دلایلی که چرا سرکه سیب برای شما بسیار مفید است

در اینجا 12 دلیلی که چرا سرکه سیب می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد، آورده شده است. سرکه سیب به احتمال زیاد محبوب‌ترین نوع سرکه است و دلیل خوبی هم برای این محبوبیت وجود دارد! این سرکه فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد و به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این سرکه را می‌توان به طرق مختلفی در رژیم غذایی استفاده کرد.

چرا سرکه سیب مفید است؟

1. باعث کاهش وزن می‌شود

فواید سرکه سیب در کم کردن وزن

سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا می‌تواند سیری شما را بهبود بخشد. وقتی سیر هستیم، کمتر وسوسه می‌شویم تا غذا بخوریم و به طور کلی کالری کمتری مصرف می‌کنیم. بسیاری از منابع برای کاهش وزن توصیه می‌کنند که یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه را با حداقل یک لیوان آب مصرف کنید.

2. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

سرکه سیب و همچنین انواع سرکه، منبع غنی پلی فنول‌ها هستند. با این حال، سرکه سیب از بین انواع سرکه، بیشترین پلی فنول را دارد.

چرا ما به پلی فنول‌ها نیاز داریم؟ زیرا می‌توانند به درمان بسیاری از موارد مانند هضم غذا و کنترل وزن کمک کنند. اما مهمتر از آن، می‌توانند به کاهش قرار گرفتن در معرض رادیکال‌های آزاد کمک کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رادیکال‌های آزاد می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن مانند سکته مغزی یا سرطان شود. به همین دلیل، سرکه سیب ممکن است نتواند از بیماری‌های مزمن مانند سرطان پیشگیری کند، اما می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به آن کمک کند.

3. رفع گرفتگی عضلات پا

اگر از گرفتگی عضلات پا در شب یا روز رنج می‌برید، می‌تواند نشانه ای از کمبود پتاسیم کافی در رژیم غذایی شما باشد. سرکه سیب سرشار از پتاسیم است و آن را به یک درمان طبیعی وعالی برای گرفتگی عضلات پا تبدیل می‌کند. اگر نمی‌توانید سرکه سیب را به صورت خالص بخورید، قبل از خواب آن را با آب گرم و عسل مخلوط کنید.

4. به محو شدن لکه‌ها در پیری کمک می‌کند

فواید سرکه سیب در پیری

اگر به دنبال محو شدن لکه‌هایی که با گذشت زمان و با پیری ایجاد شده اند، هستید، سعی کنید به مقدار مساوی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید، یک پنبه را به مخلوط آغشته کنید و روی لکه‌های خود بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند. سرکه سیب به شادابی و سفتی پوست شما کمک می‌کند.

5.  آسان شدن هضم

دستگاه گوارش می‌تواند یکی از اعضای حساس بدن باشد. به خصوص برای کسانی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می‌برند و یبوست یا نفخ را تجربه می‌کنند. به همین دلیل سرکه سیب می‌تواند به هضم غذا و کاهش این علائم کمک کند. در واقع می‌تواند شیره‌های گوارشی را تحریک کند که به بدن ما در تجزیه غذاهایی که می‌خوریم کمک می‌کند.

وقتی نوبت به هضم غذا می‌رسد یکی دیگر از عوارض جانبی آزاردهنده‌ای که بسیاری تجربه می‌کنند، سوزش سر دل است. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که مصرف 1 قاشق چایخوری سرکه سیب با یک لیوان آب می‌تواند به تسکین فوری علائم سوزش سر دل کمک کند. علاوه بر این، اگر فکر می‌کنید می‌خواهید غذایی بخورید که ممکن است بعداً پشیمان شوید، قبل از غذا نیز سرکه سیب مصرف کنید.

6. از شر شوره سر خلاص می‌شوید

فواید سرکه سیب در شوره سر

شوره سر می‌تواند یکی از موارد بسیار آزاردهنده باشد. اسیدیته موجود در سرکه سیب می‌تواند به تغییر PH پوست سر کمک کند که رشد مخمر را دشوارتر می‌کند. می‌توانید مقدار مساوی مخلوط سرکه با آب را روی سر خود اسپری کنید، موهای خود را در یک حوله بپیچید و اجازه دهید تا یک ساعت بماند. سپس طبق معمول شامپو بزنید. برخی منابع توصیه می‌کنند برای گرفتن نتیجه مطلوب این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

7. به از بین بردن آکنه کمک می‌کند

سرکه سیب یک تونر عالی برای پوست شما است و به یکنواختی پوست شما کمک می‌کند. علاوه بر این دارای خواص ضد باکتریایی است که به حل مشکل آکنه کمک می‌کند و آن را تحت کنترل نگه می‌دارد. دو اسید موجود در سرکه سیب، مالیک و لاکتیک می‌توانند به نرم شدن و لایه‌برداری پوست ما کمک کنند و در نتیجه لکه‌های قرمز را کاهش داده و PH پوست را متعادل کنند. پس قبل از اینکه برای خرید محصولات گران قیمت مراقبت از پوست پول خرج کنید، سرکه سیب را امتحان کنید!

8. به کنترل قند خون کمک می‌کند

کنترل قند خون

چندین مطالعه نشان داده اند که سرکه سیب می‌تواند به متعادل کردن سطح قند خون کمک کند. با این حال، همیشه مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است یا خیر.

9. سم زدایی کبد

یکی دیگر از مواردی که سرکه سیب را مفید می‌کند، سم زدایی آن است. سرکه سیب علاوه بر متعادل کردن سطح pH بدن و پوست، می‌تواند به سم زدایی کبد نیز کمک کند. این نوع سرکه با تقویت گردش خون و دفع سموم به بهبود فرآیند تصفیه طبیعی خون کمک می‌کند.

10. تقویت کننده انرژی

فواید سرکه سیب در انرژی بدن

خستگی اغلب ناشی از تجمع اسید لاکتیک در بدن است که در نتیجه استرس اتفاق می‌افتد. با این حال، سرکه سیب حاوی اسیدهای آمینه است که برای این وضعیت پادزهر به حساب می‌آ‌یند. همچنین حاوی آنزیم‌ها و پتاسیم‌هایی است که به رفع خستگی کمک می‌کند. بنابراین دفعه بعد که احساس خستگی کردید، سعی کنید از مخلوط سرکه سیب و آب بنوشید تا انرژی شما برگردد.

11. گلودرد را کاهش دهید

سرکه سیب یک مبارزه کننده طبیعی میکروب است! بسیاری از میکروب‌ها نمی‌توانند در محیط اسیدی دوام بیاورند و به همین دلیل برای گلودرد عالی است. سرکه را با آب گرم مخلوط کنید و چند بار در روز غرغره کنید تا گلو درد شما کاهش یابد.

12. بوی بد دهان را از بین می‌برد

فواید سرکه سیب ر بوی بد دهان

سرکه سیب برای کمک به رفع بوی بد دهان نیز بسیار مفید است. اگر فکر می‌کنید که مسواک زدن منظم و کامل دندان‌ها و شستن دهان برای رفع بوی بد دهان شما کافی نیست، می‌توانید سرکه سیب را امتحان کنید. همانطور که قبلا گفتیم، سرکه سیب می‌تواند به از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده بوی بد کمک کند. برای رفع بو، یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با آب غرغره کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.