مواد مغذی برای پیشگیری از سرطان

برای پیشگیری از سرطان این مواد غذایی مقوی به کمک شما ‌می ‌آیند

زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتر برای میلیون‌ها نفر در اولویت است و تامین مواد مغذی کافی بدن برای مبارزه با بیماری‌ها و پیشگیری از برخی سرطان‌ ها می‌تواند یک شروع باشد اما مردم هنوز به این فکر می‌کنند که چه مواد غذایی باید مصرف کنند تا قدمی برای پیشگیری از سرطان باشد.

دکتر سوزان اسمیت جونز، متخصص تغذیه و کارشناس سلامت در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز نکاتی را در مورد اینکه کدام غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم تا شانس بیشتری برای فرار از سرطان داشته باشیم، به اشتراک می‌گذارد.

مواد غذایی که می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان شود:

جوانه‌ها

مواد غذایی پیشگیری از سرطان جوانه ها

جوانه‌ها یکی از سالم‌ترین غذاهای خامی هستند که می‌توانیم مصرف کنیم. در حالی که جوانه‌هایی مانند تربچه مواد مغذی عالی دارند، جوانه‌های بروکلی از نظر پیشگیری و درمان سرطان برتری دارند. یک و نیم فنجان جوانه کلم بروکلی در روز، در واقع می‌تواند شانس ابتلا به سرطان را تا 50 درصد کاهش دهد.

رشد جوانه کرم بروکلی تنها چند روز طول می‌کشد در حالی که رشد یک کلم بروکلی واقعی با ارزش غذایی کمتر حدود 77 روز طول می‌کشد.

سبزی‌ها

مواد غذایی پیشگیری از سرطان سبزی ها

همه انواع سبزی‌ها مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل و سبزی کولارد ( کلم سبز) از ما در برابر سرطان محافظت می‌کنند. یک مطالعه اپیدمیولوژیک که متشکل از 206 مطالعه روی انسان بود، نشان داد که محافظت ‌کننده‌ترین مواد غذایی از سرطان، سلامت قلب و پیشگیری از چاقی سبزیجات هستند.

با این حال تنها از هر پنج آمریکایی یک نفر به اندازه کافی سبزی می‌خورد تا از فواید آن بهره‌مند شود.

گوجه فرنگی

مواد غذایی پیشگیری از سرطان گوجه فرنگی

هیچ میوه‌ای بهتر از گوجه فرنگی برای مردان برای پیشگیری از سرطان پروستات وجود ندارد. گوجه گیلاسی حتی گزینه بهتری نسب به گوجه فرنگی است، زیرا بیشتر ارزش غذایی آن در پوست آن است.

چای سبز

مواد غذایی پیشگیری از سرطان چای سبز

سعی کنید فنجان قهوه صبح خود را به چای سبز تغییر دهید زیرا از مزایای سلامتی بیشتری بهرمند می‌شوید. چای سبز نه تنها ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند، بلکه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی نیز می‌باشد. همچنین برای کاهش وزن و ایمنی بدن عالی است.

آجیل و دانه‌ها

مواد غذایی پیشگیری از سرطان آجیل و دانه ها

بادام منبع عالی پروتئین، فیبر و ویتامین E است. سعی کنید بادام‌ها را در یک کاسه آب در طی یک شب خیس کنید تا حجیم شوند و جویدن آن‌ها راحت‌تر باشد. می‌توانید مقداری بادام خیس خورده را با چهار فنجان آب مخلوط کرده و شیر بادام درست کنید.

دانه‌های کتان مقدار زیادی از مواد مغذی برای کمک به پیشگیری از سرطان، مانند اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E را فراهم می‌کند. همچنین چند قاشق غذاخوری دانه کتان در روز می‌تواند باعث پوستی درخشان شود، انرژی بدن و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، التهاب را کاهش دهد و به هضم غذا کمک کند.

شما چه مواد غذایی می‌شناسید که می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند؟ با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.