چرا K-Pop اینقدر محبوب است؟ 10 دلیل محبوبیت ستارگان کره‌‌ای

K-Pop مخفف موسیقی پاپ کره‌ای است. اگر ویدیوی قدیمی معروف “Gangham Style و یا موزیک ویدیوهای گروه “BTS” ‌،”BLACK PINK” و یا گروه‌های معروف دیگر را دیده باشید، ممکن است فکر کنید چیز‌هایی در مورد K-Pop می‌دانید، اما K-Pop بسیار بیشتر از این یک آهنگ است. رویکردهای مبتکرانه به موزیک ویدیوها، داشتن استعداد و سخت‌کوشی خالص، K-Pop را از هر سبک دیگری متمایز می‌کند. در اینجا دلایلی وجود دارد که K-Pop را بسیار محبوب می‌کند.

10 دلیل محبوبیت K-Pop:

محبوبیت کی‌پاپ

1.  تئوری رنگ و لباس‌ها

یکی از کارهایی که کی پاپ به خوبی انجام می‌دهد استفاده خلاقانه از لباس‌ها و رنگ‌ها در موزیک ویدیوها است. صدها سال پیش، زمانی که آمریکای شمالی به سختی در حال صنعتی شدن بود، آسیا صحنه هنری و گرافیکی رو به رشدی داشت. بنابراین، جای تعجب ندارد که فرهنگ پاپ آسیایی، از جمله موزیک ویدیو‌ها، اغلب به شدت اصلاح شده است و به خوبی روی هر موزیک ویدیو فکر می‌شود. استفاده از افکت‌ها، آرایش، لباس‌ها و هر چیز دیگری از یک ریشه و دید بزرگ‌تر می‌آید.

2. داستان پردازی

یکی دیگر از راه‌هایی که K-Pop باعث می‌شود طرفداران را به خودش جذب کند استفاده از داستان‌های قوی در بسیاری از آهنگ‌ها و موزیک‌ویدیوهاست.

3. شخصیت

K-Pop همچنین به دلیل شخصیت‌های منحصر به فرد، عجیب وغریب و چشم‌نوازش شناخته شده‌است. ستاره‌های K-Pop ، یا همان طور که معمولاً در کره جنوبی به آنها «آیدل» می‌گویند، مهارتی دارند که واقعاً از بین مردم عادی متمایز می‌شوند.

4. مد

ستاره‌های K پاپ معنای جدیدی به مد داده‌اند. لباس‌ها و استایل‌های واقعی آنها اغلب از نظر اصالت از ستاره‌های غربی پیشی می‌گیرد. ایدل‌های کی پاپ هرگز از ایجاد سر و صدا دوری نمی‌کنند و روشی کاملاً منحصربه‌فرد برای نشان دادن و ایجاد ترند‌های خود دارند. به عنوان مثال، G-Dragon، یکی از اعضای شناخته شده گروه قدیمی پسرانه Big Bang و یک هنرمند انفرادی ماهر را در نظر بگیرید. او نه تنها به خاطر استعداد برتر موسیقایی‌اش شناخته می‌شود، بلکه G-Dragon یک ترندساز و نماد کلی مد است.

5. ملودی‌های اعتیاد آور

K پاپ را، ملودی‌هایی که فوراً در ذهن شما حک ‌می‌شود جذاب می‌کند. گروه‌های دختر و پسر به طور یکسان آهنگ‌های جذابی دارند، که موسیقی آنها را بدون توجه به زبانی که صحبت می‌کنند برای طرفداران جذاب می‌کند.

6. رقص

طراحی رقص مورد دیگری است که در آن هنرمندان K پاپ کاملاً تسلط دارند. گروه‌ها نه تنها آواز می‌خوانند و می‌رقصند، بلکه حرکات بسیار پیچیده و چالش برانگیزی را اجرا می‌کنند که معمولاً به رقصندگان واقعاً حرفه‌ای نیاز دارد. این کار نه تنها نیازمند کار سخت، تمرین و مهارت است، بلکه هنرمندان K-Pop به دلیل اجرای زنده این برنامه‌ها هم مشهور هستند و ثابت می‌کنند که نه فقط در موزیک ویدیوها بلکه در واقعیت هم بسیار ماهر هستند.

7. آموزش

برخلاف ستاره‌های جوان پاپ غربی که اغلب در مدت زمان کوتاهی به شهرت می‌رسند، هنرمندان K-Pop معمولاً قبل از ضبط اولین آهنگ خود، سال‌ها توسط مدیران و مربیان مورد آموزش قرار می‌گیرند. آموزش فشرده، این هنرمندان جوان را تا زمانی که شروع به کار کنند، به مجریانی کارکشته تبدیل می‌کند. جای تعجب نیست که حتی از بچه‌های جوان هم انتظار می‌رود این آموزش‌های سخت را طی کنند.

8. استعدادهای متنوع

علاوه بر این، هنرمندان K پاپ تقریباً همیشه به خوبی آواز می‌خوانند. در حالی که مطمئناً می‌توانید ستاره‌هایی را پیدا کنید که خیلی خوب بازی نمی‌کنند، معمولاً یک ایدل به اندازه یک بازیگر، خواننده و رقصنده مهارت دارد. آن‌ها بسیار با استعداد هستند و شوها و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

9. استفاده از زبان‌های مختلف

هنرمندان K پاپ نه تنها با استعداد و فوق‌العاده سخت‌کوش هستند و در موزیک ویدیو‌ها عالی اجرا می‌کنند، بلکه اغلب فرهنگ‌های دیگر را با آهنگ‌های خود ترکیب می‌کنند. از آنجایی که اکثر دانش آموزان در بسیاری از کشورهای آسیایی ملزم به یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین هستند، خوانندگان اغلب جملات انگلیسی را با اشعار خود ترکیب می‌کنند.

10. گروه‌های مفهومی

برخی از گروه‌ها به دو زبان اجرا می‌کنند. مانند گروه قدیمی اکسو که از دو گروه تشکیل شده‌بود: Exo K و Exo M. Exo K موسیقی گروه را به زبان کره‌ای اجرا می‌کرد، در حالی که Exo M همین کار را به زبان چینی انجام میداد. این دو زبانه ضبط و اجرا کردن آهنگ، باعث افزایش مخاطبان بالقوه گروه می‌شود.

اگر طرفدار کی پاپ هستید گروه مورد علاقتان کدام است؟ و بنظرتان چه عامل دیگری باعث مشهور شدن گروهتان یا سبک K-Pop شده است؟

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۱۲ دیدگاه

  1. Avatar آرینم گفت:

    علت معروفیت کی پاپ فقط سیاسته .شک نکنید.دوتا کره رو در نظر بگیرید.برای اینکه به دنیا و حتی مردم کره شمالی نشون بده با ما باش و پادشاهی کن.چند ساله به طرز خنده دار و عجیبی یه دفعه تمام بازارمارکت پر شد از سینمای کره جنوبی و موسیقی.تا الان کجا بودی؟اهالی آگاه موسیقی میدونن مشاهیر رو کارتل های رسانه و پول بالا میبرن.

  2. Avatar حمید گفت:

    به نظرم اکثرا درست بودن به جز قسمت ملودی. به نظرم از لحاظ محتوای موسیقیایی خیلی هم بی محتوا هست و بیشتر به درد نوجوونایی که یه چیز سطحی از موسیقی می خوان می خوره. نه تنظیم خفنی داره و نه ملودی خفن.

    • Avatar - گفت:

      ولی اینم در نظر بگیرید که آینده دست همین “نوجوانان سطحی نگر” هست.
      البته بستگی به موسیقی که گوش میدید هم داره. بلاخره بین این همه موسیقی معروف باید چند تا بی محتوا هم پیدا بشه!

  3. Avatar امیر گفت:

    منتظر سیل طرفداران هستیم 🙂

    • Avatar فاطمه گفت:

      عالی👌🏻🙂

    • Avatar محدثه تنها گفت:

      :))))))

    • Avatar KKMJPKJ گفت:

      جناب آقای حمید
      معلومه شما اصلا ترجمه متن آهنگ ها رو نخوندید
      این آهنگ ها واقعا میتونی یک فرد آروم کنه و بهش آرامش ببخشه
      محتوای اهنگ های کیپاپ همیشه مفهمومی بوده
      و همچنین خفن بودن هم دیگه لازم نیست من چیزی بگم میتویم ببینم که همه‌ی اهنگ های کیپاپ همه جا ترند شدن و خیلی‌هاشون بخاطر ملودی جذاب و پرشور ترند شدن
      واینکه ما نوجوان ها اصلا چیز سطحی از یه موزیک رو نمیبینم بلکه ما به داخلی ترین قسمت اون ملودی و متن فرو میریم و کاملا اون ها رو درک میکنم و صمیم قلب همدردی خواننده رو درک میکنم

    • Avatar KKMJPKJ گفت:

      جناب آقای حمید
      معلومه شما اصلا ترجمه متن آهنگ ها رو نخوندید یا توانایی درک اونهارو ندارید
      این آهنگ ها واقعا میتونی یک فرد آروم کنه و بهش آرامش ببخشه
      محتوای اهنگ های کیپاپ همیشه مفهمومی بوده
      و همچنین خفن بودن هم دیگه لازم نیست من چیزی بگم میتویم ببینم که همه‌ی اهنگ های کیپاپ همه جا ترند شدن و خیلی‌هاشون بخاطر ملودی جذاب و پرشور ترند شدن
      واینکه ما نوجوان ها اصلا چیز سطحی از یه موزیک رو نمیبینم بلکه ما به داخلی ترین قسمت اون ملودی و متن فرو میریم و کاملا اون ها رو درک میکنم و صمیم قلب همدردی خواننده رو درک میکنم

  4. Avatar مهرانه گفت:

    مطلبتون بسیار جالب و عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.