود. نوشیدن بیش از حد مایعات در طول وعده غذایی، اسیدهای معده مورد نیاز برای هضم غذا را رقیق می‌کند و اگر دوست دارید آب را با یخ بنوشید، نوشیدنی سرد باعث انقباض رگ‌های خونی و جامد شدن چربی‌ها می‌شود و هضم غذا را سخت‌تر می‌کند.

5. زیاد قهوه می‌نوشید

در حالی که قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد و بسیاری از مردم نمی‌توانند روز خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنند، اما اگر از رفلاکس اسید رنج می‌برید بهتر است مصرف کافئین خود را محدود کنید. قهوه می‌تواند علائم سوزش سر دل را بدتر کند و اگر بعد از نوشیدن آن احساس بدی پیدا کردید، کاهش تدریجی آن ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

6. بیش از حد سخت تمرین می‌کنید

شکی نیست که فعال بودن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا سالم بمانید. اما نوع فعالیت بدنی که انتخاب می‌کنید می‌تواند حال شما را بهتر یا بدتر کند. اگر از رفلاکس اسید رنج می‌برید، ورزش‌های پرتحرک مانند دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک یا وزنه‌برداری می‌توانند علائم ناخوشایند سوزش سر دل و نفخ را بدتر کنند. اما این بدان معنا نیست که باید عضویت خود را در باشگاه لغو کنید، فقط ورزش‌های متوسط و کم تاثیر، مانند یوگا یا دوچرخه ثابت را انتخاب کنید.

آیا تا به حال از سوزش سر دل رنج برده‌اید؟ آیا شما هر یک از عادات ذکر شده در این مقاله را دارید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar Intel Inside گفت:

    موارد فوق + مواردی مثل مصرف نوشیدنی های الکلی یا تحریک کننده که یکی از مهمترین عوامل هستن، مصرف هرگونه دخانیات که تاثیر مخرب مستقیم روی معده داره، مواد غذایی دیر هضم مثل حبوبات و پنیرپیتزا یا در کل ادویه جات و کیک و شیرینی و…

    بطور خلاصه یادتون باشه بهبود این دست بیماری های معده مثل گستریک ریفلاکس، شل شدگی اسفنگتر تحتانی یا بدتر مری بارت، دوره های درمان سخت و طولانی و دردناک دارن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.